דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פרסום ראשון / זעם בקהילה: משרד החוץ אירח בכירה המקדמת עונש מוות להומואים בארצה

סגנית נשיא ליבריה, ג'ול טיילור, הייתה אורחת בכנס בינלאומי שאירח משרד החוץ | פעילי החזית הגאה מזכירים את עברה המדמם של הגברת טיילור ואומרים: ישראל צריכה להציב אמות מידה גבוהות יותר

סגנית נשיא ליבריה, ג׳ול טיילור וחברת הכנסת ציפי חוטבלי (צילום: AP Photo/Pewee Flomoku | אביר סולטן / פלאש 90).
סגנית נשיא ליבריה, ג׳ול טיילור וחברת הכנסת ציפי חוטבלי (צילום: AP Photo/Pewee Flomoku | אביר סולטן / פלאש 90).
שי ניר

פעילים מקהילת הלהט"ב תוקפים את משרד החוץ על שאירח בכנס בינלאומי את סגנית נשיא ליבריה ג'ול טיילור, המקדמת חוק עונש מוות נגד הומוסקסואלים. בשבוע שעבר טיילור הייתה האורחת הראשית של הכנס הבינלאומי ה-30 לנשים מנהיגות של מש"ב, סוכנות הסיוע הבינלאומית של משרד החוץ, שהתקיים בחיפה ואף הייתה נואמת ראשית באירוע הפתיחה.

בפנייתם של הפעילים נכתב על טיילור כי היא "אמנם מנהיגה בכירה בארצה, אבל במהלך הקריירה הפוליטית שלה פעלה בנחישות לקידום הצעת חוק מקוממת במיוחד, שביקשה ב-2012 להטיל עונש מוות על הומוסקסואלים. בכך, לא רק שטיילור מתעלמת מהבסיסי שבציוויים המוסריים, קרי הזכות לחיים ולביטחון, היא גם יוצאת בגלוי נגד ערכי מדינת ישראל וחוקיה האוסרים על פשעי שנאה". הפעילים תוקפים בביקורת את משרד החוץ ואת מש"ב כי הם "כשלו כבר בעבר לאתר את מדותיה הלהט"בופוביות של טיילור שכן כבר ב-2015 היא הוזמנה להשתתף בהשתלמות מש"ב בנושא מנהיגות".

נפלה כנראה טעות במשרד החוץ כאשר הזמינו את האישיות הזו מבלי לערוך בדיקה מלאה לרקע שלה והתפישה שלה בנוגע לזכויות אדם

הפעילים קוראים למשרד החוץ לעשות בדק בית ו"לערוך שינוי מרענן בפרוטוקול הזמנת האורחים והאורחות של מדינת ישראל" ומוסיפים כי "לא נוכל לעבור בשתיקה על הזמנת א-נשים שמנסים ומנסות למסד במדינתם רצח שיטתי של אזרחים שכל חטאיהם הם נטיית-לבם לבני מינם. לא נוכל לאפשר לאורחים ואורחות עם תפיסות עולם חולניות ופרימיטיביות להיות אורחי כבוד באירועים רשמיים של מדינת ישראל או להשתתף בהשתלמויות על חשבון משלמי המיסים".

דור הולנדר, פעיל חברתי למען הקהילה הלהט"בית בישראל וכותב הפוסט בקבוצת הפייסבוק 'החזית הגאה' אמר ל'דבר ראשון' כי "נפלה כנראה טעות במשרד החוץ כאשר הזמינו את האישיות הזו מבלי לערוך בדיקה מלאה לרקע שלה והתפישה שלה בנוגע לזכויות אדם. ראוי שמדינת ישראל לא תכבד באירועים רשמיים דמות קיצונית ומסוכנת כל כך. כל זה על חשבון משלמי המיסים שככל הנראה רובם הגדול יתנגד נחרצות לדעותיה של אותה גברת".

השגריר גיל השכל ראש מש"ב וסגנית נשיא ליבריה, ג'ול טיילור (קרדיט מרכז מש"ב כרמל)
השגריר גיל השכל ראש מש"ב וסגנית נשיא ליבריה, ג'ול טיילור (קרדיט מרכז מש"ב כרמל)

האם אתה לא חושש שהקמפיין שלכם יפגע במעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל?

