דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / לוחמי האש יחדלו מביצוע תפקידים שלא הוקצה להם תקן

מדובר בתפקידים שנוספו לעבודתם השוטפת של לוחמי האש מאז הרפורמה בשנת 2012 | כך, למשל, אין ברשות כבאות והצלה תקנים לדוברים מחוזיים, ולוחמי האש מופקדים על הקשר עם התקשורת | ארגון עובדי הכבאות וההצלה: "זו התנדבות במקום העבודה"

כבאים נחים לאחר לילה של שריפות בלטרון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90)
כבאים נחים לאחר לילה של שריפות בלטרון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון עובדי הכבאות וההצלה הודיע היום (שלישי) כי לוחמי האש יחדלו מלבצע שורת תפקידים נוספים, אותם הם מבצעים כיום, לפני שיוסדרו בתקנים מול רשות הכיבוי וההצלה. בהמשך להודעה זו, כבר החל מהבוקר הופסק ביצוע תפקידי המומחים לאסבסט, המומחים לחומרים מסוכנים, ודוברי המחוזות חדלו מלהוציא הודעות לתקשורת ולהשיב לשאלות כתבים.

"אחרי חמש שנים ללא תגמול, הודיעו  לוחמי האש  שמעתה הם לא יבצעו תפקידים נוספים (נע"ת). תפקידים אלו הם תפקידים משמעותיים שמסייעים באופן שוטף להצלחת אירועים ומבצעים להצלת נפש ורכוש", דברי הודעת ארגון העובדים. הודעת הארגון הוסיפה גם, כי לאור מחסור, בתקנים במערך הכבאות והצלה מעתה הציבור ייאלץ לסבול מחוסר תפקוד בכבאות.

"חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה", אושר על ידי הכנסת באוגוסט 2012. במסגרתו, הוטלו שירותי הכיבוי במתכונתם העירונית והוקם מערך ארצי, המחולק לשבעה מחוזות ובראשו הרשות הארצית לכבאות והצלה, הכפופה למשרד לביטחון פנים. התפקידים הנוספים, אליהם התייחסה הודעה הארגון, הם תחומי אחריות שנוספו לעבודתם השוטפת של לוחמי האש מאז השינוי המבני, אך ללא כל תגמול כספי.

לטענת העובדים, הובטח להם כי במשך הזמן יוקצו תקנים לתפקידים, אך גם היום, חמש שנים אחרי יישום הרפורמה, ההבטחה עדיין לא התממשה. בארגון עובדי הכבאות וההצלה אמרו כי אחרי פניות חוזרות ונשנות בשנוא, החליטו להפסיק את מה שהגדירו כ"התנדבות במקום העבודה", עד להודעה חדשה.

"בהמשך לוועדת המעקב שהתקיימה ודיון בעניין סכסוך העבודה. אנו מודיעים לעובדים על ביטול הנע"תים לאלתר" אמר יו"ר ארגון הכבאים ,אבי אנקורי, "הרשות שהוקמה לפני למעלה מארבע שנים, חרטה על דגלה לשפר ולדאוג לתנאי העבודה של לוחמי האש. חרף הבטחות החוזרות ונשנות להסדרת מעמדם של הנע"תים, עד כה לא מצאה הרשות את הכלים לסייע. לכן, בהנחיית ארגון הכבאים הארצי, לא יינתנו תפקידים ללא תקן עד לפתרון סוגיה זו".

"ברשות הארצית לכבאות והצלה אין ולו דובר מחוזי או תחנתי אחד בתקן. כל עבודת הדוברות וההסברה נעשית בהתנדבות ו/או נוסף על שלל תפקידיו של  לוחם האש" הסביר אורי, לוחם אש המתפקד גם על תקן דובר מחוזי ברשות, "במשטרת ישראל יש 92 עובדים בתקן, רק אצלנו בכבאות הלוחמים מתנדבים לצלם, לדווח לתקשורת, ולנהל את הרשתות החברתיות".

בינואר האחרון חתמה ההסתדרות על הסכם קיבוצי עם רשות הכבאות, שהסדיר ושיפר את תנאי העסקתם של מפקחי הבטיחות במערך לוחמי האש – מהנדסים, הנדסאים וטכנאים המועסקים בתפקידי המניעה והפיקוח.

מרשות הכיבוי וההצלה טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!