דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

התאגדות חדשה / רוקחי רשת סופר-פארם מתאגדים ודורשים הסכם עבודה קיבוצי ותנאי עבודה מסודרים

"אנחנו רוצים לשפר את רמת המקצוע ואת הפוטנציאל שלו לחיזוק מערכת הבריאות" אומר חמא ג'אבר, חבר ועד הפעולה המוביל את המהלך לארגון 1,400 הרוקחים ברשת

סניף סופר-פארם (צילום ארכיון: משה שי/פלאש90)
סניף סופר-פארם (צילום ארכיון: משה שי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

החל מהלך התאגדות בהסתדרות של כ-1,400 רוקחי רשת סופר-פארם, במטרה לשפר את תנאי עבודתם. "אנחנו דורשים תנאי עבודה מוסדרים, הסכם קיבוצי והכשרות מקצועיות קבועות", אומר ל'דבר' חמא ג'אבר, רוקח בסניף כפר סבא של הרשת וחבר ועד הפעולה.

"הקורונה הדגישה את העומס שאנחנו חווים בדלפקים. אנשים נהרו לבתי המרקחת כי חששו מסגר, ממחסור. כמו הרופאים והאחיות גם אנחנו עמדנו בחזית, וגם הסתכנו. אבל התחושה היא שאותנו פחות רואים, שלוקחים אותנו כמובנים מאליהם".

במבצע ההתאגדות שהחל היום, הגיעו נציגי ועד הפעולה לצד פעילי ההסתדרות למאות סניפי החברה ברחבי הארץ, הציגו את ההתארגנות והזמינו רוקחים נוספים להצטרף.

חמא ג'אבר, רוקח בסניף כפר סבא של סופר-פארם וחבר ועד הפעולה (צילום: אלבום פרטי)
חמא ג'אבר, רוקח בסניף כפר סבא של סופר-פארם וחבר ועד הפעולה (צילום: אלבום פרטי)

ההתאגדות החלה בעקבות קשר שנוצר בין איגוד הרוקחים בהסתדרות למספר עובדים ברשת. "הם אמרו שהם מעוניינים לייצג גם אותנו, והכנו רשימה של פעילים וחברי ועד כדי לקדם את המהלך, במטרה לשפר את רמת המקצוע ואת הפוטנציאל שלו לחיזוק מערכת הבריאות, וגם כדי לשפר את תנאי העובדים, שמועסקים כיום ברשת בחוזים פרטיים שאינם מתחשבים בוותק לדוגמה. אנחנו רוצים שלרוקחי סופר-פארם יהיה ייצוג הן מול החברה והן בתוך האיגוד".

ההתארגנות החלה לפני הקורונה, אבל המהלך נעצר בגלל האיסור על התכנסות והגבלות התנועה. "חיכינו גם לסיום חודש הרמאדן כי חלק גדול מציבור הרוקחים הוא מהמגזר הערבי. עכשיו התחלנו במהלך ואנחנו מקווים שבקרוב הוא יישא פירות".

חשוב להבין שזה מקצוע אקדמי

"הרוקח נתפס בציבור כסוג של מחסנאי שמספק תרופות ולא כמי שאחראי לתת גם ייעוץ וטיפול", אומר ג'אבר, "אבל חשוב להבין שזה מקצוע אקדמי, עם סף קבלה גבוה מאוד וארבע שנות הכשרה במהלכן נחשפים הרוקחים לתהליכי הייצור של התרופות, מקבלים קורסים מקבילים לאלו של רופאים על אבחון מחלות ותהליכי מחלה, ובעיקר מעמיקים במגוון הרחב של התרופות, השפעותיהן על הגוף וההשפעה ההדדית ביניהן.

"יש לנו תפקיד חשוב – לוודא שהמטופל מבין את הטיפול שרשם לו הרופא, מה ההשפעות שלו, מה תופעות הלוואי, איך בדיוק הוא צריך לקחת תרופות. כל זה למען בריאותו של המטופל. לאחות אף אחד לא יגיד 'תזדרזי כי אין לנו זמן', אבל לנו זה קורה כל הזמן".

את ההתארגנות מלווים רועי פרלמן ואבי אוסטואב מהאגף להתאגדות עובדים, לצד איגוד הרוקחים בהסתדרות בראשות שימי הללי ובסיועו של ואיל מחאג'נה מוועד הרוקחים של קופת חולים כללית. באיגוד הרוקחים חברים כיום בעיקר הרוקחים בקופות החולים ובשירות המדינה, הנהנים מהסכמים קיבוציים. כ-1,400 הרוקחים ברשת סופר-פארם מהווים חלק משמעותי מעובדי המקצוע במגזר הפרטי שכיום איננו מאוגד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!