דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשים

רווחה / 10 מליון שקלים אושרו לטובת היוצאות ממקלטים לנשים מוכות

החוק הקובע מענק הסתגלות לנשים ששהו במקלטים לנשים מוכות, אושר סופית אתמול בכנסת | ח"כ מירב בן ארי (כולנו): "נשים צריכות לצאת מהמקלט ולעולם לא לחזור לשם"

אישה במקלט לנשים מוכות, ארכיון. (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
אישה במקלט לנשים מוכות, ארכיון. (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הצעת חוק מענק הסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות, עברה אתמול (שני) בקריאה שניה ושלישית בתמיכת 36 חברי כנסת, וללא מתנגדים או נמנעים.
בכל שנה מעל 650 נשים מסיימות את שהותן במקלטים לנשים מוכות, יותר מ-400 מהן פותחות דף חדש עם ילדיהן. הניסיון המצטבר מלמד שנשים אלו זקוקות לתקופה ארוכה, נוספת, של עזרה וליווי לאחר שהותן במקלט. רובן המכריע של הנשים המסיימות את שהותן במקלט סובלות מחוסר תמיכה ומשאבים כלכליים, ורבות מהן זקוקות להדרכה בכישורי חיים בסיסיים. בשל כך, לרובן יש גם קושי להשתלב במסגרות להכשרה מקצועית ובשוק העבודה.

הצעת החוק שעברה אתמול מבקשת להעניק לאישה ששהתה במקלט לנשים מוכות 60 ימים לפחות, או שהתה בדירת מעבר שישה חודשים לפחות, סל שירותים שיכלול, בין היתר, ליווי על ידי עובד סוציאלי וסיוע במיצוי זכויות. כמו כן מעניקה הצעת החוק ליווי תעסוקתי לנשים, זאת במטרה לסייע לה במעבר לניהול חיים עצמאיים. בנוסף, מוצע לקבוע כי אישה ששהתה במקלט לנשים מוכות תהיה זכאית לכך שתיבחן זכאותה לטיפול ולשיקום במסגרת חוץ ביתית, ובכלל זה בדירת מעבר. בנוסף, קובע החוק הגנה על כספי מענק ההסתגלות ששולמו לאישה, כך שיהיו מוגנים מפני העברה, ערבות, שיעבוד או עיקול.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ), יוזמת הצעת החוק, הודתה לשר האוצר משה כחלון (כולנו) על שהקצה להצעת החוק הזו 10 מיליון שקלים ואמרה כי "זו הצעת חוק מאוד מורכבת ונציגי המשרדים הגיעו לוועדה ואמרו שהתחולה שלו תהיה רק בעוד שנתיים. ח"כ אלאלוף אמר שזה לא יקום ולא יהיה וקבע שהיא תיכנס לתוקף תוך חצי שנה והורה לכולם לעמוד בזמנים".

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), מתח ביקורת על משרד הרווחה שלא העביר תקציבים ובשל כך עומדים להיסגר שני מקלטים לנשים מוכות. הוא הוסיף: "החוק נועד לסייע לנשים ששהו במקלטים לתקופת מעבר אחרי שיצאו משם. הסיוע ניתן על מנת לצמצם את הקשיים והוא ניתן לפי חוק כמענק חלקי בלבד. מוצע להעניק לאישה ששהתה במקלט לנשים מוכות או בדירת מעבר סל שירותים וליווי של עובדת סוציאלית. השירותים יכללו בין היתר ליווי של האישה על ידי עובד סוציאלי, סיוע במיצוי זכויות, ליווי במציאת מקום עבודה ובתחומים נוספים. מוצע שאישה תהייה זכאית גם לטיפול ושיקום במסגרת חוץ ביתית ובכלל זה מגורים בדירת מעבר".

ח"כ מירב בן ארי אמרה: "לחזור מחופשת לידה ישר לחוק כזה, אין דבר יותר טוב מזה. מה שהכי כאב לי כשנכנסתי למקלט, זה שישבה שם בחורה צעירה וסיפרה שהייתה שם במקלט כילדה עם אמא שלה. מה עשינו שהילדה הגיעה לאותו מקלט שאמא שלה היתה בו? נשים צריכות לצאת מהמקלט ולעולם לא לחזור לשם. אני אעשה הכל כדי שנשב עוד חצי שנה בוועדה ונוודא שהחוק מיושם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!