דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שביתה

השידור הציבורי / לא חינוכי: עובדי הטלוויזיה החינוכית מוחים על יחס ההנהלה

העובדים מוחים על היחס של ההנהלה ועל המחסור ההולך וגדל בכוח האדם. מאבקם של העובדים בא על רקע הקמת התאגיד וחוסר כיבוד הסכמים עימם כאשר עתידם עדיין אינו ברור

אילוסטרציה (תמונה shutterstock).
אילוסטרציה (תמונה shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי הטלוויזיה החינוכית השביתו את שידורי הלילה בין שלישי לרביעי במחאה על פגיעה בהסכמי העבודה בערוץ, והגברת היקף העבודה כתוצאה מחוסר בעובדים. הרקע למאבק – התפקיד הכפול שממלא מנכ"ל הערוץ אלדד קובלנץ, המשמש גם כמנכ"ל תאגיד השידור הציבורי כאן בהקמתו.

בהודעה שהופיעה בפני צופי הערוץ נכתב "לצופי החינוכית, לצערנו, בשל יחסה של ההנהלה לעובדים והפגיעה המתמשכת בזכויותיהם, אנחנו מודיעים על השבתת שידורי הלילה בחינוכית עד להודעה חדשה. כבר תקופה ארוכה מפירה ההנהלה הסכמי עבודה חתומים ומתעלמת מהמחסור ההולך וגדל בכוח העבודה. מנהלי התחנה – ובראשם המנכ"ל – עוסקים בהקמת תאגיד השידור הציבורי ועושים זאת על חשבון מחויבותם לעובדי החינוכית. לנוכח זאת, בתמיכת ההסתדרות, אנו נאלצים להשבית את שידורי הלילה. אתכם הסליחה".

השקופית ששודרה אמש בחינוכית עם הודעה על השביתה (צילום: דבר ראשון)
השקופית ששודרה אמש בחינוכית עם הודעה על השביתה (צילום: דבר ראשון)

מאבקם של עובדי החינוכית החל לפני כחצי שנה, העובדים מוחים על כך שנושא החינוכית לא הוסדר במסגרת הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש 'כאן'. בעוד שהתאגיד התחייב כי 51% מעובדיו יקלטו מבין עובדי רשות השידור (וככל הנראה יקלוט אף יותר מכך). על פי חוק השידור הציבורי אמורה גם פעילות החינוכית להתמזג עם פעילות תאגיד השידור הציבורי החדש. שר החינוך בנט דוחף אומנם להשאיר את הערוץ תחת אחריותו של משרד החינוך, אבל העתיד אינו ברור, הסכם מחריג – טרם נחתם, ועם עובדי החינוכית לא התנהל כל משא ומתן באשר לעתידם.

בחודש יולי נתפרסם ב-Ynet כי ועד העובדים דרש שלא לאפשר לתאגיד החדש לעשות שימוש בארכיון החינוכית תוך שהם מציינים כי "הטלוויזיה החינוכית אינה מחסן החירום של התאגיד", ומורה לעובדים שלא לשתף פעולה ולא להעביר חומרים לידי התאגיד. מהתאגיד נמסר בשעתו כי חוק השידור הציבורי קובע שארכיון החינוכית צפוי לעבור לידי התאגיד עם הפסקת שידוריה.

הנהלת החינוכית מסרה: החשכת מסך, סרוב להעביר חומרי ארכיון ציבוריים ועוד צעדים כוחניים, פוגעים בראש ובראשונה בציבור. מדובר בפעולות אלימות שאין להן מקום.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!