דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות

חברה ועבודה / מזכיר איגוד מקצועי הותקף במפעל סודהסטרים; ההנהלה מתנערת מאחריות

מזכיר האיגוד המקצועי בנגב עוזי שדה טוען כי הותקף על ידי קבוצת עובדים שלדבריו מאיימים גם על ועד העובדים ועל העובדים התומכים בהתארגנות | "הם ראו אותי, עזבו את יו"ר הוועד שהיה שם, התגודדו סביבי ופשוט התחילו לתקוף"

הפגנת עובדי סודהסטרים, נובמבר 2016 (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)
הפגנת עובדי סודהסטרים, נובמבר 2016 (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"הייתי בסודהסטרים לייצג עובד בשימוע. סיימנו את השימוע ויצאנו מהמבנה" מספר עוזי שדה, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב נגב אשר הותקף שלשום לטענתו במפעל סודהסטרים בלהבים. לדבריו מחוץ למבנה התגודדה קבוצת עובדים שבשבוע וחצי האחרונים מאיימים על ועד העובדים ועל עובדים התומכים בהתארגנות, בעידוד ההנהלה. "הם ראו אותי, עזבו את יו"ר הוועד שהיה שם, התגודדו סביבי ופשוט התחילו לתקוף. בעטו, קיללו, ניסו לשבור את הפלאפון, דחפו, ניסו לגנוב את התיק".

בעת שהאירוע התרחש יצאו נציגים ממחלקת משאבי אנוש לקרוא לו כיוון ששכח לחתום על פרוטוקול השימוע. לדבריו לדבריו נציגי האבטחה ומשאבי האנוש בחברה ראו את האלימות ולא עצרו אותה. "לא אמרו להם שום דבר, ורק במבט אישרו להם אפילו להמשיך וללוות אותי בדחיפות עד היציאה מהמפעל, כולל בעיטות ברכב. פעם אחרונה שהייתי בסיטואציה כזו זה היה בג'בליה בשטחים".

עוזי שדה, מזכיר האיגוד המקצועי שהותקף לטענתו על ידי עובדי סודהסטרים. צילום: באדיבות המצולם
עוזי שדה, מזכיר האיגוד המקצועי שהותקף לטענתו על ידי עובדי סודהסטרים. צילום: באדיבות המצולם

אמש הגישה ההסתדרות לבית הדין לעבודה בבאר שבע תביעת ענק על סך שלושה מיליון שקלים כנגד הנהלת סודהסטרים בגין פגיעה מתמשכת בהתארגנות העובדים, ובין היתר על רקע אירוע חמור זה. לדבריה החברה מגייסת עובדי קבלן לשבירת השביתה המתוכננת של העובדים, מכנסת 'כנסי הפחדה' בהם היא טוענת כי ההסתדרות לא תשלם להם בגין ימי שביתה, ומאיימת על העובדים כי התאגדות בהסתדרות עלולה להביא לסגירת המפעל והעתקתו לחו"ל, תוך שהיא מזמינה את העובדים "לחשוב טוב טוב מה הם עושים, אם אכפת להם מהפרנסה שלהם".

מהנהלת סודה סטרים נמסר כי "במהלך ביקור של נציג ההסתדרות במפעל החברה בלהבים, קבוצה של עובדים הביעה באופן קולני את מחאתה כנגד ההסתדרות וכוונתה להשבית את המפעל. בניגוד לנטען, האירוע הסתיים מבלי שננקטה אלימות כלשהי כלפי נציג ההסתדרות או בכלל. ברצוננו להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כי להנהלת החברה, המצוייה בימים אלה בארה"ב לצרכים עסקיים, אין יד ורגל באירועים שהתרחשו היום. מדובר בתנהגות אותנטית לחלוטין של חלק גדול מעובדי החברה שמתנגדים לנוכחותה של ההסתדרות. כל נסיון להכתים את אירועי היום במעורבות של הנהלת החברה הינו נסיון עקר ומשולל כל יסוד."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!