דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קשישים

רווחה / השרים כץ וכחלון סיכמו על 'מענק חימום' מוגדל וקבוע לקשישים

לעומת השנים הקודמות, בהן זכו רק חלק מהקשישים למענק - החליטו השרים להופכו לקבוע ורחב | שר הרווחה כץ: "נמשיך לפעול לטובת חיזוק האזרחים הוותיקים" | לפני שהיה שר אוצר, התבטא כחלון בפייסבוק בנושא מענקי החימום לקשישים וכתב: "המדינה עשירה וזה לא מגיע למטה"

קשישים בסיכון לפגיעות בחורף (צילום: הדס פרוש \ פלאש90)
קשישים בסיכון לפגיעות בחורף (צילום: הדס פרוש \ פלאש90)

שר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד) סיכם עם שר האוצר משה כחלון (כולנו) על מתן מענק חימום בסך 553 ש״ח לכל אזרח ותיק המקבל השלמת הכנסה. בניגוד לשנים הקודמות, החל מהשנה הבהיר השר כץ כי מענק החימום יעוגן בחקיקה ולא יינתן יותר ע"פ איזור גאוגרפי. ההטבה תינתן ל-247,000 אזרחים ותיקים.

בשנה שעברה קיבלו מענק דומה רק אזרחים ותיקים המתגוררים באזורים אשר סומנו כקרים במיוחד. העיר קצרין למשל, הוצאה מכלל החישוב הזה בשנה שעברה, דבר שעורר זעם, יש שיאמרו מוצדק, בקרב התושבים ופעילים חברתיים.

ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90

השנה החליטו השרים כי הזכאות למענק חימום תינתן לכלל מקבלי הבטחת הכנסה בגיל פרישה ולא כפי שנהוג היום, שרק אזרחים ותיקים, 47,000 במספר, הגרים באזורים המוגדרים ״קרים" זכאים לו. הסיוע יינתן מידי שנה בחודש אוקטובר לכלל מקבלי הבטחת הכנסה.

העלות השנתית של התיקון הינה 111 מיליון, כך נמסר בהודעה מטעמו של השר כץ, "נמשיך לפעול לטובת חיזוק האזרחים הוותיקים ולאפשר תנאי מחייה הולמים לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים. תודה לשר כחלון שהפגין שוב רגישות חברתית שחסרה לקודמיו בתפקיד״.

הקרן לידידות, שמחלקת בכל שנה אמצעי חימום למאות קשישים בעלות של מליוני שקלים פירגנה למהלך בעמוד הפייסבוק שלה: "צעד חשוב והכרחי!  אנו מכירים מקרוב את המצוקה של אוכלוסיית הקשישים החיים בעוני, לאחר שבכל תחילת חורף בעשור האחרון סייענו לעשרות אלפי קשישים נזקקים במוצרי חימום וראינו את המצוקה הרבה.
אנו מקווים שהצעד יהווה סנונית ראשונה לקראת מאבק אמיתי בעוני וצמצום הפערים בישראל."

כחלון ב-2014: "המדינה עשירה וזה לא מגיע למטה"

מעניין לראות דברים שכתב כחלון, זמן קצר לפני שנבחר לכנסת בראשות מפלגת 'כולנו' והתמנה לשר האוצר: "כשהייתי שר רווחה, נסעתי לסיור במרום גליל. רגע לפני שנכנסתי למשרד ראש המועצה ניגש אליי אדם מבוגר ואמר לי 'תשמע, אנחנו כאן באזורים קרים ו-250 השקלים שנותנת לנו המדינה למענק חימום זה לא מספיק, הסולר נגמר ואחרי חודש קר לנו'. האמת, הייתי בשוק", כותב כחלון, "מדינת ישראל, עם כל החדשנות וההיי טק והצבא – ולקשישים קר בלילה. חזרתי לירושלים ושאלתי את מנכ"לית הביטוח הלאומי – אם נכפיל להם את מענק החימום, כמה כסף זה יעלה למדינה באזורים הקרים למעוטי יכולת?  תשובתה: עשרה מיליון ומאתיים אלף שקלים. קופה קטנה של אחד המשרדים. מובן שמיד העברנו את הכסף. אלפי קשישים קפאו מקור בגליל ובירושלים על עשרה מיליון שקל."

כחלון חותם את הפוסט שלו בפייסבוק בשורה תחתונה, שמעניין לדעת מה שר האוצר כחלון חושב עליה היום: "וזו הצרה הגדולה ביותר שלנו – המדינה עשירה וזה לא מגיע למטה."

נזכיר, כי בקופת המדינה עשרות מיליארדי שקלים, תוצאה של ניצול חלקי של תקציבי המשרדים ושל עודפי גביית מיסים. 111 מליון שקלים כדי לדאוג שלזקנים שלנו לא יהיה קר בחורף, זה הרבה יותר ממה שהיה עד כה ומהלך מבורך וראוי, אך האם זה מספיק?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!