דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות הנכות

המאבק נמשך / כל הסיעות בדרישה: להעלות קצבת הנכות ל-4,000 ש״ח ולהצמידה לשכר המינימום

על רקע העיכוב בהגשת המלצות שמחון, הציגו היום כל סיעות הכנסת בשיתוף פעולה נדיר, מתווה משותף להעלאת קצבאות הנכים | עוד במתווה: פעימה ראשונה ל-3,200 בינואר 2018 ואי שלילת קצבאות לנכים שמרוויחים עד עשרת אלפים

מסיבת העיתונאים בנושא קצבאות הנכות (צילום: טל כרמון)
מסיבת העיתונאים בנושא קצבאות הנכות (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

העלאת קיצבת הנכים ל-4,000 שקלים והצמדתה לשכר המינימום, אלו הדרישות שהציגה קואליציה נדירה של כל הסיעות בכנסת במסיבת עיתונאים שנערכה היום (חמישי) בבית סוקולוב. בנוסף, דורשים חברי הכנסת כי נכים עובדים המרוויחים עד 10 אלף שקלים לא תישלל קיצבת הנכות, וכי הפעימה הראשונה, לסכום של 3,200 שקלים, תתבצע בחודש ינואר הקרוב.

אתמול הודיע ביטן על מסיבת העיתונאים, והיום כבר עמדו על הבמה נציגי כל הסיעות בבית: נאווה בוקר ודוד ביטן (הליכוד), יגאל גואטה ומיכאל מלכיאלי (ש"ס), מיקי רוזנטל, יואל חסון ומירב מיכאלי (המחנה הציוני) קארין אלהרר (יש עתיד), שולי מועלם (הבית היהודי), אילן גילאון (מרצ), אורי מקלב (יהדות התורה), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), מירב בן ארי (כולנו) ואוסמה סעדי (הרשימה המשותפת).

יו"ר הקואליציה דוד ביטן פתח ואמר כי "נמצאים נציגים מכל סיעות הבית בכנסת. גיבשנו בכנסת חזית אחידה לפתרון בעיית הנכים באילוצים הקיימים". הוא הודה לגילאון שהביע את הסכמתו למתווה, והתייחס לשלוש בעיות איתן באה ההצעה להתמודד: הקפאון בקיצבת הנכים, בעיית הנכים העובדי ובעיית ההצמדה של הקיצבה.

"אנחנו רוצים לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. כולם מבינים שאנחנו מתעלמים פה מענייני אופוזיציה קואליציה" אמר ופירט כי הגמלה תעלה לסכום חודשי של 4,000 שקלים (במקום 2,342 היום), וכי היא תוצמד לשכר המינימום. לדבריו, הפעימה הראשונה במסגרתה תעלה הקצבה ל-3,200 שקלים תהיה בינואר 2018, "קו העוני עומד על 3160 ולכן חשוב שכבר הפעימה הראשונה נעבור את קו העוני ולאחר מכן יהוו עוד 2 פעימות כרגע אין להם תאריך".

מסיבת העיתונאים בנושא קצבאות הנכות (צילום: טל כרמון)
מסיבת העיתונאים בנושא קצבאות הנכות (צילום: טל כרמון)

על מימון התכנית אמר ביטן "יש תקציב שמאפשר לעלות את הגמלה וגם בעתיד המדינה מתפתחת ואנחנו יכולים את ההכנסות נגיד מהגז לתת לחלשים". את דבריו סיים ואמר "אני יודע מהי העמדה של ראש הממשלה ושר האוצר ושהם נוטים לקבל את ההצעה".

חבר הכנסת אילן גילאון, יוזם הצעת החוק להשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום, אמר ״זה יום גדול ואני נרגש בו מאוד לבוא עם בשורה שכזו לציבור הנכים בישראל, ציבור שהוא מהמוחלשים והנזקקים בחברה. זהו הגדול במפעלותי הפוליטיים, ואני שמח וגאה על הזכות שניתנה לי להוביל את המהלך הזה, ששם קץ לכמעט שני עשורים שבהם לא עודכנה קצבת הנכים ולו בשקל שחוק אחד.״

״מאז עברה הצעת החוק שלי בכנסת בקריאה טרומית לפני חצי שנה, עברו עלינו ימים לא פשוטים. ימים של מאבק, של תקוות ואכזבות, של עימותים ושל התרגשות. אבל היום הזה הוא יום גדול, כי הוא יום שבו הישג חסר תקדים נרשם במאבקו של ציבור האנשים עם מוגבלות בישראל, יום בו מאבק צודק וארוך, אמנם לא מגיע אל תומו, אך גורף הישג עצום.״

״אני מבקש להודות תודה ענקית לכל שותפיי למאבק — בארגוני הנכים ובכנסת. לידידי, יו״ר הקואליציה, דוד ביטן, שגילה את התושייה הנדרשת ולא היסס ללכת למהלך גדול וחשוב שכזה. לחבריי ושותפיי להצעת החוק, ולכל חברי הכנסת בעלי המצפון שתמכו בה לאורך הדרך. היום הזה הוא יום של תקווה — והוא כזה בזכותכם. תודה.״

ח"כ מירב בן ארי (כולנו) אמרה כי שוחחה הבוקר עם כחלון וכי התכנית עומדת במסגרת 4 מיליארד השקלים שהקציב לה.

אלכס פרידמן, ממטה מאבק הנכים אמר "זה יום טוב לנכים. הנכה מעכשיו יהיה 80% בנאדם ואני מקווה שנמשיך לפעול עם הח"כים שיושבים מאחורי להשוואת הקצבה לשכר מינימום. זה צעד מבורך. מברכים על קבלת המתווה של זליכה ומצפים שיקבלו אותו במלואו כולל הכפלת הסיוע בשכר דירה העלאת השר"ם מבחינתו זו רק ההתחלה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!