דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

תרבות וספורט / מבלגרד לבאר שבע: התערוכה שמציגה את הליגות הנמוכות במלוא תפארתן

לאחר שחרשו את הטריבונות, הקימו מייסדי "כדורגל שפל" תערוכה שהציגה לאירופאים את שולי הכדורגל הישראלי. היום הם מגשימים חלום ומקימים תערוכה בבאר שבע: "גילינו שם קהל שהוא קצת כמונו"

תערוכת כדורגל שפל בבאר שבע (צילום: כדורגל שפל).
תערוכת כדורגל שפל בבאר שבע (צילום: כדורגל שפל).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

החלום של מייסדי עמוד הפייסבוק כדורגל שֶפֶל, גד סלנר וואדים טרסוב, הוא הקמת מוזיאון כדורגל נוסטלגי ברהט. חלום לא שגרתי, אבל כשמכירים את השניים, שמשקיעים את מיטב זמנם בתיעוד שולי שוליו של עולם הכדורגל הישראלי, מבינים שחלומות שגרתיים לא מעניינים אותם.

אז מוזיאון ברהט עוד אין, אבל מאז פגישתנו האחרונה, הספיקה התערוכה שהקימו, המציגה את נפלאות הנוסטלגיה של ליגות הכדורגל הנמוכות בישראל, לבקר בלונדון, אמסטרדם ובלגרד. היום ומחר תוצג התערוכה בבאר- שבע, ואם הכל יהיה בסדר הם יגיעו בקרוב גם לכנסת.

מתוך תערוכת כדורגל שפל בבאר שבע (צילום: כדורגל שפל).
מתוך תערוכת כדורגל שפל בבאר שבע (צילום: כדורגל שפל).

גד סלנר, מדוע החלטתם דווקא להביא את התערוכה לבאר שבע?

"לפני שנה, כשכדורגל שפל היה יחסית בהתחלה, ביקרנו בבאר שבע וגילינו שיש שם נוכחות גדולה של קהל שהוא קצת כמונו, נגד הכדורגל המודרני. הרגשנו שם איזו אנרגיה וחיבור חזק למקום שהחלטנו שאנחנו חייבים לחזור לשם. לעיר באר שבע ולהפועל יש עבר עשיר ומפואר ושחקני עבר גדולים, דווקא בגלל שהיום אין ממש יריבות עירוניות וכולם מאוחדים סביב הפועל באר שבע, זה הופך את העיר להיות מחוברת לכדורגל, לכן הרגשנו שמגיע להם שנעשה שם את התערוכה."

היכן תמוקם התערוכה?

"בחרנו להעמיד את התערוכה בעיר העתיקה במיזם שמחדש את המקום, התערוכה תעמוד במקום שנקרא "נחמן ג'ונגל" שיש בו פסאז' גדול, המקום שייך למישהו שמדריך תיירים בעיר העתיקה במטרה להפוך את העיר העתיקה למקום תיירותי ששומר על הגוון המיוחד של השכונה וההיסטוריה שלה.

"מה שהיה מיוחד בהקמה של התערוכה, שכשבאנו להתקין אותה במקום, הגיעו כל מיני חייטים וסנדלרים שעובדים בסמוך ועזרו לנו לפנות את הקירות ולתלות את המיצגים."

גד סלנר וודים טרסוב (צילום: כדורגל שפל).
גד סלנר וודים טרסוב (צילום: כדורגל שפל).

כמה זמן תעמוד התערוכה?

"אנחנו הולכים לפתוח את התערוכה ברצף מחמישי (9.2) בערב עד שישי בצהריים ואפילו נישן שם, ככה שמי שרוצה לבקר באמצע הלילה יכול לבוא ולהעיר אותו ונדריך אותו בכיף."

מה אפשר למצוא בה?

"מלבד צילומים עם תמונות של שחקני עבר דגולים כמו ניסן קפטה, אולג נדודה ועוד רבים ונשכחים.. תהיה פינה לנוסטלגיה באר-שבעית כולל חולצות מכל הזמנים ותמונות של כוכבי העבר כמו לילו עופר אורן סגרון ואחרים, יהיו יצירות אמנות תלת-מימדיות של האמן עידו שמי שהוכנו במיוחד להפועל באר שבע ואוהדיה. על הקירות יהיה וידאו מתגלגל שיקרין את הפרקים של מגזין שפל וגם יהיו ברקע משחקי וידאו כדורגל ישנים ואהובים כמו פיפ"א 94 וצ'מפיושיפ מנג'ר 2000 שהקהל יוכל להצטלם כמו פרופיל של שחקן. כמובן שכמו בכל תערוכה יוצגו אלבומי המדבקות של הפרויקט, כולל פרטי אספנות ותוצג ברקע תערוכת צילום דוקומנטרית שמתעדת את ביקורינו במגרשי הכדורגל ברחבי הארץ."

http://giphy.com/gifs/26xBwGMeWtumauQSI

ומה המטרה בעצם?

"נטו לעשות כיף. כל התערוכות הן חינמיות למבקרים. כל עוד לנו זה כיף ואנחנו רואים שאנשים נהנים ובוחרים לבוא, אנחנו נמשיך להגיע עם התערוכה לאיפה שזה לא יהיה."

איפה אתם חולמים להציג את התערוכה?

"האמת שזה אולי נשמע ציז'י וקלישאתי אבל באר שבע זה סוג של הגשמת חלום מבחינתנו.

"היינו עם התערוכה בהולנד בפסטיבל של תרבות כדורגל ויצא לנו להיות בסרביה שמאוד רצינו להגיע לשם וגם יצא שהיינו שם בזמן הכי טוב, בדיוק בדרבי של בלגרד, זה היה ממש מיוחד ומרגש.

"אבל אם יש מקום בעולם שהיינו רוצים לעשות בו את התערוכה הבאה זה בטורקיה."

מה הסיפור הכי משוגע שהיה לכם במסע לקראת התערוכה?

"כשהיינו במשחק בכפר קאסם צילמנו אוהד יושב על דלי הפוך עם קרש עליו וצופה במשחק. אחר כך גילינו שהאוהד הזה היה הח"כ עיסווי פריג', זה ממצה בעייני את היופי בכדורגל שלנו. אגב, הוא יראה את התמונה בתערוכה שתעמוד בכנסת ב19-21.2."

לאיזו כמות מבקרים אתם נערכים?

לא משנה לנו מי וכמה יגיעו, העיקר שאנשים יצאו מהבית ויבואו, זה ישמח אותנו מאוד. ושתהיו רגועים, הגרעינים עלינו ואתם מוזמנים גם לזרוק את הקליפות על הרצפה.

התערוכה פתוחה לקהל ב-9-10.2, במרכז "נחמן ג'ונגל", רח' קק"ל 82 באר שבע. הכניסה חופשית. פרטים נוספים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!