דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההסתדרות הלאומית

חברה ועבודה / נמל אשדוד: בית הדין יכריע האם מותר להסתדרות הלאומית לנסות להעביר אליה ועד

הדיון בבית הדין לעבודה יתקיים רק ביום ב', בשבוע הבא | ההסתדרות החדשה טוענת כי ההסתדרות הלאומית קשרה קשר אסור עם חברי ועדים תוך כדי שהם מכהנים בתפקיד בוועדי ההסתדרות החדשה

נמל אשדוד (צילום ארכיון: Neukoln / ויקיפדיה).
נמל אשדוד (צילום ארכיון: Neukoln / ויקיפדיה).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הדיון בעתירתה של ההסתדרות לבית הדין לעבודה, בדרישה שיכריז "מניעות" בנמל אשדוד נקבע ליום שני בשבוע הבא, ה-7 בפברואר. משמעות ההכרזה על מניעות היא שבתקופה שכזו, המוכרזת למשל בעת שמתקיים משא ומתן בין אירגון עובדים וההנהלה על הסכם קיבוצי, חל איסור על ניסיונות של אירגוני עובדים חיצוניים לקרוע חלקים מהתארגנות קיימת ולהעבירם אליהם, כפי שמנסה לעשות בימים אלו ההסתדרות הלאומית בנמל אשדוד.

בהרכב השופטים אשר ידון בעתירה ישב אב בית הדין הנשיא יגאל פליטמן, והשופטים לאה גליקסמן ואילן איטח. הדיון לא אמור להכריע בשאלה למי מארגוני העובדים יש הרוב בנמל, אלא האם להסתדרות הלאומית בכלל הזכות לפעול בניסיון להעביר אליה וועדים, בתקופה זו.

כאמור, טענת ההסתדרות היא שחלה תקופת מניעות, בשל המו"מ המתנהל בינה לבין המדינה על חתימת הסכם קיבוצי בנמלים, בעקבות ההבנות שהושגו במרץ 2016. בין הדברים הנדונים כיום במו"מ עם ההנהלה – ביטחונם התעסוקתי של עובדי דור ב' והשליטה בשטחי וברציפי הנמל.

כמו כן, טוענת ההסתדרות כי חלה על ההסתדרות הלאומית "מניעות", כיוון שקשרה קשר אסור עם חברי ועדים, בעת שכיהנו מטעם ההסתדרות הכללית, תוך שהיא פועלת להעברת העובדים לארגון עובדים אחר מזה שהם משמשים נציגיו.

הן בהסתדרות, ארגון העובדים היציג בנמל מיום היווסדו, והן בהסתדרות הלאומית טענו שיש ברשותם חתימות של למעלה ממחצית עובדי הנמל. במכתב היציגות ששלחה ההסתדרות הלאומית להנהלת הנמל, נכתב שמתוך חשש להתנכלות ההנהלה וההסתדרות לעובדים אשר חתמו ללאומית, תעביר ההסתדרות הלאומית את הטפסים הנמצאים ברשותה רק לבית הדין לעבודה.

נשיא בית הדין, פליטמן, עסק בעבר בסוגיות הנוגעות ליחסי העבודה בנמל אשדוד, כשהוציא צו מניעה לצעדים ארגוניים שביקשו עובדי הנמל לנקוט במאבק ברפורמת הקמת הנמלים החדשים. בכתב הבקשה שהגישה ההסתדרות צויין כי ייתכן ותפנה שוב לבית הדין לעבודה בבקשה שיאפשר לה לנקוט בצעדים הארגוניים שברשותה, על מנת להבטיח חתימת הסכם אשר יגן על עובדי דור ב' ועל יכולת ההתמודדות של הנמל עם התחרות הצפויה.

כמו כן ציינה ההסתדרות כי בין חברי הוועדים הפורשים, המובילים את המעבר להסתדרות הלאומית, ישנם כאלו אשר הובילו בעבר שביתות פרועות בנמל תוך הפרת מרות ההסתדרות, ואף הושעו בשל כך מן הוועד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!