דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאגיד השידור הציבורי

השידור הציבורי / בנסיון למצוא פתרון: פגישה לילית בין מנכ"ל האוצר לשר יריב לוין

לפי ynet, נדונה בין השניים האפשרות של החלפת ראשי התאגיד. בתגובה להודעתו של נתניהו כי הוא חוזר בו מהסכמתו על הקמת התאגיד וסגירת רשות השידור, אמר כחלון "אף אחד לא יטיף לי על מוסר וחמלה"

אולפני רשות השידור בירושלים (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
אולפני רשות השידור בירושלים (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד והשר יריב לוין המקורב לנתניהו נפגשו אתמול (ראשון) בלילה במטרה למצוא פתרון למשבר הקואליציוני שנוצר עקב אי הסכמתם של שר האוצר וראש הממשלה בנוגע לעתיד רשות השידור והתאגיד, כך על פי דיווח באתר וואינט. על פי הדיווח, האווירה בפגישה הוגדרה כטובה על ידי המשתתפים, אך לא הושג בה הסכמות. בין השאר נידון בה אופן הפיקוח על התאגיד, דאגה לעובדי הרשות וכן האפשרות להדיח את ראשי התאגיד מתפקידם. בנוסף, סוכם על פגישות יומיות בין מנכ"לי משרדי האוצר והתקשורת: שי באב"ד ושלמה פילבר.

לאחר שבשבוע שעבר פרסמו נתניהו וכחלון כי סיכמו ביניהם כי רשות השידור תיסגר ותאגיד השידור הציבורי יפתח ב-30.4, ביום שבת, שעות ספורות לפני שהוא ממריא לביקור בסין, חזר בו נתניהו מהסכמתו והודיע כי לא יסכים לסגירת רשות השידור. נתניהו אמר כי זו החלטה שקיבל בעקבות מפגש עם העובדים שהתקיים ביום שישי, והצהיר כי יכפה את יישום ההסכם הקואליציוני, לפיו על מפלגות הקואליציה לגבות כל רפורמה שינהיג בתחום התקשורת. עם חשיפתה של המחלוקת, הבהירו הצדדים כי אין הם חוששים מללכת לבחירות.

חשוב לציין כי במצב הנוכחי ובמידה ולא ייחקק חוק חדש, יעלה תאגיד השידור הציבורי 'כאן' לאוויר ב-30.4 ורשות השידור תיסגר, כפי שכבר נקבע בחוק השידור הציבורי. בתסריט לפיו אכן יתקיימו בחירות על רקע המחלוקת, יצטרך נתניהו לגייס רוב בכנסת לטובת חוק חדש, וזאת למרות התפרקותם של ההסכמים הקואליציוניים.

כחלון (צילום: תומר נויברג פלאש90)
כחלון (צילום: תומר נויברג פלאש90)

מוקדם יותר אתמול התייחס שר האוצר משה כחלון להודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא חוזר בו מהסכמתו עם כחלון על פתיחת תאגיד וסגירת רשות השידור, ואמר "אני לא צריך שאף אחד יטיף לי על מוסר וחמלה. עובדי רשות השידור לא ייזרקו ולא ייפלו בין הכיסאות. ניקח אחריות על כולם".

כחלון שהתייחס לדברים במסיבת עיתונאים עם לרגל חתימת הסכם שכר חדש עם הסתדרות המורים אמר "ב-5.4.14 התקבלה החלטה בממשלת ישראל – לסגור את רשות השידור ולהקים את תאגיד שידור הציבורי. באותו הזמן אני הייתי אזרח פרטי, לא ח"כ ולא שר. וזו החלטה שהתקבלה בממשלה הקודמת. אני לא רוצה להביך אף אחד ולצטט את חברי הממשלה מה הם אמרו על התאגיד ועל עובדי התאגיד. כרגע יש בעיות ויש כמה עובדי רשות השידור שעניינם לא סודר עד הסוף והם נפלו בין הכיסאות".

עוד הוסיף כחלון "אני לא צריך מאף אחד שיעורים והטפות מוסר על חמלה. אני שמח שפתאום יש פרץ של החמלה בתקופה האחרונה שהפכה פופולרית. אני מתחייב לטפל בכל הבעיות של העובדים. עובדי רשות השידור הם לא יריבים ולא אויבים. הם יקבלו את הטיפול במסגרת הפרישה ובמסגרת קליטה יותר מסיבית לתאגיד. הם לא פסולי חיתון. אני, מהיום הראשון לא אהבתי את העניין הזה שקולטים מספר מסוים וזהו. אני אחראי שאף עובד מרשות השידור לא ייזרק. כל אחד יקבל את הטיפול שלו. לצייר אותם כאויבים זה לא נכון וזה לא מגיע להם".

ביום שבת, שעות ספורות לפני שיצא לביקור בסין, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור. בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד.

"כמו כן התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?"

נתניהו חזר על הדברים עם עלייתו על המטוס לסין והתייחס למשבר בקואליציה: "ממשלה מתקיימת על סמך הסכמים קואליציוניים", אמר, "בהסכם הקואליציוני נקבע במפורש שכל המפלגות מחויבות להחלטות של הליכוד, שלנו, בנושאי התקשורת, לרבות סגירת התאגיד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!