דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המרכז הרפואי הדסה

סכסוך עבודה / ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה בבית החולים הדסה

זאת על רקע מה שהם מגדירים כפגיעה מתמשכת ברופאים ובזכויותיהם, מצד מנכ"ל בית החולים פרופסור זאב רוטשטיין. בהודעה של ראשי הוועדים נכתב: "מרגע כניסתו של פרופ' רוטשטיין לבית החולים הוא רואה ברופאים יריבים במקום כשותפים"

המרכז הרפואי (deror avi/ Wikimedia
המרכז הרפואי (deror avi/ Wikimedia
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות הרפואית בישראל  (הר"י) הכריזה אתמול (שני) על סכסוך עבודה בבית החולים הדסה, זאת על רקע הפגיעה המתמשכת ברופאים ובזכויותיהם. בהודעה משותפת של ראשי הוועדים בבית החולים, נאמר כי "הדסה לא יכולה להתנהל בשלטון יחיד – אם פרופסור רוטשטיין (מנכ"ל בית-החולים, ט.כ.) לא יפנים עובדה זו-לא יהיה לו את מי לנהל".

סגל רפואי בביה״ח הדסה עין-כרם. למצולמות אין קשר לכתבה. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.
סגל רפואי בביה״ח הדסה עין-כרם. למצולמות אין קשר לכתבה. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.

לדברי ועדי העובדים, סכסוך העבודה הוכרז בעקבות הקפאת המינויים האקדמיים של הרופאים ופגיעה במעמדם, ואחרי ניסו לנהל משא ומתן בנושא עם רוטשטיין.

עוד טענו כי בהסכם ההבראה, שנחתם בין הנהלת בית החולים לרופאים והר"י, ויתרו הרופאים על הטבות רבות בשכרם בכדי לאפשר לבית-החולים לצאת מהמשבר הכלכלי החמור בו היה שרוי. אולם, לדבריהם, בעוד שהרופאים תרמו תרומה גדולה ומשמעותית להצלת הדסה, הנהלת בית החולים החליטה, באופן חד-צדדי, להקפיא ולעצור מינויים אקדמיים להם זכאים הרופאים. הקפאת המינויים פוגעת בזכויות הרופאים ובמעמדם, ובאיכות ההוראה לסטודנטים לרפואה המתבצעת בהדסה במסגרת הפקולטות לרפואה ולרפואת-שיניים באוניברסיטה העברית.

במקביל להכרזה על סכסוך העבודה, מנהלת ההסתדרות הרפואית, בשיתוף ועדי הרופאים בבית החולי, הליך משפטי כנגד ההנהלה שעניינו ביזיון בית המשפט. לטענתם, ההנהלה לא קיימה את החלטת בית-הדין לכנס את הוועד הרפואי, האמון על מינוי הרופאים ואישור קביעויות. מאז אוגוסט 2016, לא כינסה  ההנהלה את  הוועד הרפואי, צעד שהביא לפגיעה ברופאים והביא לגל עזיבות של רופאים בכירים את ביתהחולים.

"צר לנו שהגענו לרגע זה" נכתב שהוגעת ראשי הוועדים, "מרגע כניסתו של פרופ' רוטשטיין לבית החולים הוא רואה ברופאים כיריבים במקום כשותפים. הדסה לא יכולה להתנהל כך, ואם פרופ' רוטשטיין לא יפנים עובדה זו-לא יהיה לו את מי לנהל. הדסה היא הבית שלנו ולא ניתן לה ליפול בשלישית. ברצוננו לשמר את מעמדה כאבן שואבת לרופאים וחוקרים וכפאר האקדמיה והמחקר הרפואי בישראל".

מנכ״ל מרכז רפואי הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין והחשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג׳יו (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
מנכ״ל מרכז רפואי הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין והחשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג׳יו (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

כניסתו של רוטשטיין לתפקיד עוררה מתיחות גם מחוץ לבית החולים, לפני מספר חודשים התקיימו חילופי דברים בינו לבין החש"כלית מיכל עבאדי־בויאנג'ו, לאחר שזו הוציאה מכתב לדירקטוריון הדסה בו טענה שרוטשטיין לא מאפשר לחשב שמלווה את תהליך ההבראה בבית חולים לעשות את עבודתו, ובכך מפר את הסכם ההבראה. עוד טענה כי מנכ"ל הדסה  מבקש כספים שלא כלולים בהסכם. לטענת רוטשטיין, עבאדי-בויאנג'ו עיכבה במכוון כספים המגיעים לבית החולים על פי הסכם ההבראה.

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין, מסר בתגובה כי "עם כניסתו לתפקיד, התברר כי בתי הספר האקדמיים של האוניברסיטה והדסה מייצרים גרעון שנתי של 70 מליון שקלים, שחלקו העיקרי נבע מהתנאים המיוחדים של הרופאים האקדמיים בהדסה. כיוון שלא נמצא עדיין פתרון מוסכם המתחייב ממצבה של הדסה לגבי הרופאים במסלול האקדמי, מצא עצמו מנכל הדסה מנוע מלהוסיף מינויים חדשים שפירושם הגדלת הגירעון"

עוד טען רוטשטיין כי "הניסיון להסביר לוועד הרופאים שלא ניתן לכתוב צ׳ק כשבבנק אין לו כיסוי- נכשל. כל הפתרונות שהועלו עד כה על ידי הדסה נדחו על ידי הוועד, שמתעקש שהדסה תמשיך לממן באופן מלא את התנאים המיוחדים לרופאים האקדמיים, שאינם קיימים בשום בית חולים אחר בארץ. מנכל הדסה מקווה ומתפלל שסכסוך העבודה עליו הוכרז ייפתר ללא שביתה, שפירושה פגיעה בחולים, אבל גם חיסול מאמצי ההבראה של הדסה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!