דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סופרפארם

התאגדות חדשה / רוקחי סופר פארם התאגדו בהסתדרות, קוראים לפתיחת מו"מ על הסכם קיבוצי

ההסתדרות הודיעה היום (ד') להנהלת החברה, כי היא הארגון היציג של 1,000 רוקחי החברה | ועד הפעולה: "הרשת היא הבית השני שלנו, וביחד אנחנו יכולים להפוך אותה למקום טוב ובטוח יותר עבור כולנו"

סניף סופר-פארם (צילום ארכיון: משה שי/פלאש90)
סניף סופר-פארם (צילום ארכיון: משה שי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הודיעה להנהלת סופר פארם כי היא הארגון היציג בקרב כ-1,000 רוקחי החברה לאחר שלמעלה משליש מהם הצטרפו לארגון. התאגדות הרוקחים יצאה לשלב הגלוי ביום שני השבוע, כשחברי ועד הפעולה ונציגי ההסתדרות יצאו להחתים את הרוקחים ב-260 סניפי החברה ברחבי הארץ.

במכתב ששלח יו"ר איגוד הרוקחים בהסתדרות שימי הללי, למנכ"ל סופר פארם ניצן לביא, נקראת הנהלת החברה להיכנס להליך הידברות עם נציגות העובדים לצורך הגעה להסכמות אשר יוסדרו בהסכם קיבוצי ראשון בין הצדדים. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד מסר: "אני מברך את מאות הרוקחים והרוקחות של הסופר פארם על הצטרפותם להסתדרות, הבית של העובדים בישראל. אני מודה לצוות האגף להתאגדות עובדים בראשות המנכ"ל עמיחי סטינגר על הנחישות בקידום המהלך".

מוועד הפעולה של הרוקחים נמסר: "במיוחד בתקופה של משבר הקורונה, הבנו שהגיע הזמן לחשוב על העתיד ולדאוג לו ביחד, כל הרוקחים והרוקחות של רשת סופר פארם. הרשת היא הבית השני שלנו, וביחד אנחנו יכולים להפוך אותה למקום טוב ובטוח יותר עבור כולנו, למען עתיד מקצוע הרוקחות, לטובת העובדים והחברה".

מהלך ההתאגדות לווה בפעילות ברשתות החברתיות שכללה בין היתר סרטון המציג רוקחות ורוקחים המסבירים על חשיבות ההצטרפות להסתדרות והקמת ההתארגנות החדשה.

כבר לפני כחצי שנה פנו הרוקחים לאיגוד הרוקחים בהסתדרות, והוקם ועד פעולה. בשל התפרצות מגפת הקורונה, התעכבה היציאה לשלב הגלוי של החתמת מאות הרוקחים בשטח.

"אנחנו דורשים תנאי עבודה מוסדרים, הסכם קיבוצי והכשרות מקצועיות קבועות", אומר ל'דבר' חמא ג'אבר, רוקח בסניף כפר סבא של הרשת וחבר ועד הפעולה. "הקורונה הדגישה את העומס שאנחנו חווים בדלפקים. אנשים נהרו לבתי המרקחת כי חששו מסגר, ממחסור. כמו הרופאים והאחיות גם אנחנו עמדנו בחזית, וגם הסתכנו. אבל התחושה היא שאותנו פחות רואים, שלוקחים אותנו כמובנים מאליהם".

לדבריו, "חשוב להבין שזה מקצוע אקדמי, עם סף קבלה גבוה מאוד וארבע שנות הכשרה. יש לנו תפקיד חשוב – לוודא שהמטופל מבין את הטיפול שרשם לו הרופא, מה ההשפעות שלו, מה תופעות הלוואי, איך בדיוק הוא צריך לקחת תרופות. כל זה למען בריאותו של המטופל. לאחות אף אחד לא יגיד 'תזדרזי כי אין לנו זמן', אבל לנו זה קורה כל הזמן".

את ההתארגנות מלווים רועי פרלמן ואבי אוסטואב מהאגף להתאגדות עובדים, לצד איגוד הרוקחים בהסתדרות בראשות שימי הללי ובסיועו של ואיל מחאג'נה מוועד הרוקחים של קופת חולים כללית. באיגוד הרוקחים חברים כיום בעיקר הרוקחים בקופות החולים ובשירות המדינה, הנהנים מהסכמים קיבוציים. הרוקחים ברשת סופר פארם מהווים חלק משמעותי מעובדי המקצוע במגזר הפרטי שכיום איננו מאוגד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!