"אני חושב שמדינת ישראל, כמי ששואפת להיות אור לגויים, מצפן מוסרי, צריכה לעמוד מאחורי אמות מידה גבוהות ועליונות. אם זה אומר לא להזמין אישים כאלה לאירועים רשמיים אז זה מה שצריך לעשות. עוולות חברתיות מתרחשות בכל מקום. ישראל לא יכולה לפתור כל אחת מהן. המחויבות שלנו עבור האזרחים שלנו וברחבי העולם זה לראות שאנחנו קובעים סף מוסרי ממנו אנחנו רוצים לבחור את החברים שלנו ואת האנשים איתם אנו משתפים פעולה. מאוד קל לנו למתוח ביקורת על פשעים שנעשים מעבר לים אבל כשניתנת לנו ההזדמנות להתנגד לכך, אנו מפספסים אותה ופשוט נותנים במה לדמויות קיצוניות ומזמינים אותן להשתתף באירועים חגיגיים. צריך להדגיש את האבסורד, דמות שהוזמנה כדי לדבר על שיוויון בין המינים, מגיעה מרקע שבו היא מתנגדת נחרצות לשוויון על רקע העדפות מיניות".

סגנית נשיא ליבריה טיילור לא רק פעלה לקידום חקיקה נגד הומוסקסואלים במדינתה אלא גם בעלת עבר ומעורבות בפשעי המלחמה ופשעים נגד האנושות במלחמת האזרחים של ליבריה ובמלחמה בסיירה לאון בהיותה אישתו של נשיא ורודן ליבריה צ'רלס טיילור ובעלת תפקידים רשמיים במדינה. ב-1997 נישאה לצ'רלס טיילור שנבחר לנשיאות באותה שנה. במהלך נישואיהם נשאה טיילור תפקידים רשמיים גם במהלך מלחמת האזרחים ובהם סגנית נגיד הבנק של ליבריה ונשיאת בנק שיתופי הפעולה ופיתוח החקלאות.

צ'רלס טיילור הואשם בבית המשפט הבינלאומי בהאג בשנת 2012 על חלקו במלחמה בסיירה לאון בשנים 1996-2002 ב-11 סעיפי אישום. חמישה סעיפים של פשעי מלחמה – טרור כנגד אזרחים, רצח, מעשי התעללות, יחס אכזרי וביזה. חמישה סעיפים של פשעים כנגד האנושות הכוללים מעשי רצח, אונס, קניבליזם, עבדות מינית, גרימת מומים וקטיעת איברים, הכאות, בצע יהלומי דמים ושעבוד. סעיף נוסף הוא גיוס כפוי של ילדים–חיילים ושימוש בהם. על טיילור נגזרו 50 שנות מאסר.

עוד במהלך שנות נישואיהם של השניים התחוללה מלחמת האזרחים השנייה של ליבריה בשנים 1999-2003 שהביאה למאות אלפי הרוגים (הערכות נעות בין 150-300 אלף הרוגים), מספר לא ידוע של פצועים ועוד מאות אלפים שאיבדו את בתיהם. נוסף על כך, ג'ול טיילור נכללה בסנקציות כלכליות שהופעלו נגד הרודן טיילור.

בשנת 2012 ג'ול טיילור, בהיותה חברת פרלמנט, קידמה הצעת חקיקה נגד קיום יחסי מין בין בני אותו מין, בניסיון להגדירם כעבירה ממדרגה ראשונה הכוללת עונש מוות. הצעת החוק נפלה לאחר שהנשיאה לשעבר אלן ג'והנסון סירליף, סרבה לחתום על החוק.

תגובת משרד החוץ:

ההומוסקסואליות הינה מחוץ לחוק במדינות רבות באפריקה. דווקא בליבריה העונשים בהקשר זה הינם קלים יותר היום מאשר בעבר.

הזמנת בכירים מאותן המדינות לישראל במסגרת כנסים, כגון כנס נשים מנהיגות, חושפת בפניהם חברה הבנויה על ערכים של סובלנות, חופש פולחן וכד׳. כל זאת בשעה שישראל נתפסת כמודל לחיקוי כידוע במדינות אפריקה רבות, כולל ליבריה. סגנית הנשיא מן הסתם גם היא נחשפה למציאות זו במהלך ביקורה בארץ.

הנשיאה הקודמת של ליבריה, הלן סירליף-ג׳ונסון מנעה אימוץ הצעות חוק דראקוניות בסוגיית ההומוסקסואליות והינה מקור השראה גם למנהיגים שהגיעו לשלטון אחריה שכידוע נבחרו בבחירות דמוקרטיות לחלוטין ואנו מכבדים את תוצאות הבחירות כמובן.

למותר לציין שבמשרד החוץ איננו מקבלים כל ביטוי של שנאה ועוינות בכלל ובוודאי שלא על רקע זהות מינית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!