דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / "למה שמדינת ישראל תסגור דבר כזה?" עובדי החינוכית נערכים למאבק

עמוד הפייסבוק של החינוכית, הידוע לרוב בשנינותו, עטה ארשת רצינית בשבוע שעבר כשפנה לעוקביו בקריאה "עוד לא מאוחר להציל אותי" | אחרי 51 שנה ואלפי תכניות ומשדרים אמורה הטלוויזיה החינוכית, בה מועסקים 165 עובדים, להפסיק פעילותה בעוד כשנה

מתוך שידורי "זהו זה" בטלוויזיה החינוכית, 1991. (צילום: 	Israeli Educational Television הטלוויזיה החינוכית הישראלית / ויקימדיה).
מתוך שידורי "זהו זה" בטלוויזיה החינוכית, 1991. (צילום: Israeli Educational Television הטלוויזיה החינוכית הישראלית / ויקימדיה).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"מי שמכיר אותי יודע שבדרך כלל אני לא מבקשת שתשתפו פוסטים, אך הפעם הזו שונה" פנו מפעילי עמוד הפייסבוק הפופולרי של הטלוויזיה החינוכית לעוקביו, "אתם כנראה לא יודעים זאת, אבל באוגוסט הבא אני צפויה להיסגר. עוד לא מאוחר להציל אותי. אל תסגרו את החינוכית. אנא שתפו". למעלה מ-7,000 גולשים נענו לקריאה, ושתפו את הסרטון, המשודר גם בטלוויזיה בשידורי החינוכית ובערוץ 11, וקורא לשינוי חוק השידור הציבורי על מנת לשמור על הערוץ הוותיק ועל עובדיו.

"המאבק שלנו הוא לשמירה על דבר שמהווה חלק ממרקם הישראליות" אמר לדבר ראשון רוני צייג מוועד עיתונאי החינוכית, "המותג של הטלוויזיה החינוכית שפועל כבר 51 שנים, שהסריט כבר עשרות אלפי שעות, הוא חלק מן הזיכרון הלאומי של כל אזרח ואזרח בישראל. זה גוף רזה, שעבר רפורמה – משדר בשלושה ערוצים, זכה ב 7 פרסי אקדמיה בשנת 2016 ובפרס ההתייעלות של נציבות שירות המדינה בשנה שעברה, מפעיל מערכת דיגיטל מפוארת, גוף אהוב עם תכניות מצוינות. למה שמדינת ישראל תסגור דבר כזה?"

חוק השידור הציבורי החדש קובע כי הטלוויזיה החינוכית – הפועלת כיום כיחידת סמך של משרד החינוך – תסגר שנה ושלושה חודשים אחרי הקמת התאגיד, ובמקומה יחל התאגיד לשדר בעצמו ערוץ לילדים ונוער, ובו תכנים שיופקו או יוזמנו על ידיו עבור משרד החינוך, ובתקציב של לפחות 40 מיליון ש"ח. לצורך כך הוקצו בתאגיד כ-15 תקנים, ונראה כי הכוונה היא לרכוש רבות מן התכניות במיקור חוץ.

בהסתדרות מקווים לשמור על הטלוויזיה החינוכית עצמאית בתוך משרד החינוך, ובמידה ולא ישדר בעצמו – יפיק למצער את ערוץ הילדים עבור התאגיד. "אנחנו מפיקים כיום תכנים עבור משרדי הממשלה השונים. לקראת בגרות אנחנו פותחים ערוץ יו-טיוב עם שידורי הכנה, יש לנו תכניות מפולחות לפי תוכן שמשרד החינוך מעביר למורים ולגננות. עובדים מול המשרד לבטחון פנים ומשרד המדע. אנחנו גוף משתף פעולה שעובדים בו משרתי ציבור" אמר צייג.

חברי ועד העיתונאים אמרו לדבר ראשון כי הם שואבים עידוד מהתגובות האוהדות להן זכה התשדיר, מפניותיהם של צופים רבים בשאלה כיצד ניתן לסייע לערוץ האהוב, ומלמעלה מ-7,000 שיתופים להם זכה ברשתות החברתיות.

בינואר השנה נקטו עובדי החינוכית צעדים ארגוניים, במחאה על הפגיעה בהסכמי העבודה בערוץ ועל התפקיד הכפול שממלא מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ, המשמש גם כמנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי 'כאן בהקמה'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!