דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אביגדור ליברמן

עוטף ישראל / שר הביטחון אביגדור ליברמן מתנה העברת סחורות לעזה בהמשך הרגיעה

ליברמן: "ראינו אתמול את היום הרגוע ביותר, אולי מאז ה-30 במרץ. לכן המסר שלי לתושבי עזה הוא: המפתח בין היתר זה הלחץ שאתם, תושבי עזה, תפעילו על הנהגת החמאס" | יתכן כי זהו היבט נוסף בהבנות שהושגו בליל שישי

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בסיור והערכת מצב במעבר כרם שלום, 22 ביולי 2018 (אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בסיור והערכת מצב במעבר כרם שלום, 22 ביולי 2018 (אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שי ניר

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי במידה ותישמר הרגיעה בעזה, כפי שנראה במהלך השבת, תותר כניסת סחורות למעבר כרם שלום. "אם היום ומחר יימשך המצב כפי שהיה אתמול, אז ביום שלישי נחזיר כאן בכרם שלום את החיים למתכונת הרגילה וגם את מרחב הדיג נחזיר לאותם מרחקים כפי שהיו קודם. אבל המפתח זה שקט, רגיעה, אפס בלוני תבערה, אפס חיכוך על הגדר ואפס רקטות או חס וחלילה ירי. אני מקווה שמחכים לנו יומיים רגועים", כך ליברמן לעיתונאים שהתלוו אליו בסיורו היום בגבול עזה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בסיור והערכת מצב במעבר כרם שלום, 22 ביולי 2018 (אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בסיור והערכת מצב במעבר כרם שלום, 22 ביולי 2018 (אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

ליברמן קיים היום סיור והערכת מצב במעבר כרם שלום, יחד עם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף במיל אבו-רוקון. במהלך ביקורו אמר ליברמן לעיתונאים כי התקיימה הערכת מצב שבחנה את העברת הסחורות במעבר כרם שלום. "תושבי עזה חייבים להבין שכל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות, גם שם בצד שלהם החיים לא יחזרו לשגרה ולנורמליות. ראינו אתמול את היום הרגוע ביותר, אולי מאז ה-30 במרץ. לכן המסר שלי לתושבי עזה הוא: אחריות, והמפתח בין היתר זה הלחץ שאתם, תושבי עזה, תפעילו על הנהגת החמאס".

השר ליברמן אמר לעיתונאים כי מזון ותרופות ממשיכים לעבור, אך ייצוא של "סחורות, טובין, חקלאות, טקסטיל, כל הדברים האלו, יתקיים אך ורק במידה ויישמר שקט מוחלט בצד שלנו, לא בלונים, לא עפיפונים ולא פרובוקציות". השר אף הבהיר כי לא תהיה כניסת פועלים לאור המצב כעת. "בימים אלו עוברות בממוצע כ-140-143 משאיות ביום. בשיא היו עוברות פה 1,000-1,100 משאיות ביום. אז זה כל ההבדל ושכל אחד בצד השני יעשה את החישובים שלו".

"חמאס ספג מכה קשה ביום שישי וביקש דרך המצרים הפסקת אש, תוך שהוא מתחייב להפסיק את טרור האש ואת הטרור על הגדר. המצרים ערבים לכך מולנו, בכל מקרה המעשים בשטח הם שיקבעו את ההמשך, ואם חמאס יפר זאת הוא ישלם מחיר כבד עוד יותר", כך אמר אתמול (שבת) גורם מדיני בכיר, זאת אחרי מתקפה נרחבת שביצע צה"ל בעקבות הירי שהביא למותו של סמ"ר אביב לוי ז"ל בדרום הרצועה.

למרות ההודעה על הפסקת האש, צה"ל תקף אתמול בבוקר, באמצעות טנק, עמדת חמאס בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי התקיפה הייתה בתגובה לחדירה של כמה חשודים אשר חצו את גדר המערכת. נמסר כי החשודים חזרו לשטח הרצועה.

סיור נוסף שהתקיים בגבול עזה היום היה של הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט. הרמטכ"ל סייר במקום בו נפל סמל ראשון אביב לוי ז"ל וקיים הערכת מצב ושיחה פתוחה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, מפקדי החטיבות ומפקדי הגדודים הפועלים בגזרת האוגדה. כך נמסר מדובר צה"ל.

הרמטכ"ל ציין לחיוב את פעילותם של המפקדים לאורך החודשים האחרונים אל מול האתגרים הביטחוניים ופעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!