דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנואל טרכטנברג

פוליטי / פרופ' טרכטנברג פורש מחברותו בכנסת. "אסייע למחנה הציוני", הבטיח

טרכטנברג, המשמש כחבר כנסת מאז 2015, הבהיר שפרישתו לא נובעת ממחלוקת כלשהי במפלגת העבודה | פניו למחקר כלכלי-חברתי: "ברצוני להתמסר ליצירת משנה רעיונית חברתית-כלכלית סדורה" כתב בדף הפייסבוק שלו

מנואל טרכטנברג. צילום: פלאש 90
מנואל טרכטנברג. צילום: פלאש 90

"לאחר התלבטות קשה החלטתי לפרוש מהכנסת" כתב אתמול פרופ' מנואל טרכטנבג (המחנה הציוני) בדף הפייסבוק שלו. טרכטנברג הוסיף שאין בכוונתו לפרוש מהחיים הציבוריים או ממאבקו להחלפת השלטון. "אני מתכוון להתמסר להתמודדות על הסוגיות הכלכליות-חברתיות המרכזיות העומדות בפנינו", כתב, "תוך חתירה לגיבוש חזון לחברה משגשגת, מלוכדת, וצודקת יותר, בישראל המאותגרת של המאה ה-21".

טרכטנברג (67), פרופ' לכלכלה אשר ביצע מספר תפקידים ציבוריים בעשור האחרון, הצטרף למחנה הציוני במהלך קמפיין הבחירות הכלליות שנערכו בשנת 2015. אז שוריין לו המקום ה-11 ברשימה על ידי בוז'י הרצוג וציפי לבני, ראשי הרשימה, וכן הוצג טרכטנברג כמועמדה של הרשימה לתפקיד שר האוצר, היה ותזכה בבחירות.

קודם לכניסתו לכנסת הספיק טרכטנברג להחזיק במספר משרות ציבוריות. בשנת 2006 ייסד את המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה (יו"ר המועצה כיום הוא פרופ' אבי שמחון), שהיא הגוף המייעץ לראש הממשלה בנושאים כלכליים. בשנת 2011 עמד בראש הוועדה שנשאה את שמו ומונתה על ידי ראש הממשלה נתניהו כדי לדון בדרישות המחאה. הוועדה בראשות טרכטנברג הצטיינה בניהול דיונים שקופים וקבלת החלטות התואמות מדיניות ראש הממשלה (למעט בסוגיית מתווה הורדת המסים, שבוטל זמנית בהמלצת הוועדה. המתווה הושב לאחרונה על ידי הממשלה הנוכחית ומסי החברות ירדו לשפל). ב-2012 לקח על עצמו טרכטנברג את תפקיד יו"ר ות"ת, הוועדה לתכנון ותקצוב מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, תפקיד בו החזיק עד לכניסתו לפוליטיקה, כאמור.

הישגו המרכזי של טרכטנברג כחבר כנסת, אותו ציין גם בהודעת הפרישה שלו, היא הקמת מועצה לאומית לגיל הרך שתפעל ליצירת מדיניות כוללת לחינוך גילאי 0 – 6, מהלך אותו הוביל עם ח"כ אלי אלאלוף (כולנו).

טרכטנברג הבהיר בהודעתו כי פרישתו לא נובעת מסיבות פוליטיות ואינה קשורה להיבחרותו של אבי גבאי לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. "מתכוון להמשיך ולתמוך במחנה הציוני ולסייע למנהיגנו החדש אבי גבאי לחולל את המהפך המיוחל", כתב. בדבריו השאיר פתח גם לאפשרות שיחזור לשדה הפוליטי, והבהיר את החשיבות בעיניו של מהפך פוליטי והחלפת שלטון נתניהו.

"אני משוכנע כי לצורך זה דרושה משנה רעיונית מחודשת ואמיצה. זו המשימה שברצוני להתמסר אליה", כתב טרכטנברג, "כאשר אמתחתי גדושה בתובנות וברעיונות שרכשתי במהלך השנים האלו, ושאני מקווה כי יבשילו לידי השקפה סדורה, ואולי אף לחזון כלכלי-חברתי לישראל של המאה ה-21".

במערכת הפוליטית הביעו רבים צער על פרישתו של טרכטנברג מהכנסת, מכל קצות הקשת הפוליטית, בהם השר נפתלי בנט, ח"כ סתיו שפיר וח"כ עמיר פרץ, שהיו גם יריביו בתקופות שונות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!