דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות עובדים

חברה ועבודה / עובדי קפה נואר הכריזו על סכסוך עבודה

שלושה שבועות עברו מאז הכריזו עובדי קפה נואר שיותר משליש מהם הצטרפו להתארגנות בהסתדרות הנוער העובד והלומד | על רקע אי הכרה בהתאגדות מצד ההנהלה, הכריזו העובדים על סכסוך עבודה | עובדת במקום: "אנו ממש לא מעוניינים להפעיל צעדים ארגוניים במסעדה אבל אם נאלץ נעשה זאת"

קפה נואר (צילום: דבר ראשון)
קפה נואר (צילום: דבר ראשון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שבשלושת השבועות האחרונים מסרבת הנהלת קפה נואר להכיר בהתאגדות עובדיה ולהיכנס למו"מ על הסכם קיבוצי, אתמול (ראשון) הכריזה הסתדרות הנוער העובד והלומד על סכסוך עבודה במסעדה. במידה ולא תכיר ההנהלה בוועד ותכנס למו"מ, יוכלו העובדים לפתוח בשביתה החל מעוד שבועיים.

"עד עכשיו פנינו בשקט להנהלה, ביקשנו פעם אחת ופעם שנייה ושוב – הכירו בוועד העובדים ובואו לשבת איתנו – כנראה בהנהלה ראו בזה סימן לחולשה. אנו ממש לא מעוניינים להפעיל צעדים ארגוניים במסעדה אבל אם נאלץ נעשה זאת", אומר אוריאל לפידוס, חבר ועד העובדים העובד במסעדה כשנתיים וחצי. "לא נרצה להפעיל עיצומים, להפגין מול המסעדה , או לפגום בחווית הלקוחות – אך במידה ולא יעשו את הצעד הבסיסי הזה לקראתנו נפעל במסגרת החוק כדי שיפסיקו להתעלם מאיתנו" הוסיפה עדי טכורש, חברת וועד העובדים.

לדברי ליאור סברדלו, מזכיר איגוד מקצועי בהסתדרות הנוער העובד והלומד, כבר לפני כשלושה שבועות הגישו את הטפסי ההצטרפות של העובדים להסתדרות. "ההנהלה, אחרי שהיא ראתה את כל הטפסים, ושלמעלה משליש מהעובדים הצטרפו להסתדרות, עליה להכיר בהתאגדות. היא מחוייבת לשבת למשא ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי בתום לב" הסביר את הוראת החוק.

ועד הפעולה של התאגדות עובדי קפה נואר (תמונה מעמוד הפייסבוק של ההתאגדות)
ועד הפעולה של התאגדות עובדי קפה נואר (תמונה מעמוד הפייסבוק של ההתאגדות)

החל מיום חמישי בשבוע שעבר, החלו עובדי המסעדה בחלוקת פלאיירים ובהסברה על מאבקם לעוברים ושבים בקרבת המסעדה. בפלאיירים שקראו להנהלת החברה לכבד את החוק ולשבת עם העובדים למו"מ נכתב: "אני עובדים מכל התפקידים של קפה נואר, אוהבים את מקום העבודה שלנו ורוצים להמשיך לעבוד במסעדה בשנים הקרובות, אבל אנחנו רוצים להסדיר את יחסי העבודה ולוודא שאנחנו מקבלים את כל הזכויות הסוציאליות שמגיעות לנו ושיגנו עלינו במקרה של מחלה או תאונה. לכן התאגדנו עובדי המסעדה בהסתדרות, קראנו להנהלה לשבת איתנו ולהסדיר את תנאי העבודה ולחתום על הסכם קיבוצי. זכות בסיסית שלנו כעובדים ואזרחים בישראל".

קפה נואר, ברחוב אחד העם בתל אביב היא מסעדה מוכרת וותיקה. בענף המסעדות טרם  נחתם הסכם קיבוצי ראשון ואין ועדים פעילים נוספים, אולם בהסתדרות הנוער העובד והלומד, האיגוד המקצועי לנוער ולצעירים מדגישים כי ישנם נושאים בענף שרצוי וניתן להסדיר אותם כגון התנאים הסוציאליים, נושא הטיפים, חוזי העבודה, שעות נוספות ועוד. במידה ויבשיל המהלך של עובדי נואר לכדי חתימה על הסכם קיבוצי, יתכן ויסלול הסכם זה את הדרך להתאגדויות עתידיות בענף.

מהנהלת קפה נואר לא נמסרה תגובה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!