דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ההסתדרות לסודהסטרים: חִזרו לשולחן המשא ומתן

יו"ר ההסתדרות בנגב מאיר בביוף, שלח מכתב חריף למנכ"ל החברה, שהפסיקה את המו"מ עם העובדים בשל "התנהגות חמורה" של ההסתדרות| בביוף: "מטיחים האשמות קשות למען מטרה אחת בלבד - לפורר את התאגדות העובדים"

מפעל סודהסטרים (ארכיון, צילום: נתי שוחט / פלאש90).
מפעל סודהסטרים (ארכיון, צילום: נתי שוחט / פלאש90).

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, שלח היום (שני) מכתב חריף למנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבוים, זאת בעקבות הודעתה של הנהלת החברה כי היא מפסיקה את המשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי ראשון.

במפעל סודהסטרים הסמוך לרהט, מועסקים כ-1,100 עובדים, חלקם הגדול תושבי רהט והפזורה הבדואית. העובדים נאבקים מזה תקופה ממושכת על זכותם להסדיר את תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי ומוחים על שהם מגדירים כ"התנהלותה הכוחנית והפוגענית של הנהלת החברה כנגד ההתארגנות". בחודש מרץ האחרון, קבע בית הדין לעבודה בבאר שבע כי המשא ומתן בין נציגות העובדים להנהלה יחודש, אחרי שהחברה התחייבה לפעול על פי "פסק דין פלאפון" ולחדול מהפגיעה בעובדים המתאגדים.

שביתה של עובדי סודה סטרים מחוץ למפעל (צילום: דבר ראשון).
שביתה של עובדי סודה סטרים מחוץ למפעל (צילום: דבר ראשון).

האתר דה מרקר פרסם אתמול כי גלית צוקר, סמנכ"ל משאבי אנוש במפעל, הודיעה לבביוף על הפסקת המשא ומתן בשל מה שהגדירה "התנהגות חמורה ביותר מצד ההסתדרות". לטענתה, ערך בביוף אירוע גיבוש לעובדי בחברה בבאר שבע, במהלכו תקף את הנהלת סודהסטרים ואף איים כי אם לא ייחתם הסכם קיבוצי בחברה, נציגות העובדים תחזור לבצע חסימה של שערי המפעל. בהמשך, תקפה צוקר במילים קשות את פעילות ההסתדרות והתאגדות העובדים, ואף את מובילי המהלך באופן אישי. "מכל הסיבות האלו" סיכמה, "קובעת ההנהלה שאיננו יכולים לראות בהסתדרות הכללית החדשה שותף ליחסי עבודה קיבוציים ולמו"מ קיבוצי בעת הזאת".

במכתבו היום לבירנבוים, כתב בביוף כי ההודעה על הפסקת המגעים "רק מצביעה ומחזקת את טענותינו, שכל רצונכם הוא לחזור 'לימים הטובים' שבהם הייתם השליטים היחידים, הכל יכולים על העובדים ועשיתם בהם כרצונכם, ללא מעורבות או חלילה שותפות של נציגות העובדים, כפי שהדבר מתחייב מתהליך ההתאגדות".

"אני מתרשם עמוקות מגודל המאמץ שאתה ואנשיך עושים כדי לטשטש את עקבות מעשיכם הקשים והחמורים כלפי עובדיכם" הוסיף, "מכבירים מילים עד לבלי סוף, מטיחים האשמות קשות (…) למען מטרה אחת בלבד, לפורר, למוטט ולמוסס את התאגדות העובדים".

מאיר בביוף צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות
מאיר בביוף צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות בנגב הודיע במכתבו כי הוא דוחה מכל וכל את טענות הנהלת סודהסטרים, והבהיר כי ההסתדרות נכונה להמשיך במשא ומתן להסכם קיבוצי, כפי שנדרש על פי חוק. בביוף אף התריע כי אם הנהלת סודהסטרים תעמוד בסירובה לחזור לשולחן הדיונים, ההסתדרות תשקול את צעדיה ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לממש את זכויותיהם החוקיות של העובדים.

סודהסטרים: "המו"מ הופסק על רקע הסתה לאלימות"

מסודהסטרים נמסר בתגובה: "ההסתדרות מפיצה שקרים בוטים. המו"מ הופסק על רקע הסתה לאלימות של יו"ר ההסתדרות בנגב ואיום לפגוע במניית החברה, דבר העלול להביא לפגיעה בבטחונם של 1200 העובדים במקום עבודתם, ולפגיעה בפרנסתם"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!