דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דב צ'רניחובסקי

פרידה / נפטר פרופסור דב צ'רניחובסקי, יו"ר המועצה הלאומית לביטחון תזונתי בישראל

צ'רניחובסקי, פרופסור אמריטוס לכלכלת בריאות ולמדיניות בריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עמד בראש תכנית מדיניות הבריאות במרכז טאוב ומונה לאחרונה למועצת הבריאות

פרופסור דב צ'רניחובסקי ז"ל (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
פרופסור דב צ'רניחובסקי ז"ל (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

פרופסור דב צ'רניחובסקי נפטר הבוקר ממחלה. צ'רניחובסקי היה ראש תכנית מדיניות הבריאות במרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל; פרופסור אמריטוס לכלכלת בריאות ולמדיניות בריאות במחלקה לניהול מערכת בריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב; ויו"ר המועצה הלאומית לביטחון תזונתי בישראל. לפני חודשים אחדים מונה על ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין לחבר במועצת הבריאות של משרד הבריאות.  

בהודעת מרכז טאוב נכתב: "דב היה חלק ממרכז טאוב מיום שהוקם בשנת 1982. במשך שנים הוא פעל נמרצות לקידום נושאי הבריאות והחברה בישראל בממשלה, בתקשורת ובזירות רבות נוספות.  

"דב כיהן בוועדות ציבוריות רבות, ובראשן ועדת החקירה הממלכתית שהובילה לחקיקת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. הוא פרסם מאמרים רבים במסגרת מרכז טאוב ובכתבי עת מדעיים מובילים, ובכמה מהם אף היה חבר מערכת. דב הוביל בין השאר את נושאי הביטוח הסיעודי ומימון מערכת הבריאות בישראל, ופעל רבות למען שוויון בנגישות למערכת הבריאות וביטחון תזונתי".  

ליאון רקאנטי, שהיה שותף של צ'רניחובסקי בפורום לקידום מערכת הבריאות, כתב לזכרו את הדברים הבאים:

"אני מצטער להודיע שחברנו היקר דב צ׳רניחובסקי נפטר הבוקר ממחלת הסרטן", כתב ליאון רקנאטי, שהיה שותף של צ'רניחובסקי בפורום לקידום מערכת הבריאות. "דב ואני חברים למעלה מ- 50 שנה ואני אבל מאד על לכתו בטרם עת.

"דב היה מגדלור של יושרה מקצועית, חריצות בלתי מתפשרת לצד נועם הליכות, דיבור בגובה העיניים וכיבוד אדם. העריך ואהב מאד את מערכת הבריאות בישראל וחתר ליישום רפורמות שיציבו אותה עם המובילות בעולם. דב היה איש משפחה מסור וחבר נאמן , חם ואכפתי. לכתו בטרם עת הוא אובדן גדול עבורי ועבור כולנו. נזכור אותו לעד".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי: פרופ' צ'רניחובסקי שילב באופן מופלא בין מחקר אקדמי פורץ דרך לבין פעילות חברתית ענפה ומשפיעה. עצותיו נשענו תמיד על ידע עצום וניסיון רב והיו לעזר לי, כמו גם לרבים אחרים, בקידום מדיניות חברתית. בחודשים האחרונים זכיתי שילווה אותי כיו״ר המועצה לביטחון תזונתי וראיתי כיצד הידיעה על מחסורו של כל ילד או קשיש לא נתנה לו מנוח והציתה בו את היוזמה לעיגון מחויבותה של המדינה לביטחון התזונתי של אזרחיה. עתה נמשיך לקדם את החוק וביתר שאת לזכרו. בשם עובדיי המשרד כולם, שהיה כה יקר ללבם, אני מוסר את תנחומיי למשפחתו".

 צ'רניחובסקי הותיר אחריו אישה, ילדים ונכדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!