דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון תשפ״א

"כולנו איציק סעידיאן": עשרות עמדו בצפירה מול משרדי אגף השיקום בפ"ת, במחאה על היחס לנכי צה"ל

שלמה איבגי, נכה צה"ל: "שלחתם אותם לקרב לראות את החברים שלהם נשרפים, והוא מגיע לכאן ומטרטרים לו את הנשמה" | המנהל הזמני של אגף השיקום למפגינים: "המחאה שלכם קורעת לב, אנחנו עובדים כדי לשנות"

איתמר גרף המנהל הזמני של אגף השיקום מדבר עם מפגינים (צילום: ניצן צבי כהן)
איתמר גרף המנהל הזמני של אגף השיקום מדבר עם מפגינים (צילום: ניצן צבי כהן)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עשרות הגיעו היום (רביעי) לעמוד במהלך צפירת הזיכרון מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, המקום בו הצית עצמו השבוע איציק סעידיאן, נפגע הלם קרב ממבצע צוק איתן, במחאה על היחס שקיבל מהאגף. סמנכ"ל משאבי אנוש במשרד הביטחון והמנכ"ל הזמני של אגף השיקום, איתמר גרף, שוחח עם המפגינים, והנחה את עובדי האגף לרדת לעמוד עימם במהלך הצפירה.

עובדות אגף השיקום יצאו לעמוד עם המפגינים (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדות אגף השיקום יצאו לעמוד עם המפגינים (צילום: ניצן צבי כהן)

שלמה איבגי, נכה צה"ל שהשתתף במחאה, אמר: "הפכו פה את עובדות השיקום לחותמת גומי שאסור לה גם להגיד משהו. אסור להן לעזור לנכה. חוסכים על הנכים. כולנו פה אבות ואמהות לילדים ולנכדים. אנשים באו לפה לזעוק את זעקתו של עם ישראל, את זעקתו של איציק. כמה ראשי אגף התחלפו בשנים האחרונות, זה רק מראה על הבעיה במערכת. הם עזבו מכאב. הם לא יכלו להתמודד עם זה. נהיה פה כאוס נוראי, ובקצה אנחנו רואים את המעשה הנואש והנורא של איציק."

"הוא לא סתם בא לפה, הוא ביקש לזעוק על העוול שנעשה לו. מטרטרים ילדים. תבדוק ילדים לפני השירות אם יש להם עבר טראומטי. אל תגייס אותם. אבל שלחתם אותם לקרב לראות את החברים שלהם נשרפים. והוא מגיע לכאן ומטרטרים לו את הנשמה".

גרף אמר למפגינים לפני הצפירה: "אני רואה אנשים שמסתכלים עלי בכעס. הם באים להזדהות. זה כואב מאוד. אני בתפקיד שלושה חודשים בלבד. מגיעים אלי אנשים, אני רוצה לשנות ומסבירים לי את החוק. החוק מגביל אותנו, היכולות שלנו מוגבלות. זה לא תירוץ. צריך לשנות, אנחנו עובדים כדי לשנות. המחאה שלכם הכי אותנטית והכי קורעת לב". לבסוף, ביקש צורף מעובדי האגף לרדת ולעמוד יחד עם המפגינים במהלך הצפירה.

עובדי אגף השיקום והמפגינים עומדים יחד בצפירה. שני משמאל: איתמר גרף, המנהל הזמני של אגף השיקום (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי אגף השיקום והמפגינים עומדים יחד בצפירה. שני משמאל: איתמר גרף, המנהל הזמני של אגף השיקום (צילום: ניצן צבי כהן)

האווירה עם יציאת העובדים הייתה מתוחה, וחלק מהמפגינים האשימו אותם בטרטור והערמת קשיים על מיצוי זכויות וקבלת סיוע רפואי ונפשי שהם ויקיריהם נזקקו לו בעקבות שירותם הצבאי. "אתם מתנהגים כאילו אם תחסכו למערכת, יגידו לכם כל הכבוד", אמר אחד המפגינים.

איבגי ביקש לכבד את המעמד ואת זכרו של סעידיאן. בתום הצפירה אמר גרף שהוא מעוניין להפגש במשרדו במהלך השבוע הבא עם כל מי שירצה לשוחח עימו. "אני יכול לארח עד 50 איש במשרד. אני מדבר עם הארגון היציג, אבל אשמח גם לשמוע אתכם אישית".

איבגי אמר כי בכוונת ארגון נכי צה"ל לקיים הפגנה גדולה ביום ראשון מול הקריה בתל אביב, ולהקים אוהל מחאה מול משרדי האגף בפתח תקווה, עד שהמדינה תקצה לאגף את המשאבים לתת סיוע מתאים לכל נפגעי צה"ל.

את הקריאה להגיע ולעמוד מול משרדי האגף העלתה אליאנה ברבל. "בן אדם הצית את עצמו. המינימום שאנחנו יכולים לעשות זה להשמיע בשבילו קול", כתבה.

איציק סעידיאן, נכה צה"ל בן 26 שהצית את עצמו ביום שני במשרדי אגף השיקום בפתח תקווה ומאושפז נכון להיום במצב אנוש בבית החולים תל השומר.

‏מי בא לעמוד איתי מחר מול משרד הביטחון על הבושה שנקראת אגף השיקום? בן אדם הצית את עצמו. המינימום שאנחנו יכולים לעשות זה…

Posted by Eliana Barbel on Tuesday, April 13, 2021

במשרד הביטחון אמרו שסעידיאן מוכר למשרד בגין פוסט טראומה ממבצע צוק איתן, והוסיפו ״מתחקור ראשוני עולה שהצעיר שלף בקבוק עם חומר דליק שהביא עימו. הוא שפך את החומר על גופו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין. "מאבטחי משרד הביטחון פעלו באופן מיידי, בסיוע מטפי כיבוי, על מנת להעניק לו עזרה ראשונה ובמקביל הזעיקו את כוחות ההצלה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי סעידיאן "הוא לא היחיד מבין הלוחמים שלנו שהוא במצוקה כזאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!