דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מדיני / צה"ל: איתור הגופות ממנהרת החמאס - בתמורה להתקדמות עם השבויים והנעדרים

מתאם הפעולות בשטחים הודיע כי ישראל לא תאפשר את פעולות החיפוש בלי התקדמות בהשבת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז"ל, והשבתם של השבויים הישאם א-סייד ואברה מנגיסטו לישראל | משפחת גולדין: "כל מחווה הומניטרית ישראלית כלפי חמאס חייבת להיות מותנית בהשבת הבנים הביתה"

רצועת עזה מבעד לגדר הגבול באזור נתיב העשרה, ארכיון. (צילום: דורון הורוביץ/ פלאש 90).
רצועת עזה מבעד לגדר הגבול באזור נתיב העשרה, ארכיון. (צילום: דורון הורוביץ/ פלאש 90).
שי ניר

ישראל מתנה את איתור גופות המחבלים שנקברו במנהרת החמאס, אותה פוצץ צה"ל מוקדם יותר השבוע, בהתקדמות סוגיית השבויים והנעדרים המוחזקים בידי ארגון הטרור ברצועת עזה.

בהודעת דובר צה"ל נמסר שבעקבות פניית ארגון הצלב האדום, בבקשה לאפשר את איתור המחבלים הנעדרים תחת המנהרה, שוחח מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי עם ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל, ז'אק דה מאיו, והבהיר באופן נחרץ כי ישראל לא תאפשר את פעולות החיפוש במרחב הפרימטר הביטחוני ברצועת עזה, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים.

מוקדם יותר השבוע, ביום שני, פוצץ צה״ל מנהרת טרור המובילה מרצועת עזה לישראל. על פי ההערכות נהרגו בפיצוץ ובניסיונות החילוץ כ-14 אנשי חמאס וג'יהאד איסלאמי. חמישה אנשים מוגדרים נעדרים וככל הנראה קבורים תחת הריסות המנהרה בצידו הישראלי של הגבול.

אברה מנגיסטו אורון שאול והדר גולדין (צילום: המטה לשחרור אברה מנגיסטו ופלאש 90)
אברה מנגיסטו אורון שאול והדר גולדין (צילום: המטה לשחרור אברה מנגיסטו ופלאש 90)

״כל מחווה הומניטרית ישראלית כלפי חמאס חייבת להיות מותנית בהשבת הבנים הביתה", כך נמסר ממשפחתו של סגן הדר גולדין ז"ל המוחזק בידי החמאס. משפחת גולדין קוראת לראש הממשלה, נתניהו, להתנות באופן ברור כל היענות לבקשות הומניטריות של חמאס בהשבתם של הדר וסמ"ר אורון שאול הביתה, "היענות של ממשלת ישראל לחמאס תהיה בבחינת עוול מוסרי וחולשה מדינית. לא ייתכן שהממשלה תמשיך להיענות לגחמות ההומניטריות של חמאס בזמן שחיילי צה״ל מוחזקים על ידו״.

יושבי ראש השדולה להשבת החיילים, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי וח"כ עמיר פרץ יצאו בהודעה משותפת בתגובה לבקשת הצלב האדום וקראו להתנות את מסירת גופות אנשי החמאס בשחרור הנעדרים ומסרו כי, "מדובר בשעת כושר שאסור להחמיצה. אנו קוראים לראש הממשלה לממש כל הזדמנות כדי להשיב את האזרחים הישראלים שבידי החמאס וכן החללים אורון שאול והדר גולדין ז״ל״. מועלם רפאלי ופרץ והוסיפו כי ״המאזן ההומניטרי חייב להיות ברור לחמאס ואנחנו ממתינים כבר מעל לשלוש שנים להשבת הנעדרים שלנו. אם חמאס רוצה את גופות המחבלים שקבורים תחת הריסות המנהרה, שישיב לנו את הנעדרים. המאזן ההומניטרי מחייב את כל הצדדים״.

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "המתפ״ש צודק. צריך להמשיך ללחוץ על החמאס כדי להביא את הבנים הביתה."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!