דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / האירועים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

פתיחת מושב החורף של הכנסת מעוררת דיון מחודש בנושאים שעל סדר היום החברתי: תקציב המדינה, תאונות בניין וגיל הפרישה לנשים. פעילים רבים יהיו שם כדי להפגין ולמחות

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

הכנסת חוזרת מפגרת הקיץ, ושאלות קשות עומדות להכרעה. במושב הקרוב תבקש הממשלה להעביר את התקציב הדו-שנתי. החזרה מפגרת הקיץ מסמנת גם לפעילים החברתיים את החזרה למאבק בדרישה שהמחוקק יהיה מחוייב לשולחיו.

יש אירוע שצריך להכנס ללו"ז החברתי? מוזמנים ומוזמנות לעדכן במייל:luz@davar1.co.il

עובדי חברת נתג"ז נמצאים במאבק ובשביתה מתמשכת לאור מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה. במסגרת מאבקם משביתים העובדים חלק מפעילויות החברה. גם עובדי אגד מצויים במאבק ובסכסוך קיבוצי לאור היעדר ההתקדמות לקראת חתימת הסכם תשומות חדש בין המדינה להנהלת החברה. במידה ולא ימצא פיתרון לאורך השבוע הקרוב, עשויים העובדים לפתוח בשביתה בתחילת השבוע הבא.

29.10 מוצ"ש

19:00 ארגון הבמאים יוצא לפעולת מחאה כנגד סגירת תאגיד השידור הישראלי "כאן". כיכר רבין, תל אביב. פרטים כאן.

20:00 – שני ג'אמים חברתיים, האחד באירוח קהילת הצדק החברתי ברחובות, בלובי מופת רחוב לוין אפשטיין 22, והשני בפאב המפלצת שבשכונת קרית יובל בירושלים, מתנ"ס פיליפ ליאון (בחצר האחורית), רחוב צ'ילה 8.

20:00 הפגנה לפנוי מפעלי בז"ן מול עריית קריית מוצקין. פרטים כאן.

21:00 לראשונה ייתכן ומפלגה "פיראטית" המבוססת על רעיון הדמוקרטיה הישירה תזכה בבחירות לאומיות ותרכיב ממשלה באיסלנד. חברי מפלגת הפיראטים הישראלית יקיימו הקרנה משותפת ממטה הבחירות באיסלנד. חלל 2000, אריסטובולוס 4 ירושלים. פרטים כאן.

30.10 יום ראשון

ראש הממשלה צפוי לכנס את ראשי מפלגות הקואליציה במטרה להעביר את הצעת החוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי ולקיצוץ בכוח האדם ברשות השידור. אם תתקבל החלטה, היא תשפיע באופן דרמטי על מאות עובדים – הן של רשות השידור, והן של התאגיד.

17:00 כנס בנושא בניית חברה משותפת ביישובים מעורבים – מהפרדה לשיתוף בארגון קרן פרידריך אברט. אשכול פיס כרמים, מעלה אורט 15 כרמיאל. פרטים כאן.

17:00 מליאת אוקטובר של תנועת הפריפריות, תעסוק בשאלת האסטרטגיה והמדיניות החינוכית הרצויה אותה רוצה התנועה לקדם. מכללת קיי בבאר שבע. פרטים כאן.

19:30 מפגש עם אלג'יר הוקינס, פעיל תנועת Black LIves Matter יליד הארלם בשיח על המאבק באלימות משטרתית. את המפגש מארגנת תנועת מאבק סוציאליסטי. רוטשילד 11 תל אביב. פרטים כאן.

31.10 יום שני

10:30 שר האוצר יציג את תקציב 2017-2018 לועדת הכספים של הכנסת, ויסקור את מדיניותו הכלכלית.

11:00 דיון בועדת העבודה והרווחה על הליכי הבדיקה והחקירה המשפטיים בעקבות תאונות הענף הבניין. כזכור ממסמך שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת עלה כי רק במחצית מתאונות הבניין הקטלניות נחקרה גרימת מוות ברשלנות, ושמרבית התיקים העוסקים בתאונות בניין נסגרים מחוסר ראיות.

11:30 רשויות הגליל יקיימו הפגנה מול הכנסת במחאה על אי תקצוב תכנית הצפון, תחת הכותרת "הממשלה מאבדת את הצפון". פרטים כאן.

15:00 הפגנה עם פתיחת מושב החורף של הכנסת מול ההפקרה המתמשכת של האוכלוסיות המוחלשות, בדגש על ציבור האנשים עם מוגבלויות. מול הכנסת, פרטים כאן.

14:30-17:00 מסיק קהילתי מעצי הזית העירוניים בבאר שבע, בפארק הר בוקר ברמות. פרטים כאן.

20:00 מפגש היכרות עם המשמר החברתי בכנסת, בקואופרטיב בשותף בבניין כלל בירושלים. ברח' יפו 97 בירושלים. פרטים כאן.

1.11 יום שלישי

11:00 הצגת דו"ח הועדה הציבורית לבחינת גיל הפרישה לנשים בפני הועדה לשוויון מגדרי ומעמד האישה של הכנסת.

19:00 מפגש ראשון בסדרת מפגשים בבית אחותי על בנושא "גֶ'נְטְרִיפִיקַצְיָה". לפי האקדמיה ללשון העברית משמעות המושג הוא תהליך עירוני-חברתי בלתי מתוכנן או מתוכנן של מעבר אוכלוסייה מהמעמד הבינוני והגבוה לשכונות מוחלשות במרכזי ערים תוך שינוי מתמשך של אופי השכונה. מטלון 70 תל אביב. פרטים כאן.

2.11 יום רביעי

6:30 תפילה של נשות הכותל ומחאה בארגון התנועה המסורתית על אי יישום המתווה להקמת רחבה שיוויונית ומעורבת בכותל. פרטים כאן.

 3.11 יום חמישי

במהלך הימים חמישי ושישי יערך מפגש הפעילים השנתי של המשמר החברתי בכנסת לקראת מושב החורף שנפתח השבוע. בחוות הנוער הציוני, שדרות עגנון 1 בירושלים. פרטים כאן.

20:00 פעילים חברתיים יקיימו עצרת זיכרון בכיכר רבין לציון רצח יצחק רבין. פרטים כאן.

4.11 יום שישי

10:00 מפגש בבית הגאה בבאר שבע בשיתוף משרד הבריאות, בהנחיית העובדת הסוציאלית שני עמרם, לרכישת כלים לציבור הרחב לזיהוי מצבי סיכון ואובדנות בקרב הקהילה הגאה ולהתמודדות מיטבית איתם. הפלמ"ח 83, פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!