דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני ביטחוני

מדיני ביטחוני / משפ' גולדין: להתנות החזרת גופות המחבלים בהתקדמות בהשבת הבנים

צה"ל הודיע כי גופות חמשת מחבלי הג'יהאד האיסלאמי מאירוע המנהרה בידיו | מוקדם יותר הודיעה משפחת גולדין כי תעתור לבג"צ במטרה לאלץ את רה"מ ליישם את החלטות הקבינט ולהתנות את החזרת הגופות בהתקדמות המו"מ על בנם

הוריו ואחיו של הדר גולדין ז"ל במסיבת עיתונאים 5 בנובמבר (צילום: פלאש 90)
הוריו ואחיו של הדר גולדין ז"ל במסיבת עיתונאים 5 בנובמבר (צילום: פלאש 90)
שי ניר

אתמול (ראשון) הותר לפרסום כי ישראל מחזיקה בחמש גופות מחבלי הג'יהאד האסלאמי שנהרגו בפעולת צה"ל לסיכול מנהרת הטרור מרצועת עזה בשבוע שעבר. משפחת גולדין הודיעה במסיבת עיתונאים שכינסה מוקדם יותר כי בכוונת המשפחה לעתור לבג"צ בדרישה מראש הממשלה ליישם את החלטות הקבינט המדיני-ביטחוני להתנות את שחרור גופות המחבלים בהתקדמות בנושא השבויים והנעדרים המוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי במהלך הימים האחרונים ביצעו כוחות פיקוד הדרום ואוגדת עזה פעולות משלימות לחשיפה ולסיכול מנהרת הטרור שנוטרלה בתחילת השבוע שעבר בשטח ישראל. עוד נמסר כי במהלך העבודות אותרו בשטח ישראל חמש גופות מחבלים. ביום שני, ה-30 באוקטובר, פוצץ צה"ל מנהרת טרור והביא בכך למותם של 14 מחבלים מארגוני הטרור החמאס והג'יהאד האסלאמי. ברצועת עזה דווחו שחמישה אנשים נעדרו מאז הפיצוץ וכי ככל הנראה הם קבורים בצד הישראלי של הגדר. כאמור, הגופות שצה"ל אישר הערב שמוחזקות בידי ישראל. בהמשך השבוע דווח כי ישראל סרבה לבקשת הצלב האדום לאתר את הגופות ולהשיבן לרצועת עזה.

אברה מנגיסטו אורון שאול והדר גולדין (צילום: המטה לשחרור אברה מנגיסטו ופלאש 90)
אברה מנגיסטו אורון שאול והדר גולדין (צילום: המטה לשחרור אברה מנגיסטו ופלאש 90)

מוקדם יותר היום הודיעה משפחת גולדין כי בכוונת הוריו של קצין צה"ל, סגן הדר גולדין, לעתור מחר לבג"צ במטרה שייכפה על הממשלה ליישם את ההחלטות הקבינט המדיני-ביטחוני מינואר 2017: הפסקת החזרת גופות מחבלי חמאס; הכבדת התנאים ומניעת הביקורים לאסירי חמאס וצמצום מספר תושבי הרצועה הנכנסים לישראל במקרים הומניטריים. בעניין החזרת גופות המחבלים, הביעה ד"ר לאה גולדין חשש כי יוחזרו ללא תמורה. "ממשלת ישראל פיתחה שיטה נכלולית להחזיר גופות מחבלים רגע לפני כניסת שבת כדי שאף אחד לא ישים לב או יעצור את זה. במזרח התיכון של 2017 לא מוותרים על נכסים אסטרטגיים בקלות ראש וללא תמורה", דברי גולדין.

"במקום להפעיל לחץ אפקטיבי, ממשלת ישראל קורצת לחמאס ונכנעת לאסירים שלו", אמר פרופ' שמחה גולדין בתדריך לעיתונאים והוסיף כי "מאז קבלת ההחלטה בקבינט היו כבר מספר צמתים בהם החמאס כופף את ממשלת ישראל פעם אחר פעם בכל מה שנוגע להחזרת בנינו. אנחנו קוראים לראש הממשלה נתניהו לעמוד בהבטחתו להיות חזק מול חמאס". גולדין פנה בפניה אישית לראש הממשלה ואמר "נתניהו, תהיה צוק איתן מול חמאס. שחרור גופות אנשי חמאס או מחבלים שמזוהים איתו, הכניעה הישראלית לכל הדרישות ההומניטאריות והמשך הקייטנה בבתי הכלא בישראל – הם אבסורד גדול והנפת דגל לבן מול הטרור, וגם הפקרת הדר ואורון בשדה הקרב בעזה". לדברי גולדין ישראל כן הביאה לשינוי בכך שביקורי תושבי עזה את אסיריהם בכלא הופסקו כמעט לחלוטין אך לא עצרו את הביקורים משטחי יהודה ושומרון. גולדין בדבריו מדגיש כי האסטרטגיה הישראלית צריכה להביא למציאות בה לחמאס לא ישתלם להחזיק חיילים ולהתמקח לשחרורם. "הגיע הזמן להפוך את היוצרות ולהפעיל לחץ בלתי פוסק על החמאס, עד אשר יוחזרו בנינו הביתה. לחץ שיגרום לחמאס להבין שההחזקה בחיילי צה"ל היא לא נכס, אלא נטל. לחץ שיעביר מסר ברור לאיסמעיל הניה ויחיא סנואר שישראל משנה את הכללים והיא תגבה מחיר כבד על כל יום שחמאס מחזיק בידיו חיילים ישראלים".

ד"ר לאה גולדין תקפה בחריפות את ממשלת ישראל והאשימה כי נושא שחרור הבנים אינו שאלה של יכולת אלא של רצון וכי ההנהגה הישראלית עסוקה בתירוצים מדוע אי אפשר להפעיל לחץ במקום להשתמש במגוון האמצעים העומדים לרשות ישראל. לדבריה "הגיע הזמן להגיד די לתירוצים, הגיע הזמן למעשים" ועוד הוסיפה כי "מה שמדאיג יותר זה שאני מאמינה שמדובר בחוסר רצון ולא יכולת. ממשלת ישראל במקום להפעיל לחץ גדול על החמאס, כפי שהחליט הקבינט, עושה ההיפך, ומכניסה בכל יום מאות משאיות לרצועה, ומקבלת בנמל אשדוד אוניות טורקיות עמוסות במכולות מקטאר. בזמן שחיילינו עדיין נמצאים בידיים של החמאס והמנהיגים שלהם זוכים לשירותי רפואה מתקדמים באדיבות מערכת הבריאות של ישראל". ביחס לביקורת שככל הנראה נשמעת מהממשלה על הקמפיין של המשפחות לשחרור הבנים אמרה גולדין ש"במקום לגבות מחיר מהחמאס, ההנהגה הישראלית עסוקה בלהפחיד אותנו, את משפחות שאול וגולדין, שהטילים הבאים על שדרות, אשדוד ואשקלון, יהיו בגלל הלחץ שאנו רוצים להפעיל".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!