דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ביהמ"ש אישר את הצטרפות עובדי גלובס להליך מכירת העיתון

כעת יצטרכו כונסי הנכסים של העיתון ליידע את העובדים בכל בקשה הנוגעת לעובדים או להעברת השליטה בו. ועד העובדים: "העברנו מסר ברור לבנק לאומי, אין זה מובן מאליו שבנק מוכר עיתון חשוב ומשפיע בהליך בזק בעייתי ומבלי להיוועץ בעובדים"

עיתוני 'גלובס' (צילום אילוסטרציה: דבר ראשון).
עיתוני 'גלובס' (צילום אילוסטרציה: דבר ראשון).

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט איתן אורנשטיין, נענה היום (ראשון) לבקשת עובדי גלובס להצטרף כצד להליך מכירת העיתון. העובדים מיוצגים על ידי עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין. משמעות הדבר היא שהכונסים יידעו עתה את העובדים בכל בקשה המוגשת במסגרת ההליך ובכל מהלך הנוגע לעובדים או להעברת השליטה.

בחוזר שיצא הבוקר לעובדים מטעם ועד העובדים בעיתון נכתב בין היתר כי "בפנייתנו לכונסים העברנו גם מסר ברור לבנק לאומי בראשות המנכ"לית, רקפת רוסק עמינח. אין זה מובן מאליו שבנק מוכר עיתון חשוב ומשפיע, שיש לו באופן טבעי חשיבות ציבורית, בצורה של הליך בזק בעייתי ומבלי להיוועץ בעובדים – ודאי כאשר מדובר בעובדים המאוגדים תחת הסכם קיבוצי מיוחד. הכתובת לאירוע הזה, מבחינתנו, היא הנהלת הבנק".

כזכור, ביום חמישי האחרון, הכריז ארגון העיתונאים על סכסוך עבודה בעיתון על רקע חילופי בעלי השליטה וההשלכות הנובעות מכך על הביטחון התעסוקתי של העובדים וכן על תנאי עבודתם וזכויותיהם.

העברת העיתון לידי כונסי הנכסים והליך מכירתו החלו לאחר שבסוף ספטמבר הודיע הבעלים הנוכחי של גלובס, אליעזר פישמן, כי ייעתר לבקשת בנק לאומי למכירת מניותיו בקבוצת "מוניטין", המחזיקה בשליטה בעיתון, במטרה להחזיר חלק מחובותיו לבנקים המוערכים בכ-4.5 מיליארד ש"ח.

השופט אורנשטיין מינה בתחילה אוקטובר את עורכי הדין איל רוזובסקי ורונן מטרי ככונסי נכסים מטעם בנק לאומי על מניות השליטה של פישמן בחברה.

לפי חשיפת דה מארקר בשבוע שעבר, בין הגורמים המתעניינים ברכישת גלובס נמנה גם המיליארדר שלדון אדלסון, בעלי השליטה בעיתונים ישראל היום, מקור ראשון והאתר NRG, ומקורבו של ראש הממשלה נתניהו. על כך כתב העיתונאי שי ניב בחשבון הטוויטר שלו כי אם יתעקש אדלסון לקנות את העיתון "נקבל אותו בלפידים".

גורם אחר שהוזכר בתקשורת כמתעניין ברכישת העיתון, ואף הוא ככל הנראה מעורר בעובדים חשש, הוא איש העסקים אלי עזור המוציא לאור את הג'רוזלם פוסט, שרכש לפני כשנתיים את מעריב, ופיטר את רוב עובדי המערכת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!