דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

לקראת מכירה / מחשש שיימכרו לאדלסון: עובדי 'גלובס' הכריזו על סכסוך עבודה

העיתון מוצע כעת למכירה עקב חובות הבעלים אליעזר פישמן, והעובדים חוששים שבטחונם התעסוקתי ותנאי עבודתם ייפגעו כתוצאה מהעברת הבעלות

עיתוני 'גלובס' (צילום אילוסטרציה: דבר ראשון).
עיתוני 'גלובס' (צילום אילוסטרציה: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון העיתונאים בהסתדרות הכריז אתמול (חמישי) על סכסוך עבודה בעיתון הכלכלי 'גלובס', על רקע הליך כינוס נכסי החברה וחילופי השליטה, והחשש לביטחונם התעסוקתי ותנאי העבודה של העובדים. הארגון ערך אסיפת הסברה לעובדי העיתון, אשר הביעו תמיכה במהלך ובנציגות העובדים.

מועד גלובס נמסר כי "למרות אי הוודאות הקיימת בימים אלה, גלובס הוא גוף יציב פיננסית ומהווה חלק משמעותי מהתקשורת הישראלית. יש לנו אמון מלא בעיתון. העובדים הם אלה שהפכו את גלובס לכלי תקשורת איכותי וחשוב, ולכן אנחנו רואים את עצמנו חלק בלתי נפרד מהתהליכים שייקרו בקרוב. הכרזת סכסוך עבודה בנסיבות הללו היא צעד הכרחי כדי לשמור על זכויות העובדים".

המועד האחרון להגשת הצעות במכרז למכירת השליטה בגלובס הינו ב-13 בנובמבר. הכרזת סכסוך העבודה כבר כעת תאפשר לעובדי החברה לנקוט צעדים ארגוניים עם תום תקופת הצינון, במידת הצורך.

על פי חשיפת דה מארקר, בין הגורמים המתעניינים ברכישת גלובס נמנה גם המיליארדר שלדון אדלסון, בעלי השליטה בעיתונים ישראל היום, מקור ראשון והאתר NRG, ומקורבו של ראש הממשלה נתניהו . על כך כתב העיתונאי שי ניב בחשבון הטוויטר שלו כי אם יתעקש אדלסון לקנות את העיתון "נקבל אותו בלפידים".

ירכוש את גלובס? שלדון אדלסון ובת זוגו (צילום ארכיון: אוליביה פיטוסי פלאש 90)
ירכוש את גלובס? שלדון אדלסון ובת זוגו (צילום ארכיון: אוליביה פיטוסי פלאש 90)

 

גורם אחר שהוזכר בתקשורת כמתעניין ברכישת העיתון, ואף הוא ככל הנראה מעורר בעובדים חשש, הוא איש העסקים אלי עזור המוציא לאור את הג'רוזלם פוסט, אשר רכש לפני כשנתיים את מעריב, ופיטר את רוב עובדי המערכת.

בסוף ספטמבר הודיע הבעלים הנוכחי של גלובס אליעזר פישמן, כי יעתר לבקשת בנק לאומי למכירת מניותיו בקבוצת "מוניטין", המחזיקה בשליטה בעיתון, במטרה להחזיר חלק מחובותיו לבנקים המוערכים בכ-4.5 מיליארד ש"ח. השופט איתן אורנשטיין מינה בתחילה אוקטובר את עורכי הדין איל רוזובסקי ורונן מטרי ככונסי נכסים מטעם בנק לאומי על מניות השליטה של פישמן בחברה.

ועד עובדי גלובס ביקש מבית המשפט המחוזי בתל אביב המנהל את ההליך כי נציגות העובדים תצורף כצד להליך, על מנת שיוכלו להשפיע בקבלת ההחלטות על עתיד מקום עבודתם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!