דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וחברה

צבא וחברה / החל מהשבוע: פיצוי רטרואקטיבי למשרתי מילואים בעלי עסק עצמאי

זאת בהתאם להסכם בין הביטוח הלאומי למשרד הביטחון שייכנס השבוע לתוקף | הפיצוי יינתן בעבור כל יום שירות מאז ינואר 2016 ויועבר באופן אוטומטי לזכאים | בנוסף, יועברו 6.5 מיליון ש"ח, על פני שלוש שנים לפעילויות רווחה

חיילי מילואים בלבנון במהלך מלחמת לבנון השניה. צילום: דובר צה"ל
חיילי מילואים בלבנון במהלך מלחמת לבנון השניה. צילום: דובר צה"ל

שני הסכמים שיקדמו את רווחתם של של משרתי המילואים, שאישר שר העבודה והרווחה והממונה על הביטוח הלאומי חיים כץ, ייכנסו השבוע לתוקף.

במסגרת ההסכמים יוקצה סכום של כ- 18 מיליון שקלים, מדי שנה, שיחולק בין חיילי מילואים עצמאיים, כפיצוי בשיעור 25% מהכנסתם כעצמאים, עבור כל יום שירות מינואר 2016. הפיצוי הרטרואקטיבי יועבר, על ידי המוסד לביטוח לאומי, באופן אוטומטי וללא צורך בפנייה אישית לקבלתו.

הפיצוי הרטרואקטיבי יועבר, על ידי המוסד לביטוח לאומי, באופן אוטומטי וללא צורך בפנייה אישית לקבלתו.

בנוסף, יועבר תקציב רווחה שנתי בסך 6.5 מיליון שקלים, על פני שלוש שנים, שיועבר למועצת המילואים וישמש לפעילויות פנאי של משרתי המילואים, כגון ערבי גיבוש וטיולים.

"משרתי המילואים הם נדבך משמעותי ביותר בשמירה על בטחון המדינה ואזרחיה והם ראויים לכל תגמול" אמר הבוקר השר כץ, "עד היום חישוב גמלת המילואים התבסס על ממוצע השכר של המשרת בשלושת החודשים שקדמו למילואים, וכעת המדינה מעניקה פיצוי נוסף שנועד לסייע למשרתי מילואים עצמאים לאור ההפסדים וההוצאות הנוספות שיש להם מלבד אובדן ההכנסה בפועל כמו השכירות, התשלום לעובדים ואובן לקוחות פוטנציאלי".

שר הרווחה חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
שר הרווחה חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

הפיצוי הרטרואקטיבי למשרתי המילואים העצמאיים, הוסדר בהסכם בין המוסד לביטוח לאומי לבין משרד הביטחון וצה"ל, אחרי מאבק בן עשר שנים, ואושר על ידי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בחודש יוני האחרון.

עוד נקבע בהסכם כי הסכום הכולל של תגמולי המילואים לעצמאי לא יפחת מ-196 שקלים ליום, ולא יעלה על 1,441 שקלים ליום. התגמול המוגדל יינתן באופן רטרואקטיבי החל מיום 1 בינואר 2016, התשלומים הנוספים למשרתי המילואים בשנה וחצי האחרונות ישולמו עד הראשון באוקטובר.

בפברואר 2016, אישרה ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק של ח"כ עופר שלח (יש עתיד) להגדיל את הפיצוי למשרתי מילואים אלה. משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי החליטו לאמץ את הצעת החוק, אך העדיפו להסדיר את הנושא בהסכם ולא בחקיקה. תוקפו של ההסכם לעשר שנים.

ההנחה העומדת בבסיס ההסכם היא כי עובדים עצמאיים חשופים לפגיעה כלכלית משמעותית בזמן שירות מילואים, שכן הם פחות זמינים ללקוחות חדשים – פגישות, מענה לשאלות, הגשת הצעות מחיר וכו' – וכי עובדה זו משפיעה על הכנסתם גם בחודשים שאחרי שירות המילואים.

שר העבודה והרווחה, חיים כץ: "משרתי המילואים הם נדבך משמעותי ביותר בשמירה על בטחון המדינה ואזרחיה והם ראויים לכל תגמול"

אחרי אישור ההסכם בוועדת העבודה והרווחה, אמר ישי פולק, ראש ועדת המילואים של הביטוח הלאומי מתוקף תפקידו כמנכ"ל התאחדות האיכרים, כי "כחייל וכמפקד במילואים, אני חשוף באופן שוטף לבעיות משרתי המילואים העצמאיים אשר במשך שנים ארוכות הופלו לרעה ביחס לשאר אוכלוסיות משרתי המילואים".

"אני שמח שזכיתי לעמוד בצומת משמעותי שאפשר לי למצות ולמקסם את ההליכים שנדרשו לתיקון עוולה היסטורית זו ולסייע למשרתי המילואים בכלל ומשרתי המילואים העצמאיים בפרט" הוסיף, "אני בטוח שעם שינוי הגישה ויחסי הגומלין בין כל המערכות הרלוונטיות, נוכל להמשיך ולקדם את תגמול משרתי המילואים".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!