דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה / שני מקלטים לנשים מוכות יסגרו בשל חוסר תקצוב של משרד הרווחה

במקביל לכך שהכנסת אישרה אתמול (ב') את חוק מענק הסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות, טרם חידש משרד הרווחה את המכרז להפעלתם של שני המקלטים | בינתיים, חשבונות העמותה המנהלת נשחקו ולא נותר לה אלא לסגור אותם

פינת משחקים לילדים מתוך מעון לנשים מוכות (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
פינת משחקים לילדים מתוך מעון לנשים מוכות (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שני מקלטים לנשים מוכות עומדים להיסגר בעקבות חוסר תקצוב של משרד הרווחה. ההחלטה לסגור שניים מהמקלטים התקבלה לאחר שמשרד הרווחה לא חידש את המכרז להפעלת המקלטים, ולכן, בשלושת החודשים האחרונים לא עבר הכסף לתפעולם השוטף, דבר שרוקן את חשבונה של העמותה המנהלת – עמותת ל.א לאלימות נגד נשים המפעילה שלושה מקלטים לנשים מוכות ברחבי הארץ.

על פי המכרז של משרד הרווחה כל אישה שנכנסת למקלט מתוקצבת ב-15 אלף ש"ח, מבלי להתייחס לכמות הילדים המגיעים עמה. בשנת 2011, השנה בה הוכרע המכרז, התקצוב היה 12 אלף ש"ח. לדברי יעל גולד מנכ"לית העמותה, מדובר בחישוב לא נכון שלא עונה על צרכי הנשים וילדיהן. "זה יכול להיות גם משפחה של חמש נפשות. בזמנו זה הספיק ל-80-90% מההוצאות, אבל יש יוקר מחיה, המחירים עלו אבל משרד הרווחה לא עדכן את המחירים, הכסף נשחק וכרגע התקצוב מכסה 65% מההוצאות".

"בגלל סיבות בירוקרטיות 12 נשים ו-28 ילדים יצאו מהמקלט ולא ברור לאן הן אמורות ללכת" אמרה ל'דבר ראשון' חיה בורשטיין, מנהלת אחד המקלטים שעומדים להסגר. "הקמתי את המקלט לפני 20 שנה, עברו בו במהלך השנים מעל 1,500 נשים. התוצאות וההתפתחות מדהימה, זה פשוט לא יאמן שאחרי 20 שנה המקלט יסגר".

גולד אמרה כי המצב של חוסר עדכון המחירים מחייב אותה לגייס 240,000 ש"ח בחודש כדי להחזיק את המקלטים. בנוסף לכך, העמותה הקימה בשנים האחרונות שני מקלטים שכל ההקמה שלהם היא מכסף של העמותה ועלות ההקמה שלהם עמדה על 20 מיליון ש"ח.

כעת, לא ברור לאן יעברו הנשים. כ-30 נשים שעובדות במקלטים יפוטרו, כאשר חלקן הן נשים משוקמות שלאחר התהליך שעברו במקלט החליטו להישאר לעבוד בו. "זה לא עבודה, זאת שליחות. מי שלא מחובר לא יכול לעבוד," סיכמה גולד.

שר העבודה והרווחה חיים כץ ביקר במקלטים של עמותת ל.א בשבוע שעבר יחד עם המייסדת רות רזניק ושמע על הפעילות המבורכת של העמותה לצד הצרכים בתפעול השירותים לנשים מוכות וילדיהן. בנוגע לחשש שהועלה והאפשרות לסגירת שני המקלטים, הורה השר להקצות את כל המשאבים הנדרשים למניעת הסגירה וקיבל התחייבות מגורמי המקצוע שהמקלטים לא יסגרו.

בתוך כך, הצעת חוק מענק הסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות, עברה אתמול (שני) בקריאה שניה ושלישית בתמיכת 36 חברי כנסת, וללא מתנגדים או נמנעים. ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), מתח במהלך הדיון על החוק ביקורת על משרד הרווחה שלא העביר תקציבים ובשל כך עומדים להיסגר שני המקלטים.

ממשרד ההרווחה טרם התקבלה תגובה לכתוב בכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!