דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

דיור / מגדל העמק: הסכם לבניית כ-6,000 יחידות דיור בכמיליארד שקלים

משרדי האוצר והבינוי ורשות מקרקעי ישראל חתמו על הסכם גג עם עיריית מגדל העמק, במסגרתו יוקמו יחידות הדיור | ההסכם צפוי להכפיל את שטחה ואת מספר התושבים של העיר | שר האוצר, משה כחלון: "נשווק ונבנה עד שהמשבר ייפתר"

שר האוצר, משה כחלון, נואם בחתימת הסכם גג במגדל העמק (צילום: דוברות מגדל העמק).
שר האוצר, משה כחלון, נואם בחתימת הסכם גג במגדל העמק (צילום: דוברות מגדל העמק).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר, משה כחלון, וראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, חתמו היום (שני) על הסכם גג להקמת כ-6,000 יחידות דיור. הסכם הגג במגדל הוא חלק משורה של הסכמי גג אותם מוביל שר האוצר על מנת להאיץ תהליכי תכנון ובניה. ההסכם צפוי להכפיל את שטחה ואת מספר התושבים של העיר ועלותו לקופת המדינה מוערכת בכמיליארד שקלים. בטקס החתימה השתתף גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתייחס לראשונה לסוגיית החזרת גופות אנשי הג'יהאד האסלאמי.

במסגרת הסכמי הגג מבטיחה המדינה לרשות המקומיות השתתפות בעלויות הפיתוח ובבניית מוסדות ציבור. בכך מנטרלת המדינה את ההתנגדות של הרשויות לפיתוח שכונות חדשות שגוררות עלויות שללא הסכמי הגג נופלות על הרשות המקומית. מתחילת הקדנציה חתם כחלון על הסכמי גג באשדוד, אשקלון, אלעד, לוד, באר יעקב, אור יהודה, עכו, אילת בית שמש ועוד.

חתימת הסכם גג במגדל העמק (צילום: דוברות מגדל העמק).
חתימת הסכם גג במגדל העמק (צילום: דוברות מגדל העמק).

במסגרת ההסכם שנחתם במגדל העמק, התחייבה הממשלה להשקיע כ-750 מיליון שקלים בפיתוח תשתיות לשכונות החדשות, 150 מיליון שקל להקמת מוסדות ציבור וכ-75 מיליון שקל לשדרוג מתקנים ישנים. עוד במסגרת ההסכם, המנהל צפוי לשווק קרקע לבניית 5,674 יחידות דיור במהלך השנתיים הקרובות, אליהן יתווספו קרקעות בהיקף של 1,509 יחידות דיור שישווקו במסגרת תוכנית כחלון-שבס.

במעמד החתימה על ההסכם אמר כחלון כי "כוחות ואינטרסים אדירים פועלים בכדי שהממשלה הזאת לא תצליח לפתור את משבר הדיור. לא יעזור להם כלום אנחנו נתכנן, נשווק ונבנה עד שהמשבר ייפתר. תוכנית 'מחיר למשתכן' שמה סוף לעידן שיזמים וקבלנים ניהלו את הביקושים וההיצעים של מדינת ישראל. אף שר לא יעז להפסיק את התכנית. קרקעות המדינה  הן לא קולה – הן משאב של הציבור".

שר השיכון יואב גלנט הוסיף כי "אנו פועלים במלוא המרץ לחתימה על הסכמי גג וזאת מתוך ראייה של החשיבות האסטרטגית בהעברת אוכלוסייה חזקה מהמרכז לערי הנגב והגליל".

"זהו רגע היסטורי למגדל העמק הנמצאת בתנופה גדולה וממריאה למימוש ׳הסכם גג׳ לבניית אלפי יחידות דיור לאחר הרחבת גבולות העיר והכנת תכנית מתאר כוללנית לצד שתי תכניות גדולות לבניית 6000 יח"ד ברחבי העיר" אמר ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה, "המשימה הבאה שלנו היא לקדם תכנית להתחדשות עירונית כוללת למרקם הישן במרכז העיר ובשכונות הוותיקות כדי לעשות צדק חברתי עם התושבים".

כאמור, ראש הממשלה התייחס המבלך דבריו בטקס לסוגיית גופות אנשי הגי'האד האיסלאמי שנהרגו במסגרת פיצוץ המנהרה בשבוע שעבר. אין מתנות חינם, אנחנו נחזיר את בנינו הביתה. מי שמנסה לתקוף אותנו, אנחנו תוקפים אותו". "לממשלה יש שתי משימות גדולות", אמר נתניהו, "הראשונה להגן על הארץ והשנייה לבנות את הארץ. אנו עושים את שני הדברים גם יחד".

אל-מדלל, בכיר בג'יהאד האסלאמי, אמר כי שחרור האסירים הוא בראש סדר העדיפויות של הארגון וכי הוא ימשיך לחפור מנהרות.

בצה"ל הודיעו אתמול כי ישראל מחזיקה בחמש גופות של מחבלים מארגון הג'יהאד האסלאמי, שנעדרו מאז פיצוץ המנהרה בסמוך לכיסופים בשבוע שעבר. בישראל הבהירו כי הן ישוחררו רק בתמורה להתקדמות בסוגיית חללים ולאזרחים המוחזקים ברצועת עזה, אך בג'יהאד האסלאמי ובחמאס דחו זאת בתוקף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!