דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המחנה הציוני

בארץ / חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני) הודיע כי יפרוש מהכנסת

במקומו של מרגלית תכנס לאה פדידה, המשנה לעיריית יקנעם | עם פרישתו, הצהיר כי ישוב לפעול כיזם חברתי ויחזור לנהל את קרן ההון סיכון Jvp אותה ייסד

ח"כ אראל מרגלית מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה 2017 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
ח"כ אראל מרגלית מצביע בפריימריז לראשות מפלגת העבודה 2017 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
שי ניר

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) הודיע אתמול (שלישי) כי הוא מתפטר מהכנסת. הבאה בתור ברשימת המחנה הציוני לכנסת שתכנס במקומו של מרגלית היא לאה פדידה, המשנה לעיריית יקנעם. מרגלית הוא חבר הכנסת השני מסיעת המחנה הציוני שפורש בתוך שבוע. בחמישי שעבר הודיע מנואל טרכטנברג על פרישתו ובתחילת השבוע הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין.

"כדי שאוכל להמשיך לפעול כיזם חברתי ונוכל לעשות שימוש בכל האמצעים , המשאבים ומרחב הפעולה הנדרש, החלטתי לפרוש מתפקידי כחבר כנסת" כתב מרגלית בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו הודיע על פרישה והוסיף, "הדרך הטובה ביותר בשבילי להפוך את האג'נדה אותה אני מוביל למציאות בשטח היא לצרף את הניסיון הציבורי והיכולת היזמית למיזם חברתי ברמה הלאומית: גם פיתוח כלכלי של אזורים שלמים אבל גם הרחבת פעילות 'בקהילה' לשכונות מתקשות נוספות בארץ, ויצירת מציאות חדשה לאלפי ילדים בישראל".

חבר הכנסת אראל מרגלית (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
חבר הכנסת אראל מרגלית (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

מרגלית הודיע כי במרכז עשייתו כיזם חברתי תעמוד התכנית אותה הגה ליצירת 7 אזורי צמיחה חדשים בגליל ובנגב, שבמרכזה הקמת מרכזי מצוינות אזוריים בצפון ובדרום סביב אקו סיסטם ייחודי  לכל אזור ואזור, כפי שלדבריו עשה בעבר בירושלים, שם הקים את רובע המדיה ובבאר שבע שם הקים את רובע הסייבר. "המטרה שלנו היא להמשיך את התנופה ולייצר עשרות אלפי מקומות עבודה איכותיים לצעירים בישראל".

לאחר פרישתו מן הכנסת בכוונתו של מרגלית לכהן כיו"ר עמותת "בקהילה" אשר פועלת להביא עשרות אלפי ילדים בשכונות מצוקה להצלחה אישית וקהילתית דרך חינוך ופעילות בקהילה, ובמקביל יחזור לכהן כיו"ר קרן ההשקעות jvp  אותה ייסד לפני 24 שנים, המנהלת כיום כ 1.2 מיליארד דולר.

מרגלית כיהן כחמש שנים בכנסת ושימש כחבר בוועדת הכספים וועדת תקציב הביטחון. בנוסף, מרגלית עמד בראש השדולה לקידום הצפון והדרום, שדולת ירושלים ושדולת העסקים הקטנים. בפריימריז לראשות מפלגת העבודה שהתקיימו בחודש יולי האחרון התמודד מרגלית על ראשות המפלגה. לאחר שהפסיד בסבב הראשון הביע תמיכה במועמד ח"כ עמיר פרץ שהפסיד לאבי גבאי.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הביע צער על פרישתו של מרגלית והוסיף, "מברך על החלטתו לפעול כיזם בקידום הפריפריה ובפיתוח אזורי צמיחה חדשים בארץ. שוחחתי הערב עם ח"כ מרגלית ואני שמח על כך שעל אף פרישתו מהכנסת, אראל מתכוון להמשיך ולפעול במסגרת המפלגה ולקדם את פעילותה." הודעתו של גבאי מלמדת כי לפי שעה מרגלית לא פורש ממפלגת העבודה. ביחס לכניסתה הצפויה של פדידה לכנסת אמר גבאי, "אני מברך את לאה פדידה, משנה לראש עיריית יקנעם, על מינויה כחברת כנסת מטעם המחנה הציוני."

לאה פדידה, חברת הכנסת הנכנסת מטעם סיעת המחנה הציוני אמרה ל'דבר ראשון' כי קיבלה את הידיעה על פרישתו של מרגלית בהפתעה. בהודעה שמסרה לתקשורת אמרה פדידה, "נרגשת להצטרף לסיעה החברתית ביותר בכנסת. מתכוונת להמשיך בפעילותי למען נשים, נוער, קשישים ופריפריה גם מן הכנסת". פדידה, המכהנת כיום כמשנה לראש עיריית יוקנעם, מנהלת אגף קשרי ציבור בקק"ל וראש תא נשים במפלגת העבודה אמרה ביחס לפרישתו של מרגלית, "אני מצטערת על פרישתו של אראל שתרם רבות למען המלחמה בשחיתות ולמען הפריפריה. אני משוכנעת שימשיך בעשייתו המבורכת גם מחוץ לכנסת."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!