דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / 4 חודשי מאסר בפועל ליוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים לשעבר

מרמה והפרת אמונים, קבלת טובות הנאה, הטרדת עד ועוד - לאחר הרשעתו של האיש החזק בהסתדרות המורים לפני חודש, נגזרו עליו 4 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס כספי

מזכ״ל הסתדרות המורים לשעבר, יוסי וסרמן (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
מזכ״ל הסתדרות המורים לשעבר, יוסי וסרמן (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
דוד טברסקי

אתמול (ראשון) גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 4 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 60,000 ₪ על יוסי וסרמן, מי שהיה עד לפני שנה מזכ"ל הסתדרות המורים. לפני חודש פורסם כי וסרמן הורשע במספר עבירות ביניהן: מרמה והפרת אמונים, שיבוש הליכי משפט והטרדת עד. הודאתו של וסרמן נמסרה במסגרת הסדר טיעון.

עוד נאשם וסרמן בקבלת טובות הנאה והוצאות מכספי הסתדרות המורים. כתב האישום נגד וסרמן התפרסם בדצמבר בשנה שעברה ובעקבותיו התפטר וסרמן מתפקידו והוחלף ע"י סגניתו, יפה בן דוד, שבהמשך זכתה בבחירות וכיום מכהנת כמזכ"לית הסתדרות המורים.

לפי כתב האישום, בשנת 2002 נבחר וסרמן לתפקיד מזכ"ל הסתדרות המורים בישראל. לפני בחירתו לתפקיד שימש כיו"ר אגף הכספים, תפקיד בו המשיך לשמש גם לאחר בחירתו למזכ"ל. על פי כתב התביעה "כפל תפקידים זה העצים את כוחו המנהלי והפוליטי עד כדי שליטה מלאה ויכולת להשפיע על כל החלטה שתתקבל במוסדות ההסתדרות וגופים אחרים שבשליטתה". עוד טוענים בפרקליטות כי שליטה זו אפשרה לוסרמן להשפיע על קבלת החלטות בנוגע להסתדרות המורים ולו באופן אישי, כשהוא מצוי בניגוד עניינים בין תפקידיו בהסתדרות לאינטרסים האישיים שלו, דבר שהוביל למספר אישומים חמורים בתחום תפקודו.

על פי האישום הראשון, בשנת 2003 הקימה הסתדרות המורים את מִנהל תיירות ונופש, שאמור היה לרכז את פעילות הרווחה של הסתדרות המורים בתחום תיירות הפנים והחוץ. בין היתר הצטרפה למִנהל בטי דהן, סוכנת נסיעות לשעבר שפרנסתה הייתה תלויה בפעילותה מול הסתדרות המורים. על פי כתב האישום, כל הנאשמים היו מודעים לתלותה הכלכלית של דהן במִנהל וניצלו זאת לטובתם. על-פי כתב האישום וסרמן החליט לנצל את כוחו ושליטתו בארגון ולדרוש מדהן טובת הנאה בעד פעולה הקשורה בתפקידו כמזכ"ל הסתדרות המורים.

על פי האישום השני, במסגרת תביעות דיבה הדדיות בין הסתדרות המורים ווסרמן לבין גב' ענת שניידר, קבע בית המשפט כי על וסרמן לפצות באופן אישי את שניידר בסך 20 אלף ש"ח וכן לשאת בהוצאות המשפטיות בסך 7,000 ש"ח. בנוסף, נפסק כי הסתדרות המורים לא חבה בפיצוי, אך עליה לשאת בהוצאות ההליך בסך 9,000 ש"ח.

לטענת הפרקליטות, גרם וסרמן להסתדרות המורים לשלם את מלוא הסכום, כאשר הוא עצמו חתם על אישורה. רק אחרי שנשלחה להסתדרות המורים שאילתא עיתונאית בנושא באוגוסט 2013, החזיר וסרמן את הסכום להסתדרות המורים.

על פי האישום השלישי, באוגוסט 2013, ביקש וסרמן את אישור ההנהלה המצומצמת של הארגון, להגיש שתי תביעות לשון הרע נגד שני עיתונאים וכלי התקשורת בהם הם מועסקים, בעקבות פרסומים שונים שנגעו להסתדרות המורים ולו באופן אישי. בסופו של דיון, אישרה ההנהלה המצומצמת את בקשתו תוך שנקבע במפורש כי התובעים יהיו הסתדרות המורים ו-וסרמן, וכי וסרמן יממן מכיסו הפרטי את עלויות הייצוג הנוגעות לדברים שנכתבו עליו ועל יוסי אפרת (בכיר נוסף בהסתדרות המורים שנעצר והואשם יחד עם וסרמן – ד.ט) באופן אישי. לאחר אישור תקציב כאמור, הוכנו במשרד עו"ד רונאל פישר טיוטת קובלנה פלילית וטיוטת כתב תביעה, שהתייחסו גם לפרסומים שנגעו לוסרמן באופן אישי. בגין הכנת הטיוטות גבה משרד עו"ד פישר שכר טרחה בגובה 141,600 ש"ח. חרף החלטת ההנהלה המצומצמת, טוענת הפרקליטות כי וסרמן לא שילם כל תמורה על הכנת הטיוטות ואת שכר הטרחה כולו שילמה הסתדרות המורים.

להגנתו ביקש וסרמן לציין את תרומתו רבת השנים בתור מחנך ומנהל של בית ספר ואת העובדה שהיה אחראי על מיליארדי שקלים ושדבק בו רבב בשל ההאשמות וההרשעה. בטענה לסיבה בגינה ניסה להבין מי מדליף מידע על המתרחש בהסתדרות המורים טען וסרמן כי המידע שפורסם פגע בו ובמשפחתו ולכן ניסה להבין, בדיעבד בטעות, מי פוגע בו. עוד ביקש וסרמן שלא לרצות מאסר בפועל שכן לדעתו מדובר בעונש חמור מדי. כאמור, בקשתו לא נענתה והוא יישלח ל-4 חודשי מאסר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!