דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה / המיזם הלאומי לביטחון תזונתי של משרד הרווחה יוצא לדרך

במסגרת המיזם יקבלו משפחות, הסובלות מאי ביטחון תזונתי, כרטיס נטען לרכישת מזון ברשתות השיווק ומשלוח של מזון מוזל בעלות כוללת של 500 ש"ח | בשלב הראשון ישתתפו בו 1,500 משפחות אך בעתיד צפויות להיכלל בו 10,800 משפחות | חיים כץ: "פיילוט שיהיה הסדק בקיר שבעקבותיו נפוצץ את הקיר"

שר העבודה והרווחה חיים כץ מציג את המיזם לאומי לביטחון תזונתי (צילום: משרד העבודה והרווחה)
שר העבודה והרווחה חיים כץ מציג את המיזם לאומי לביטחון תזונתי (צילום: משרד העבודה והרווחה)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים יחל החודש מיזם לאומי לביטחון תזונתי בשיתוף אשל ירושלים-חב"ד ולקט ישראל, במסגרתו יקבלו, מדי חודש, משפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי, כרטיס נטען לרכישת מזון ברשתות השיווק. מדובר בתכנית הרצה (פיילוט) בת שנה שתצא לדרך כבר החודש (פברואר 2017).

בשלב הראשון ישתתפו במיזם 1,500 משפחות, מ-36 רשויות, ועלותו השנתית נאמדת ב-60 מיליון שקלים. כל משפחה תקבל 240 ש"ח בכרטיס נטען ועוד 250 ש"ח לפירות,ירקות ואוכל יבש שיגיע לביתה דרך לקט ישראל. לא ניתן יהיה לרכוש בעזרת הכרטיס אלכוהול וסיגריות. לכשיעבור המיזם לשלב הסופי, עתידות להנות ממנו 10,800 משפחות, להן יחולק כרטיס נטען בשווי 500 שקלים.

מיזם המזון לביטחון תזונתי מבוסס על פיילוט מוצלח שביצע משרד הרווחה להפעלת מערך איתור ומתן סיוע במזון למשקי בית הסובלים מאי בטחון תזונתי בשנים 2012-2015, בשיתוף ג'וינט ישראל ובאמצעות עמותת אשל ירושלים. במסגרתו, נבחרו 24 רשויות מקומיות, מועצות אזוריות ועיריות המהוות מדגם של אוכלוסיית ישראל.

"כל שקל של משרד הרווחה זה שקל שהולך לצדקה ולפני שאתה מוציא אותו אתה צריך לחשוב 700 פעם אם זאת הכתובת הנכונה" אמר היום (שני) שר העבודה והרווחה, חיים כץ, "כל העמותות שמחלקות מזון עושות צדקה, יחד עם זאת הצילומים של אותם אנשים שעומדים בתור לא עושים טוב. ואנחנו הולכים לפיילוט שיהיה הסדק בקיר שבעקבותיו נפוצץ את הקיר. הפרויקט הזה ייתן לאנשים להיכנס לסוּפּר ולקנות מה שהם רוצים. אני חושב שזו תחילתה של דרך".

"עמותות עושות צדקה, אבל הצילומים של אותם אנשים עומדים בתור לא עושים טוב. מתנדבים בארגון "לתת", אילוסטרציה: למצולמת אין קשר לדברים. (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
"עמותות עושות צדקה, אבל הצילומים של אותם אנשים עומדים בתור לא עושים טוב. מתנדבים בארגון "לתת", אילוסטרציה: למצולמת אין קשר לדברים. (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).

כץ הוסיף כי "הפיילוט הזה נעשה על חשבון 2016, ואם נראה תוצאות טובות, אז מבחינתי, זה יבוא על חשבון על הכסף שהולך העמותות. אנחנו יוצאים היום למהלך שמטרתו לאפשר למשפחות נזקקות בטחון תזונתי, לכל אורך השנה ובצורה מכבדת. אנחנו הולכים למהלך ניסיוני עם כסף שאין לנו. וברור לי שיהיו כאלה שלא יהיה להם. עשינו כמיטב יכולתנו אין 100% הצלחה".

מטרת התכנית היא ליצור תשתית למעבר ממודל של מתן סלי מזון בחגים – שמסתכם, לרוב, בסיוע של שקלים בודדים למשפחה – לתמיכה קבועה לאורך כל ימות השנה. במסגרת הפיילוט, ייבחנו אופני סיוע שלא נבחנו בעבר, כמו שילוב מזון מוצל בסל הסיוע ושילוב גופים שיובילו את המזון המוצל לבתי המשפחות. את המיזם יוביל מטה מנהל, תחתיו יועסקו רכזים אזוריים שכל אחד מהם יהיה אחראי על שמונה רכזים יישוביים. הרכז היישובי יקלוט פניות מעו"ס המשפחה באגף הרווחה המקומי ויבצע בדיקת זכאות.

המועצות המקומיות שישתתפו בשלב הראשון הן: אופקים, אל-בטוף, אלעד, אריאל, באקה אל-גרביה, באר שבע, ביתר עילית, ג'סר א-זרקא, דימונה, הגלבוע, חצור הגלילית, יבנה, ירוחם, ירושלים, כפר מנדא, כפר קאסם, כרמיאל, לכיש, לקיה, מגדל העמק, מודיעין עילית, מעלות-תרשיחא, נהריה, נווה מדבר, נתיבות, עמנואל, עספיא, עפולה, צפת, קרית ים, קרית מלאכי, רהט, רכסים, רמלה, שדרות ותל שבע.

מנדי בלוי יו"ר אשל ירושלים-חב"ד אמר כי "כארגון הוותיק ביותר בארץ באספקת מזון לסובלים מאי ביטחון תזונתי, אני מעיד כי מדובר במהפכה של ממש, זו פעם ראשונה שיש תכנית בהיקף כה גדול הבנויה בצורה נכונה, מכובדת ומכבדת ששמה במרכז את המשפחה מקבלת הסיוע,  ההירתמות של משרד העבודה והרווחה לטובת אוכלוסייה זו היא מרשימה ומעודדת"

גידי כרוך, מנכ"ל ארגון לקט ישראל אמר כי "מזה שנים פועל לקט ישראל להעלאת המודעות ליתרונות הכלכליים, החברתיים והסביבתיים של הצלת מזון. לכן, אני מברך על יוזמת משרד הרווחה לטפל בנושא אי הביטחון התזונתי גם באמצעות אספקת מזון לנזקקים שמקורו בהצלה. לקט ישראל מעביר מזון לנזקקים באופן שוטף, אך תודות למיזם, ולחבירה למשרד הרווחה ולאש"ל ירושלים, הצלחנו להגיע למשפחות שסובלות מאי בטחון תזונתי חמור ושחלקן לא טופלו עד היום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!