דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סודה-סטרים

עבודה / עובדות ועובדי מפעל 'סודה-סטרים' בנגב פתחו הבוקר (ד') בצעדי מחאה

אתמול (ג') הורה בית הדין לעבודה להנהלת המפעל להפסיק את הפגיעה בהתארגנות העובדים | השבוע מזכיר האיגוד המקצועי במרחב נגב הותקף ע"י עובדים במפעל | לאחר שלטענת ההסתדרות הנהלת 'סודה-סטרים' נוקטת סחבת, המליץ בית הדין לצדדים לשוב לשולחן הדיונים לקראת הסכם קיבוצי ראשון במפעל

עובדי סודה סטרים חוסמים את שער הכניסה למפעל (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
עובדי סודה סטרים חוסמים את שער הכניסה למפעל (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מפעל 'סודה-סטרים' הסמוך לרהט פתחו הבוקר (רביעי) בצעדים ארגוניים במחאה על התנהלות ההנהלה. בין היתר חוסמים העובדים את שערי המפעל מפני הוצאת והכנסה של חומרי גלם. יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, אמר: "יש כאן קבוצה גדולה מאוד של עובדים שנחושה לא להיכנע לאיומי ההנהלה ולא לוותר על זכותם להתאגד ולעבוד תחת הסכם קיבוצי. אנו תומכים בעובדים ומקווים כי ההנהלה תתעשת ותחזור לשולחן הדיונים בצורה הגיונית ורציונלית".

עובדות מפעל סודהסטרים ליד רהט (צילום: Photo/Dan Balilty).
עובדות מפעל סודהסטרים ליד רהט (צילום: Photo/Dan Balilty).

אתמול (שלישי) הורה בית הדין לעבודה בבאר שבע להנהלת 'סודה-סטרים', לחדול מהפגיעה בהתארגנות עובדיה, בתביעה על סך שלושה מליון שקלים, שהגישה השבוע ההסתדרות כנגד החברה. ל'סודה-סטרים' ניתן עד יום ראשון הבא, 26/3, להגיש את כתב ההגנה שלה לתביעה.

בין היתר, הורה בית הדין להנהלה להמנע מהתערבות בפעילות ההתארגנות ומפגיעה בחברי ועד העובדים, בנציגי ההסתדרות ובעובדים המזוהים עם ההתארגנות. בית הדין הורה לחברה אף להימנע מהעברת מסרים לעובדים הנוגעים לזכויותיהם בעת שביתה; להימנע מהחלפת העובדים השובתים בעובדי קבלן ולאפשר לחברי הוועד לקדם את הפעילות הארגונית בחצר המפעל.

כמו כן המליץ בית הדין לצדדים לשוב לשולחן הדיונים, ולקדם את המו"מ ביניהם לקראת הסכם קיבוצי ראשון במפעל, זאת נוכח טענת ההסתדרות כי הנהלת סודה-סטרים נוקטת סחבת מכוונת, ואיננה מקצה את הזמן הנדרש לצורכי המו"מ.

נזכיר כי בין הפרטים המופיעים בכתב הבקשה – תקיפתו של מזכיר האיגוד המקצועי במרחב נגב, עוזי שדה, על ידי עובדים במפעל, אשר לטענת ההסתדרות מזוהים עם ההנהלה, וזאת בשעה שנציגי כוח האדם בחברה ואנשי האבטחה צופים באירוע ואינם עוצרים את האלימות.

מ'סודה-סטרים' נמסר: "בית הדין לעבודה דחה הערב את בקשות ההסתדרות לקיום דיון דחוף תוך שהוא מקבל את הצהרותיה היוזמות של סודהסטרים על כך שאינה פוגעת בהתארגנות ואין בכוונתה להעסיק עובדי קבלן במקומם של עובדים שובתים. בית הדין התחשב בטענת החברה שההסתדרות ממילא לא הצליחה לקיים שביתה והעבודה במפעל נמשכת כסדרה. במקביל, הגישה היום החברה תלונה במשטרת רהט בגין איומים שהשמיעו נציגי הוועד על שימוש באלימות ונשק חם כחלק מפרובוקציה מתוכננת בשטח המפעל".

עובדי סודה סטרים חוסמים את שער הכניסה למפעל (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
עובדי סודה סטרים חוסמים את שער הכניסה למפעל (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)

תגובת מאיר בביוף, יו"ר מרחב נגב בהסתדרות, לטענת 'סודה-סטרים': "לא ידוע לי על דיבורים כאלה או איומים מהסוג הזה מצד חברי ועד העובדים. אני סבור שזו המצאה הזויה שהנהלת סודהסטרים ממציאה כדי לחפות על המעשים החמורים מאוד שהיא עושה ומפעילה כנגד חברי ועד העובדים וההסתדרות, וזה לא יעזור. בשורה התחתונה המפעל הזה התאגד, ההסתדרות היא הארגון היציג, משא ומתן יתקיים, והסכם קיבוצי יחתם. כל הקשקשת שהנהלת סודה סטרים ממציאה כרגע כדי להגן על מהלכיה החמורים לא תעזור".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!