דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עמונה

צומת עמונה / תושבי עמונה הצביעו בעד מתווה הפינוי בהסכמה שגובש במהלך הלילה

בתום כינוס בבית הכנסת בעפרה, אושר המתווה החדש ברוב של 45 תומכים מול 29 מתנגדים. ועד המאבק: "אם המדינה לא תעמוד בהתחייבותה לא נהסס מלחדש את המאבק ביתר שאת"

עמונה (צילום: דבר ראשון).
עמונה (צילום: דבר ראשון).

בתום כינוס בבית הכנסת בעפרה, הצביעו היום (ראשון), תושבי עמונה בעד המתווה לפינוי בהסכמה, שלפיו מספר המשפחות שיוכלו להישאר על ההר יוכפל. 45 תושבים הצביעו בעד ו-29 התנגדו. נתניהו: "עשינו מאמצים גדולים כדי להביא לפתרון מוסכם".

כזכור, על פי המתווה שגובש במהלך הלילה, 24 משפחות יוכלו להישאר בחלקה סמוכה על ההר לעומת 11 בלבד במתווה הקודם. נתניהו יתחייב להצהיר פומבית שיעשה הכל כדי להשאיר את התושבים על ההר. ייעשה ניסיון להכשיר חלקה נוספת כדי לאפשר מגורי קבע לכולם. כדי לאשר את המתווה תידרש המדינה לבקש מבג"ץ, שוב, דחייה של הפינוי בכחודש ימים כדי שיהיה זמן להביא את המבנים החדשים ולסדר תשתיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, למתווה. "בחודשים האחרונים, במיוחד בשבועות האחרונים, בימים האחרונים ואתמול עד לפנות בוקר, עשינו מאמצים גדולים מאוד כדי להביא לפתרון מוסכם בעמונה" אמר נתניהו, "קיימנו עשרות דיונים, הבאנו הרבה מאוד הצעות, חלקן הייתי אומר מחוץ לקופסה, הצעות מאוד יצירתיות. אנחנו עשינו את זה מתוך רצון טוב ומתוך אהבת ההתיישבות. אהבת ההתיישבות, ממש כך. לא הייתה ממשלה שדאגה יותר להתיישבות בארץ ישראל ואין ממשלה שדואגת יותר. אנחנו עושים כל מאמץ אפשרי. אני חושב שראשי היישוב עמונה, שהיו איתי ועם השר בנט עד לפנות בוקר במשרדי, יכולים להעיד על עובדה פשוטה: אנחנו עשינו את המקסימום".

"לאחר עשרים שנה של התיישבות חלוצית כנגד כל הסיכויים, לאחר שנתיים ארוכות, החלטנו להשהות לעת הזו את המאבק, לקבל את הצעת המדינה לבנות 52 בתים ומבני ציבור חדשים בעמונה – מבנים שישמשו את הקהילה ואת התושבים. החלטנו לתת צ'אנס להצעה לבנות את בתינו ואת חיינו כאן בעמונה", נמסר בהודעת ועד המאבק של תושבי עמונה.

עוד הוסיפו כי "נמשיך לעמוד על המשמר ולבחון האם המדינה תעמוד בהתחייבותה לבנות בעמונה בתים ומבני ציבור חדשים…אם המדינה לא תעמוד בהתחייבותה לא נהסס מלחדש את המאבק ביתר שאת על הישוב שלנו ועל ארץ ישראל כולה – שנית עמונה לא תיפול".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר אמר בתגובה להחלטת התושבים כי "אנו מחזקים ומברכים את תושבי עמונה שזוכים להישאר על ההר ולהיות החלוצים שמסדירים את ההתיישבות כולה. בזכותם ניצל מפעל התיישבות ובאלפי בתים ביו"ש יזכו להמשיך חיים בריאים ומאושרים. עמידתם האיתנה בתקופה האחרונה שעשו הכל על מנת שאף יישוב במדינת ישראל לא ייחרב ראויה להערכה רבה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!