דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ביה"ח הדסה / המשבר בהדסה: שישה רופאים בכירים התפטרו במקביל

הסגל הבכיר במחלקה ההמטו-אונקולוגית, בה מאושפזים 30 ילדים העוברים השתלת מח עצם, התפטר בטענה שהנהלת בית החולים מתעלמת מדרישותיהם המקצועיות | אם לא יימצא פתרון עד יוני, המחלקה תיסגר | ליצמן: "פועלים בכל דרך שהילדים לא ייפגעו"

בית החולים הדסה, (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
בית החולים הדסה, (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

המשבר בין הרופאים להנהלת הדסה מחריף: הבוקר הגישו את התפטרותם שישה רופאים בכירים במחלקה להמטואונקולגיה והשתלת מח עצם בילדים בבית החולים הירושלמי, ביניהם גם ראש המחלקה, פרופ' מיקי ויינטראוב. מדובר במהלך יוצא דופן שיכול להעיד על משבר האמון הקשה בין רופאי הדסה ובין ההנהלה והעומד בראשה פרופ׳ זאב רוטשטיין. כרגע נמצאים במחלקה כ-30 ילדים, כעשרה מתוכם בתהליך השתלת מח עצם. מכתבי הפיטורין יכנסו לתוקף ביוני.

בית החולים הדסה, שעדיין מתאושש מסכנת הקריסה הכלכלית שבה היה מצוי לפני כשלוש שנים, הפך בחודשים האחרונים לזירת התגוששות בין הרופאים להנהלת המוסד. לפני כחודשיים הוכרז בבית החולים סכסוך עבודה בעקבות הקפאת המינויים האקדמיים של הרופאים בבית החולים ופגיעה במעמדם. בשבוע שעבר יצאו מורי הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית למאבק כנגד הכוונה לפטר עשרות מורים. במקביל, דרשו עובדי המחלקה ההמטואונקולוגית תקנים נוספים למחלקה, ודרישותיהם לא נענו עד כה. ההתפטרות נועדה ללחוץ על הנהלת בית החולים ועל משרד הבריאות לקבל את דרישותיהם המקצועיות של הרופאים הבכירים במחלקה.

בוועד הרופאים בהדסה מסרו כי "דרישות המחלקה הועלו לפני כחצי שנה, ולאחר חודשים של גרירת רגליים מצד ההנהלה, החליט צוות המחלקה ההמטואונקולוגית לילדים לעזוב את בית החולים. מדובר בכישלון חמור של ההנהלה והדירקטוריון ובאבידה כואבת לציבור המטופלים באזור ירושלים, שיצטרכו להיגרר לבתי חולים מרוחקים יותר כדי לטפל בילדיהם. זוהי איננה העזיבה הראשונה מאז שההנהלה החדשה נכנסה לתפקיד, אבל עזיבה של רופאים מקצועיים ומסורים כאלה מעידה על כשלונה החריף של ההנהלה שמאמינה בפתיחת חזיתות ולא בהשקעה ברפואה למען ציבור המטופלים."

עוד הוסיפו בוועד רופאי הדסה כי "עזיבת צוות שלם, מקצועי, אקדמאי מהשורה הראשונה בארץ ובעולם היא אבידה קשה להדסה, שתאבד את מעמדה כמרכז רפואי מוביל וכבית חולים שלישוני המסוגל להעניק את כלל שירותי הרפואה ברמה הגבוהה ביותר, ומשליכה על תפקוד ההנהלה והדירקטוריון. הגיע הזמן שנראה את שר הבריאות מתערב ומציל את הדסה מקריסה נוספת."

מבית החולים הדסה נמסר בתגובה למכתבי הפיטורין כי "הנהלת בית החולים קיבלה היום מכתב התפטרות קולקטיבי של מנהל המחלקה להמטואונקלוגיה ילדים וחמישה רופאים בכירים מהמחלקה. הנהלת בית החולים תעשה כל שלאל ידה לעשות, כדי שאף ילד לא יפגע מההתפטרות הקולקטיבית הזו."

הפגנת תמיכה של הורי מטופלים במחלקה המטו- אונקולוגית לתמיכה בפרופ' מיכאל ויינטרוב ראש המחלקה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
הפגנת תמיכה של הורי מטופלים במחלקה המטו- אונקולוגית לתמיכה בפרופ' מיכאל ויינטרוב ראש המחלקה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

בעקבות המשבר הנחה שר הבריאות יעקב ליצמן את מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, לפעול מול בית החולים על מנת להבטיח את הרצף הטיפולי במחלקה, מתוך דאגה לשלומם ובריאות הילדים ובני משפחותיהם. במשרד הבריאות טענו כי המשרד מעורב מזה תקופה ארוכה בנסיון למצוא פתרון בין הנהלת הדסה למנהל המחלקה. "אנו מצרים על הגעת הצדדים למבוי סתום, ואנו בטוחים כי רק טובת הילדים לנגד עיני כל הצדדים", נאמר בהודעת המשרד, "מנכ"ל משרד הבריאות נועד לאחרונה עם נציגי הרופאים, כדי להבטיח שהמשבר הפוקד את המחלקה לא יפגע בילדים וכי כל מצב שייוצר הינו הדרגתי וכולל חלופות אפשריות לפי שלבים ולאורך זמן. שר הבריאות קורא לצדדים להגיע לעמק השווה לטובת הילדים."

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי שר הבריאות ליצמן שוחח עם מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין, והבהיר כי יש להבטיח שהמחלקה תישאר ערוכה למענה מתאים בכל סיטואציה אפשרית. "משרד הבריאות ימשיך לפעול בכל דרך, גם במהלך החודשים הקרובים עד מועד הכניסה האפשרית של ההתפטרות לתוקף, לסייע להדסה ולרופאי המחלקה, לוודא את השמירה על הרצף הטיפולי לטובת הילדים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!