דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נכה לא חצי בן אדם

מחאה / דוד מזרחי פתח בשביתת רעב עד להשוואת קיצבת הנכות לשכר המינימום

מזרחי, בן להורים נכים, מכיר היטב את החיים תחת הנטל של קצב הנכות הנוכחית | מזרחי הקים אוהל מחאה, שבינתיים הוחרם על ידי המשטרה, בגן הוורדים מול הכנסת | "שכולם ידעו שיש אלפי נכים שכל שבוע עוברים את מה שאני עובר. אני רק לילה אחד היה לי קר, תדמיין שיש 200 אלף נכים במדינת ישראל שכל לילה קר להם".

הפעיל החברתי דוד מזרחי, בשביתת רעב למען העלאת קיצבת הנכות (תמונה: באדיבות דוד מזרחי)
הפעיל החברתי דוד מזרחי, בשביתת רעב למען העלאת קיצבת הנכות (תמונה: באדיבות דוד מזרחי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ביום חמישי פתח הפעיל החברתי הירושלמי דוד מזרחי בשביתת רעב בגן הורדים מול הכנסת, במאבק להגדלת קצבת הנכות בישראל. את האוהל אשר הקים, החרימה לדבריו המשטרה הבוקר (שישי), בטענה כי הקמת האוהל טעונה היתה אישור. מזרחי נחוש להשאר במקום במהלך השבת, ומזמין את הציבור להצטרף אליו להפגנה מול משרד האוצר, ביום ראשון (19/3) בשעה 12:00.

"בשבוע הבא יחליטו אם לתת לי אישור לאוהל או לא, ונביא אוהל גדול. בינתיים אני פה ובאו אליי כבר 30 איש, אני פה עם הסידור ועם הטלית" אמר מזרחי ל'דבר ראשון', "אני לא זז מפה עד שלא מעלים את החוק באופן מיידי – רק הולך לעבודה בבית הספר ולהרצאות. אני כבר 18 שעות בצום". לשאלה כיצד יתמודד עם הקור בסוף השבוע, השיב מזרחי, "במקסימום עוד בן אדם יגיעו באמבולנס, ויראו שלפחות מנסה להיאבק ולהלחם והוא לא אדיש למצב. שכולם ידעו שיש אלפי נכים שכל שבוע עוברים את מה שאני עובר. אני רק לילה אחד היה לי קר, תדמיין שיש 200 אלף נכים במדינת ישראל שכל לילה קר להם".

 

"ההורים שלי לא אשמים שהם נולדו נכים פיזית, אך אתם נכים רגשית" נכתב בשלט אותו נושא מזרחי במאבקו. מזרחי דורש העלאת קצבת הנכים ל-3,500 ש"ח כשלב ראשון ומיידי בדרך להעלאתה לגובה שכר המינימום.

 

דוד מזרחי, לצד הפעילים החברתיים - ויקי קנפו ואבי דבוש, ושר האוצר משה כחלון (התמונה באדיבות המצולם)
דוד מזרחי, לצד הפעילים החברתיים – ויקי קנפו ואבי דבוש, ושר האוצר משה כחלון (התמונה באדיבות המצולם)

מזרחי הוא בנם של שני הורים נכים. בילדותו גדל בעוני, ואף הוצא מביתו והתגלגל בין מוסדות פנימיתיים שונים. כנער, התקרב מאוד לקבוצה הקיצונית והגזענית שבאוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, והיה ממקימי ארגון האוהדים הקיצוני לה-פמיליה. אולם לאחר שעבד עם ערבים באריזת תמרים בבקעת הירדן, ולאחר שהפסיד בתביעת ענק שהגיש נגדו יו"ר קבוצת בית"ר ירושלים לשעבר, שינה את עמדותיו. כיום מפרנס מזרחי גם את הוריו מהרצאות לבני נוער ולמחנכים על קבלת השונה, מאבק בגזענות, צדק חברתי והתנהגות סיכונית, וכן כמדריך קבוצת כדורגל לילדים יהודים וערבים בירושלים.

בקיץ האחרון היה שותף לצעדה של ויקי קנפו לירושלים, ובשיחה עם דבר ראשון הזהיר, "אם אין לך מה לאכול, אין לך דברים בסיסיים – אתה נופל לאלימות ולקיצוניות. אם ימשיכו לייצר כאן את הפערים החברתיים כלכליים המפלצתיים בין בני אדם, בני אדם יהיו אלימים". כבר בקיץ הבטיח שיצא למאבק על קצבת הנכות, ונראה שהוא עומד במילתו.

ממשטרת ירושלים לא נמסרה תגובה מדוע הוחרם האוהל של מזרחי

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!