דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטה מאבק הנכים

קצבאות הנכות / ארגוני הנכים הפגינו מול ביתו של ח"כ ביטן: "דורשים לחיות בכבוד"

כמאה מפגינים התייצבו הערב (ד') מול ביתו של יו"ר הקואליציה, בדרישה להשוות את קצבת הנכות לשכר המינימום | אלכס פרידמן, ממובילי המאבק: "ביטן יודע לפזר הצהרות שקריות, אבל רבע מיליון נכים ממשיכים להיות רעבים"

הפגנת מאבק הנכים מול ביתו של ח"כ דוד ביטן
הפגנת מאבק הנכים מול ביתו של ח"כ דוד ביטן
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

כמאה מפגינים התייצבו היום (רביעי), בשעות הערב, מול ביתו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), בדרישה להשוואת את קצבת הנכות לשכר המינימום. מוקדם יותר, טען ביטן כי על פי הסכמה אליה הגיע עם ארגוני הנכים, והנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקודם במהלך פגרת הקיץ של הכנסת חקיקה שתעלה את הקצבאות לנכים הקשים ל-4,000 שקלים, ול-3,200 שקלים לשאר הזכאים.

המפגינים זעמו על כך, שבדומה להפגנות האחרונות שקיימו, סגרה המשטרה את הרחובות סביבם לתנועה. אחת מהמשתתפות, אביטל כהן, אמרה לקהל המפגינים כי "אתם צריכים להבין שאנחנו כאן התכנסנו להפגנה אולי האחרונה ואני אגיד לכם למה, אתם לא תמצאו אותנו במכלאות של יס"מניקים. אנחנו נתפשט בכבישים. אנחנו לא רוצים מכלאות של מג"בניקים ויס"מניקים. נמאס לנו אנחנו לא חיות בכלובים".

הפגנת מאבק הנכים מול ביתו של ח"כ דוד ביטן
הפגנת מאבק הנכים מול ביתו של ח"כ דוד ביטן

"זאת ההפגנה האחרונה ברישיון. נגמר" הוסיפה, "מר ביטן היקר אמר שאתם התאהבתם במאבק. אתה חלאת המין האנושי, מושחת. מה שאתה עשית ייזכר לדראון עולם. אנחנו נלחמים פה על לחם ותרופות, אנחנו לא הקרקס של השוטרים פה, אנחנו לא הקרקס של ביטן. אנחנו נראה לו מה זה אהבה למחאות. מר ביטן, האם אתה יודע מה זה פצע לחץ?"

נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים, אמרה בהפגנה כי "אתם יודעים שהם (חברי הכנסת, ט.כ.) יצאו לפגרה, אבל היום הם התאספו כדי לדון בנושא של הסגר הכלבים, ועולה מולי ברדיו ח"כ שרן השכל. ומה היא אומרת? שלמיליוני אזרחים לוקחים את הכלב להסגר. אני לא ידעתי שלמיליוני אזרחים יש כלבים, אני יודעת שלמיליוני אזרחים אין כסף ללחם. היום הם הביאו את כולם להצביע על כלבים, רק לא על הנכים, כי כלב שיוצא מהסגר יש לו תסביכים. נכה רעב, אין לו תסביכים".

יו"ר "נכה לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן, אמר כי "חבר הכנסת ביטן יודע לארגן מסיבות עיתונאים, להזמין חברי קואליציה ואופוזיציה, להתחבק ולפזר הצהרות שקריות, אבל רבע מיליון נכים ממשיכים להיות רעבים. אנחנו לא מבקשים כסף לשמפניה ורודה, סיגרים או צוללות, אנחנו דורשים את המינימום לחיות בכבוד. זו זכות בסיסית, נלחם עליה עד הסוף. לעומת ח"כ ביטן, הנכים לא פחדנים".

הפגנת מאבק הנכים מול ביתו של ח"כ דוד ביטן
הפגנת מאבק הנכים מול ביתו של ח"כ דוד ביטן

בתגובה להודעתו של ביטן, אמר ח"כ אילן גילאון (מרצ) כי "הפסיקו לדבר ולשחק משחקי אגו, והתחילו לעשות. אאמין כשאראה את הכסף בבנק ואת הצעת החוק שיזמתי, שעברה במליאת הכנסת בדצמבר האחרון, עולה לקריאה ראשונה. המתווה שהוצג ביוזמת יו"ר הקואליציה, הוא מתווה שהוסכם בין כלל סיעות הבית, מהרשימה המשותפת ועד הבית היהודי, והוא כולל בתוכו ארבעה רכיבים שבלעדיהם אין כל הסכמה בין הצדדים: קצבה בגובה של לפחות 4000 שקלים, עקרון הצמדה קבוע לשכר המינימום, אוניברסליות מוחלטת – כלומר שכל מי שקיבל קצבה ימשיך לקבל אותה ללא כל מבחן נוסף, וכן תיקון לחוק לרון שיעלה את גובה הסכום ממנו ניטלת מאדם עובד הזכאות לקבלת הקצבה. בכוונתי להמשיך ולקדם את הצעת החוק הפרטית שלי, שעברה בקריאה טרומית בכנסת בדצמבר האחרון, ולהביא לקריאה ראשונה, כל אימת שהממשלה לא מציגה את הצעת החוק הממשלתית על בסיס ההסכמות שהושגו בכנסת. לכשהאחרונה תגיע לכדי חקיקה, אפשר יהיה לאמת את כנות כוונותיה של הממשלה. בינתיים, שיפסיקו לדבר ויתחילו לבצע".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!