דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

יחסי עבודה / השינויים המבניים בקבוצת בזק: סכסוך עבודה הוכרז בפלאפון

לטענת ההסתדרות, למיזוג פלאפון עם חברת האם או אחת החברות האחרות בקבוצה יהיו השלכות קריטיות על תנאי העובדים, זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי, כמו גם על כוחם הארגוני וקראו להנהלה "לנהוג ביושרה ובהגינות כלפי העובדים"

חברת פלאפון (צילום: פלאש90)
חברת פלאפון (צילום: פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

סכסוך עבודה הוכרז בחברת פלאפון, כך הודיע הבוקר (ד'), יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, למנכ"ל החברה רן גוראון. הסכסוך הוכרז על רקע טענת העובדים לניסיון ביצוע שינויים ארגוניים ומבניים בחברה באופן חד צדדי, לרבות מיזוג ואיחוד פעילויות, עם חברת האם בזק או עם החברות הבנות של בזק.

"הוועד דאג להעביר במספר הזדמנויות לכל הגורמים הרלוונטיים כי כל שינוי משמעותי במבנה הקבוצה לא ייצא לפועל במידה והדברים יתבצעו באופן חד צדדי תוך פגיעה בעובדים המסורים והמקצועיים שיש בפלאפון" מסר יו"ר ועד העובדים ברק לוי, "הוועד עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בנושא והוא מוכן לכל תרחיש, יהיה אשר יהיה".

בהסתדרות ציינו כי לשינויים בחברה, אם אכן ייצאו לפועל, צפויות להיות השלכות קריטיות על תנאי העובדים, זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי, תוך פגיעה משמעותית במעמדם ובכוחם הארגוני.

"אני קורא להנהלות בזק ופלאפון לנהוג ביושרה ובהגינות כלפי העובדים, תוך כיבוד ההסכמים הקיימים בין הצדדים" מסר חלוצי, "ההסתדרות תעמוד איתנה כדי להגן על זכויות עובדי החברה ולא תשלים עם שום שינוי שיכול להוות תמריץ לפגיעה בעובדים".

במסגרת הסכסוך, נציגות העובדים דורשת לקבל פרטים ונתונים על השינויים הארגוניים והמבניים המתוכננים, על מנת לקיים היוועצות כנדרש. כמו כן, העובדים דורשים לנהל מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי אשר יסדיר את זכויות עובדי פלאפון ויבטיח להם רשת ביטחון, תוך הגנה מפני ההשלכות של השינויים המתוכננים כאמור.

פלאפון, שבה מועסקים כ-2,600 עובדים, הייתה חברת הסלולר הראשונה שבה הוקם ועד עובדים. מאבק העובדים על הזכות להתארגן ב-2012, הוביל בעקבותיו לגל של התארגנויות בענף הסלולר ובענפים נוספים. המאבק מזוהה גם עם פסק הדין התקדימי של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה דאז, נילי ארד, קבעה שהאיסור על מעסיק לפגוע בזכות ההתארגנות של עובדיו – כולל גם איסור לפנות אליהם או להעביר להם מסרים בגנות ההתארגנות.

סכסוך עבודה בעילות דומות הוכרז בשבוע שעבר גם בחברת בזק בינלאומי, על רקע השינויים והמיזוגים המתוכננים בקבוצת בזק

בחברת פלאפון אישרו את קבלת המכתב מההסתדרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!