דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שינוי כיוון

מחאת הפריפריה / ראשי הרשויות בנגב מצטרפים למחאת הצפון: "בלי השקעה בפריפריה אין מדינה"

לאחר שהתברר כי 18 מיליארד ש"ח שהובטחו לחיזוק הצפון לא יעברו, פתחו ראשי הרשויות בצפון במחאה שזכתה לגיבוי גם מעמיתיהם בנגב. ביום שני הקרוב הם יפגינו מול פתיחת מושב הכנסת

מפגש מועצת הנגב עם נשיא המדינה ריבלין (תמונה באדיבות מועצת הנגב).
מפגש מועצת הנגב עם נשיא המדינה ריבלין (תמונה באדיבות מועצת הנגב).

ראשי הרשויות בדרום, המאוגדים תחת 'מועצת הנגב' מצטרפים למאבק הרשויות בצפון וקוראים לראש הממשלה לעמוד במילתו ולהשקיע בפיתוח הצפון. במכתב ששיגרו לפני החג, דורשים המנהיגים מהנגב "לקבל החלטה היסטורית, נכונה וצודקת, ולעמוד במילתם ובהחלטת הממשלה להשקיע בפיתוח הצפון את מלוא הסכומים. ללא השקעה ממשלתית נרחבת בצפון ובדרום – 'הפריפריה', לא תוכל להתקיים מדינת ישראל. השקעה נכונה בתשתיות שונות בצפון ובפריפריה תניב פירות הגדולים פי עשרות מונים מן ההשקעה המתחייבת בתוכנית ותמנע משברים עתידיים". בבוקר יום שני הקרוב מתכננים ראשי הרשויות הפגנה מול פתיחת מושב החורף של הכנסת.

את המכתב מייעדים ראשי הרשויות לראש הממשלה ואף לשר האוצר כחלון ושר הפנים דרעי. דרישתם היא קונקרטית, ומתייחסת להחלטת הממשלה בסוף 2014: "לפני כשנה וחצי החליטה הממשלה להוציא לפועל תכנית לאומית לחיזוק הצפון בהיקף של 18 מיליארד שקלים. החלטה צודקת והיסטורית. למרבה הצער בחלוף הזמן ועם התקרב דיוני התקציב התברר שמהתקציב הגדול שעליו דובר בתחילה נותרו רק כמיליארד שקלים שגם עליהם מרחף סימן שאלה גדול." כותבים ראשי הרשויות.

סיגל מורן, ראשת המועצה האזורית בני שמעון, וחברה בהנהלת מרכז המועצות האזוריות. (תמונה באדיבות המצולמת).
סיגל מורן, ראשת המועצה האזורית בני שמעון, וחברה בהנהלת מרכז המועצות האזוריות. (תמונה באדיבות המצולמת).

סיגל מורן, ראשת המועצה האזורית 'בני שמעון' מזה שבע שנים, מאמינה כי השינוי החיובי שעשו ממשלות ישראל בנגב, מעיד על היכולת של הממשלה לעצב מדיניות חברתית, "לאחרונה הממשלה השקיעה בנגב. יש עוד המון אתגרים, בעיקר בתחומי הבריאות והתעסוקה, אבל ההשקעה ניכרת. זה מה שצריך לקרות בצפון, אבל כרגע יש רק פוליטיקה ואין מדיניות."

משה קקון (34),תושב קריית שמונה וממובילי המחאה בצפון, אמר ל'דבר ראשון' בהפגנה בצומת כ"ח לפני כחודשיים: "אנחנו רוצים שיעשו לאזור שלנו מה שעשו בבאר שבע עם הסיבר וההיי טק. הבטיחו לחברות שהממשלה תשתתף ב 40% משכר העובדים, הבטיחו הטבות מס. זה הרים את באר שבע, בלי תמיכה ממשלתית הגליל לא יתרומם.התוכנית הייתה אמורה להביא לגליל מנועי צמיחה. יש פה פוטנציאל אדיר של תיירות ותעסוקה, ונשארנו עם מפעלי הטקסטיל הכושלים."

הפגנת תושבי ותושבות הגליל "מה קרה להבטחות מוועידת הגליל?" ( צילום: דבר ראשון )
הפגנת תושבי ותושבות הגליל "מה קרה להבטחות מוועידת הגליל?" ( צילום: דבר ראשון )

 

"אין מדינת ישראל בלי הפריפריה, ולמרות שמצב הנגב הוטב, בעיקר בזכות שיפור התשתיות שהביא מעבר עיר הבה"דים לנגב, אנחנו יודעים שיכול להיות אחרת." אומרת מורן, ומדגישה כי ראשי הרשויות בנגב משלבים ידים והבינו כי העוצמה נובעת מאיחוד המאבקים. "מועצת הנגב הוקמה כי הבנו שהשלם גדול מסך חלקיו. בשלב הזה עוד לא ברור מה יהיה המשך המאבק, אבל אני יכולה לראות מצב בו אנחנו מצטרפים למחאות שהצפונים מתכננים."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!