דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דומינוס פיצה

זכויות עובדים / "הנהלת דומינו'ס פיצה גוזרת קופון על העובדים"

כך קראו אתמול מפגינים מול סניף הרשת בתל אביב, שטענו להפרה שיטתית של חוקי העבודה בחברה | בימים אלה נידונות בבתי הדין לעבודה חמש תביעות שונות נגד החברה | מארגני ההפגנה: "רשת שלא מכבדת את עובדיה לא מכבדת את לקוחותיה"

הפגנה מול סניף דומינוס פיצה בתל-אביב (צילום: עותמאן אבו וואדי).
הפגנה מול סניף דומינוס פיצה בתל-אביב (צילום: עותמאן אבו וואדי).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי דומינו'ס פיצה, פעילים חברתיים ואנשי הסתדרות הנוער העובד והלומד הפגינו אמש (רביעי) מול סניף הרשת ברחוב קרליבך בתל אביב, על רקע טענות להפרה שיטתית של חוקי העבודה בחברה. לדברי המפגינים, ההפרות כוללות, בין היתר, הטלת קנסות לא חוקיים, אי תשלום פיצויי פיטורים, אי תשלום עבור עבודה בשעות נוספות והתנערות מאחריות במקרים של תאונות דרכים.

הפגנה מול סניף דומינוס פיצה בתל-אביב (צילום: עותמאן אבו וואדי).
הפגנה מול סניף דומינוס פיצה בתל-אביב (צילום: עותמאן אבו וואדי).

"רשת שלא מכבדת את עובדיה לא מכבדת את לקוחותיה" אמרו מארגני ההפגנה, "עשרות המקרים שנחשפו מעידים על שיטה מאורגנת של הנהלת הרשת שגוזרת קופון על העובדים". העובדים נשאו שלטים עליהם נכתב "די לניצול העובדים בדומינו'ס" , הקריאו עדויות של עובדים ושרו שירים בגנות היחס של הרשת לעובדיה.

בין העדויות שהקריאו העובדים בהפגנה, היה גם סיפורה של עובדת, שלטענתה, פוטרה בהודעת וואטסאפ אחרי שאירוע רפואי חמור שאירע לאימה גרם לה לאחר למשמרת. לדברי אותה עובדת, היא אף לא קיבלה פיצויי פיטורין. עובדת אחרת שהשתתפה בהפגנה, ועבדה כשליחה ברשת, סיפרה כיצד חייבו אותה מנהלי הסניף לבצע נסיעות גם בתנאי מזג אוויר מסוכנים, וללא ביגוד מתאים. לדבריה, אחרי שביצעה תאונה בשל מזג אוויר סוער, ניכתה החברה משכרה 2,000 שקלים עבור תיקון הקטנוע. עובד אחר סיפר על מצבם הרעוע של הקטנועים בהם ניתקל במהלך עבודתו כשליח.

במהלך ההפגנה, הוציאה הנהלת החברה למפגינים שני מגשי פיצה ושתייה קרה. העובדים סירבו להתכבד, והבהירו כי הם דורשים שהחברה תכבד את החוק ותשלם לעובדים את מה שמגיע להם.

הפגנה מול סניף דומינוס פיצה בתל-אביב (צילום: אחמד אבו ליבדה).
הפגנה מול סניף דומינוס פיצה בתל-אביב (צילום: אחמד אבו ליבדה).

בימים אלה נידונות בבתי הדין לעבודה חמש תביעות שונות, ששתיים מהן הוגשו בימים האחרונים, שעוסקות בפגיעה בזכויותיהם הבסיסיות של עובדי החברה. בהסתדרות הנוער העובד והלומד, המייצגת את העובדים, הודיעו כי בימים הקרובים יוגשו לבתי הדין תביעות נוספות כנגד החברה, בגין הפרות חוקי העבודה.

תגובת רשת דומינו'ס פיצה: "ה'הפגנה' שהתקיימה אתמול מול סניף דומינו'ס פיצה בקרליבך, מוכיחה שוב את חוסר אמינותה של הסתדרות הנוער העובד והלומד. לאחר שניסתה לזייף קמפיין מחאתי באמצעי הדיגיטל והרשתות החברתיות ללא הצלחה, ההסתדרות מנסה שוב בצעד נואש להציג הפגנה של 15-20 עובדי הסתדרות כמחאה אותנטית, בעוד שלמעשה "ההפגנה" בוצעה על פי הוראה מגבוה. הפגנה מזויפת זו הינה צעד נוסף בקמפיין תקשורתי מתוזמר שמובל על ידי הסתדרות הנוער העובד והלומד במטרה ללחוץ על רשת דומינו'ס פיצה להסכים להתאגדות עובדים – זאת למרות העובדה כי עובדי החברה עצמם סירבו פעמיים לניסיונות ההתאגדות של ההסתדרות.
לעניין טענות ההסתדרות שציינתם, על קיומם כביכול של עשרות מקרים של הפרת חוקי עבודה, נאמר כי מדובר בשקר גס. נציין כי בדומינו'ס פיצה העובדים הם המשאב היקר והחשוב ביותר, לכן שמירה על זכויותיהם נעשית תוך הקפדה יתרה. לנושא התיקים הנדונים בבית המשפט, מדובר במקרי עבר שנבדקו ולא נמצא בהם דבר, אנו בטוחים כי כך יתברר גם בבית המשפט."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!