דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סודהסטרים

התאגדות בסודהסטרים / בתיווך בית הדין: הסתיימה השביתה בסודהסטרים, יחודש המו"מ

בית הדין חייב את הנהלת החברה לקיים פגישות אחת לשבועיים, כשאורכה של פגישה 4 שעות לפחות | יו"ר ההסתדרות בנגב: "ההנהלה התחייבה שלא לפגוע בהתארגנות" | הנהלת סודהסטרים: "מדובר בסכסוך מיותר"

ועד עובדי סודה סטרים מחוץ לבית הדין לעבודה בבאר שבע, מרץ 2017.  (צילום באדיבות ועד העובדים).
ועד עובדי סודה סטרים מחוץ לבית הדין לעבודה בבאר שבע, מרץ 2017. (צילום באדיבות ועד העובדים).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בתיווך בית הדין לעבודה, הוחלט היום (ראשון) על הפסקת השביתה במפעל סודהסטרים ברהט. הנהלת סודהסטרים התחייבה לכבד את החוק ולא לפגוע בהתאגדות העובדים, וכן לקיים פגישות מו"מ סדירות בחסות בית הדין לעבודה, מידי שבועיים למשך שלא יפחת מ-4 שעות לכל פגישה, זאת לאחר שהנהלת החברה דרשה לקיים פגישות בנות שעתיים וחצי מדי שלושה שבועות בלבד.

"אחרי 4 שעות של דיונים אינטנסיביים ומאבק חריף מאוד על עניינים עקרוניים בינינו לבין ההנהלה, בסופו של דבר בעזרתה האדיבה של השופטת אנגלברג (יעל, נ.כ.) הצלחנו להגיע להסכמות" אמר לדבר ראשון מאיר בביוף יו"ר ההסתדרות במרחב נגב, "הדיונים יימשכו לפחות 5 שעות ברוטו כל פעם, ועל זה היה סלע המחלוקת".

"ההנהלה התחייבה לפעול על פי הפסיקה: פס"ד פלאפון ופסיקות אחרות שאוסרות באופן חמור כל דיבור, כל פגיעה, כל הטרדה, כל השפעה או חלילה איום על עובד שמוביל התאגדות או נאבק למען ההתאגדות, מה שהם בלשון המעטה לא הקפידו עליו עד כה. אנחנו עוזבים את השערים ומשחררים את המצור, ומחר נתאם את ישיבות המו"מ בהתאם ללו"ז שנקבע".

לדברי בביוף ההסתדרות סירבה לסגור את התביעה שהוגשה כנגד הנהלת סודהסטרים בגין פגיעה בהתארגנות העובדים. כזכור הגישה ההסתדרות בנושא זה תביעת ענק על סך של שלושה מיליון ש"ח, בין היתר בגין תקיפתו של מזכיר האיגוד המקצועי עוזי שדה בחצר המפעל לנגד עיני משאבי אנוש והאבטחה.

שביתה של עובדי סודה סטרים מחוץ למפעל (צילום: דבר ראשון).
שביתה של עובדי סודה סטרים מחוץ למפעל (צילום: דבר ראשון).

לטענת הנהלת סודהסטרים במהלך הדיון הפגינה קבוצת עובדים מחוץ לכותלי בית המשפט כנגד ההסתדרות וועד העובדים.  בביוף מבטל זאת בטענה כי המדובר בעובדים להם שילמה ההנהלה. "כאשר עובדים שבלאו הכי אין להם חומרי גלם ומושבתים מעבודת הייצור, אז ברור שההנהלה אומרת להם 'קחו אוטובוסים תפגינו קצת נגד ההסתדרות, יהיה כותרות'. זה לקח בדיוק 10 דקות מול ההסתדרות ועוד 10 דקות מול בית המשפט, והתפזרו והלכו הביתה מבסוטים כי הם מקבלים את יום העבודה". לדבריו חברי הועד ועובדים תומכים נוספים היו בדיון בתוך אולם בית המשפט.

עובדי ועובדות סודהסטרים שבתו החל מיום רביעי בשבוע שעבר כשהם חוסמים בגופם את שערי המפעל מיציאת סחורות וכניסת חומרי גלם. הנהלת החברה נאלצה להעביר את ארוחות הצהרים לעובדים השובתים באמצעים שונים כגון תוך שימוש במסוק, או הברחתם מעל לגדר באמצעות כף טרקטור.

מהנהלת סודהסטרים נמסר כי: "כפי שכבר אמרנו מלכתחילה מדובר בסכסוך מיותר שכל תכליתו היה נסיון להפגין כח של ההסתדרות והועד על חשבון העובדים, אשר הביעו אי אמון מוחלט בשביתה ורק כ- 30 עובדים מתוך 1100 השתתפו בפעולות ההסתדרות״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!