דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / מריצים קדימה: בליגה הגרמנית מאמצים את שופטי הווידאו

החידוש האחרון בתחום הכדורגל מגיע לעוד ועוד ליגות, הבונדסליגה היא חלוצת המדינות בנושא | אנסגר סשוונקין חבר מועצת הנהלת התאחדות הכדורגל הגרמנית: "השחקנים, המאמנים והשופטים שמחים"

צפייה בכדורגל (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
צפייה בכדורגל (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הקיץ הזה נחשפנו לראשונה לשינוי החדש והמשמעותי ביותר בכדורגל העולמי מאז תחילת השימוש בנבדל או הוצאת כרטיסים צהובים ואדומים. אלו היו חידושים ששינו את הכדורגל לעד, ואולי גם אז היתה ביקורת רבה נגד, ואמירות כמו "זה יהרוס את המשחק" נזרקו באוויר. כיום, מי מסוגל לדמיין את המשחק האהוב על כולנו משוחק בדרך אחרת? כעת הגיע הזמן להכיר בשופטי הווידיאו כהתקדמות המשחק.

הניסוי בשופטי הווידאו התחיל בגביע העולם לגיל 20, אבל רוב אוהדות ואוהדי הכדורגל נחשפו לניסוי החדש של פיפ"א בגביע הקונפדרציות שהתקיים השנה ברוסיה. השופט הראשי היה מחובר דרך אוזניה לצוות שיפוט נוסף, שישב בחדר סגור וצפה בהתרחשות במהלך המשחק, כאשר היה אירוע "משנה משחק" שהתרחש במגרש, והשופט פספס אותו, שופטי הווידיאו פנו לשופט הראשי שיעצור את המשחק, וילך לצפות בשידור החוזר במסך טלוויזיה שהיה בצד המגרש. האירועים שהוגדרו כקריטיים לעצירת המשחק הם: במקרה של פנדל, כרטיס אדום או שער לא חוקי.

השימוש הראשוני והניסוי בשופטי הווידיאו יצר מצד אחד המון בלבול, כי המשחק נעצר מספר פעמים והשופט היה צריך ללכת ולבדוק את האירועים, ורק אז לקבל החלטה "משנה משחק". כך שער לא חוקי של פפה במשחק הראשון של פורטוגל נפסל, ושער חוקי של ורגאס במשחק של צ'ילה לא נפסל. גם הטעות של השופט, שלא שרק לפנדל מוצדק לזכות קמרון נגד אוסטרליה עד ששופטי הווידיאו התערבו ותיקנו את הטעות.

בבונדסליגה החליטו השנה להשקיע 2 מיליון דולר ולהקים חדר שופטי וידאו שיהיה חלק מהשיפוט בכל 306 משחקי הליגה, החלטה התקבלה בעקבות בדיקה שעשו בהתאחדות הכדורגל וגילו שבעונה הקודמת היו 104 משחקים, שבהם נעשו טעויות שיפוט שהשפיעו על מהלך המשחק, כאשר 77 מתוכם היו יכולים להימנע ע"י שופטי הווידיאו. לשם כך נבנה הקיץ חדר מיוחד בעיר קלן, בגודל של 100 מטר מרובע, שאמור להכיל במקביל שש שופטי ווידיאו שיקחו חלק בעזרה לשיפוט כל משחקי הליגה הגרמנית בעונה הבאה. לשם כך, 23 שופטים מהבונדסליגה הוכשרו להיות שופטי ווידאו בשנה הבאה.

לפי ההתאחדות הגרמנית, שנה שעברה נעשה ניסוי עם שופטי הווידיאו בצפייה ב-127 משחקים מוקלטים וב-114 משחקים שהיו בשידור חי. הניסוי הוגדר כהצלחה ויתחיל עם תחילת הליגה במשחק הפתיחה בין באיירן לברקוזן לבאיירן מינכן. ההצטרפות של הבונדסליגה לניסוי של פיפ"א מקדמת את החוק הזה שאמור בתום שנתיים להפוך לקבוע בליגות ובטורנירים הגדולים בכדורגל. הגיע הזמן שמשחק הכדורגל ימשיך להתקדם וכעט כשיש את האמצעים חשוב ללמוד להשתמש בהם נכון. אנסגר סשוונקין חבר מועצת הנהלת התאחדות הכדורגל הגרמנית, סיכם בהצהרה רשמית מטעם ההתאחדות "השחקנים, המאמנים והשופטים שמחים שמעתה הכדורגל יהפוך להוגן יותר". כעת רק נותר לחכות שהחוק הזה יהפוך לרשמי, ונוכל להנות מכדורגל בלי כמעט טעויות של השופטים או הטעיות של שחקנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!