דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כיבוי והצלה

חברה ועבודה / כתבים לנציב הכבאות: החזר לפעולה את דוברות כיבוי והצלה

עיצומי הכבאים, שנמשכים מעל חודשיים, כוללים בין השאר את הפסקת פעולתם של הדוברים - שאינם מתוגמלים על עבודתם | עיתונאים מכלי תקשורת שונים מבקשים מהנציב להתערב: "הדבר עלול לעלות בחיי אדם"

כיבוי אש בירושלים (צילום: אורי לנצי  פלאש90)
כיבוי אש בירושלים (צילום: אורי לנצי פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מזה כחודשיים שלוחמי האש ברשות הכיבוי וההצלה מסרבים לבצע תפקידים נוספים שהוטלו עליהם, מעבר לתפקידם השוטף – בלא כל תגמול נוסף – ביניהם תפקידי הדוברות במרחבים. תאי הכתבים המקומיים בצפון הארץ שלחו הבוקר (ראשון) לנציב הכיבוי וההצלה רב טפסר דדי שמחי: "בשם כל כתבי תא חיפה ותא צפון אנחנו דורשים את התערבותך המיידית לסיום המשבר הזה והחזרת מערך הדוברות לכשירות מבצעית ולדיווחים שוטפים".

"אנו מבינים את דרישות הדוברים לתגמול נאות, תקנון וכדומה ולא מתערבים במשא ומתן ביניכם לבין הדוברים – אך דורשים את החזרת מערך הדוברות לכשירות בהקדם המיידי" כתבו הכתבים במכתבם, וציינו כי עבודת הדוברים המרחביים בעבר במחוזות צפון וחוף היתה מקצועית אמינה ומהירה – בין היתר במהלך אירועי השריפה בזכרון יעקב וחיפה ובאירועים רבים נוספים.

"בחודשים האחרונים שובת מערך הדוברות בכבאות האש ונראה כי מציאות פסולה זו הולכת ומתקבעת… מעבר לפגיעה בהעברת מידע רשמי ומהימן לציבור באמצעות כלי התקשורת הרי שהדבר עלול גם לעלות בחיי אדם בשל המשבר הזה שלא מאפשר לעדכן את הציבור על שריפות גדולות, הנחיות באירועי שריפה ועוד. מיותר לציין כמובן עד כמה עבודת הכבאים הראויה לא זוכה לתשומת הלב בשל השבתת המערך". לדבריהם בחודשיים האחרונים בהם כלי התקשורת בישראל הפסיקו לקבל מידע משירותי ההצלה של כבאות אש אירעו מספר אירועים משמעותי של שריפות ודליקות מסכנות חיים בהן לא קיבלו כלי התקשורת מענה נדרש והכרחי, דוגמת שריפה סמוך למגדל העמק בה נדרש פינוי תושבים ושריפת שני בנייני מגורים בעיר צפת. בשני המקרים לא קיבלו גופי התקשורת דיווחים ועדכונים מרשות הכיבוי וההצלה.

בין החותמים על המכתב כתבי גופי תקשורת ארציים – ידיעות אחרונות, הארץ, גלי צה"ל, ערוץ 2, תאגיד השידור כאן, ישראל היום, וואלה, ערוץ 10, ערוץ 9, מעריב, NRG מקור ראשון, Ynet וכן גופי תקשורת ותחנות רדיו איזוריות. תאי הכתבים בדרום הארץ צפויים אף הם לנסח מכתב מקביל לנציב בפניה דומה.

"אדון דדי שמחי הנציב צריך להתעשת ולפתוח תקנים – זה בידיים שלו והוא בוחר שלא לעשות את זה" אמר לwדבר ראשוןw אבי אנקורי יו"ר ארגון הכבאות וההצלה. "הדוברים שלנו הם הכי מקצועיים/ יודעים לדברר את הנתונים והדיווחים חי מהשטח. אבל הוא בוחר לא לפתוח תקנים ולהשאיר את פעילות הדוברים מבוטלת – ובפועל הנתונים שיוצאים אינם נכונים. הוא בוחר שנתונים לא נכונים יצאו לאזרחי המדינה שיכולים גם לסכן חיי אדם."

ארגון עובדי הכבאות וההצלה הודיע בסוף מרץ כי לוחמי האש יחדלו מלבצע שורת תפקידים נוספים, אותם הם מבצעים מזה חמש שנים בלא כל תגמול נוסף, עד שיוסדרו בתקנים מול רשות הכיבוי וההצלה. בין התפקידים שלוחמי האש חדלו מלבצע: דוברי המחוזות, מומחים לאסבסט ומומחים לחומרים מסוכנים. תפקידים אלו הוטלו על לוחמי האש במסגרת הקמת הרשות ב-2012, כשלטענתם הובטח להם כי במשך הזמן יוקצו להם תקנים, אך הבטחה זו לא מומשה על אף פניות חוזרות ונשנות. בעוד שבמשטרה ישנם עשרות עובדי דוברות בתקן, כיום אין ברשות הארצית לכבאות והצלה ולו תקן אחד לדובר מחוזי או תחנתי אחד.

במקביל להפסקת ביצוע התפקידים הנוספים, מצוי ארגון הכבאים הארצי בסכסוך עבודה מזה כחודש, על רקע החלטות חד צדדיות של נציבות רשות הכבאות וההצלה הפוגעות בכשירות המבצעית ונושאים נוספים הנוגעים לבטיחות לוחמי האש.

מנציבות הכבאות וההצלה נמסר בתגובה: "במערך הכבאות ישנם בעלי תפקידים רבים שמבצעים תפקיד נוסף, ביניהם דוברי המחוזות והתחנות. הנושא כולו נמצא בבחינה מחודשת במטרה להסדיר את הנושא בזמן הקרוב."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!