דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לאומי קארד

סכסוך עבודה / שביתת עובדי לאומי קארד התחדשה והורחבה באישור ביהמ"ש

ביהמ"ש קבע כי העובדים יוכלו להשבית גם את מוקד האישורים והחסימות האסטרטגי | בהמלצת השופטת, ייפגשו בתחילת השבוע מנכ"ל החברה ויו"ר הסתדרות המעו"ף

הפגנת עובדי לאומי קארד (צילום: יח"צ).
הפגנת עובדי לאומי קארד (צילום: יח"צ).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השביתה בחברת לאומי קארד התחדשה ביום חמישי על רקע המבוי הסתום במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה, ודרישת העובדים להינות ממענק ההולם את רכישת החברה ב-2.5 מיליארד שקלים על ידי קרן ורבורג פינקוס. ביום שישי בבוקר קבע בית הדין לעבודה כי העובדים יוכלו להשבית גם את מוקד האיתורים והחסימות האסטרטגי אשר יופעל במתכונת שבת או לילה. מנכ"ל החברה רון פאינרו ויו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד יפגשו ביום ראשון בהמלצת השופטת.

"הנהלת החברה צריכה להבין שעובדי לאומי קארד הם הלב והנשמה ובזכותם לאומי קארד נמכרה ב-30% מעל השווי שלה" מסרה ל'דבר ראשון' יו"ר ועד עובדי לאומי קארד רעות פבלוביץ'. "אנו נעשה הכל כדי להגיע להסכם קיבוצי שיעגן את הזכויות שלנו, את תוספות השכר, יקנה את הביטחון התעסוקתי שלנו וכמובן מענק מכירה ראוי ומכובד".

הנהלת החברה עתרה רק כנגד הצעדים הארגוניים במוקד האיתורים והחסימות, המעסיק כ-70 עובדים ומשמש לאישור עסקאות בארץ ובחו"ל, חסימת כרטיסים, הפעלתם מחדש לאחר חסימה והגדלת מסגרת האשראי, במתכונת 24/7. השופטת מיכל נעים דיבנר מבית הדין האזורי לעבודה דחתה בשלב זה את בקשת ההנהלה.

"המונח 'שירות חיוני' יכול ללבוש משמעויות שונות בהקשרים שונים" הבהירה השופטת דיבנר. "אמנם השירות הניתן על ידי מוקד או"ח הינו חיוני ללקוחות החברה, מנקודת מבטם ואולם על מנת שהמשך קיומו יהווה הצדקה להגבלת זכות השביתה, לא די בכך, אלא יש להצביע על חיוניות סובייקטיבית במובנים רחבים יותר מאשר הנוחות האישית או אף הסיכון הכלכלי". השופטת הבהירה כי זכות השביתה הינה זכות יסוד, והגבלתה נעשית רק למול זכויות יסוד אחרות הנפגעות כתוצאה ממנה. "לכאורה, לא ניתן להגדיר את השירות הניתן ללקוחות על ידי מוקד או"ח כשירות חיוני, שהרי אין מדובר בשירות מציל חיים, או מונע סכנה לחיים, או בשירות הנוגע ישירות לביטחון האישי או הבריאות של לקוחות המבקשת".

"ניתן להניח בוודאות מסויימת כי שביתת העובדים במוקד או"ח תגרום אי נוחות ללקוחות החברה ואולי אף לנזקים לחלק מהם" הוסיפה. "יחד עם זאת, יש לזכור כי המוקד אינו מושבת כליל, אלא פועל במתכונת מצומצמת (מתכונת לילה), ובנוסף קיימת ועדת חריגים, אשר יכולה לבחון אירועים משמעותיים או אף הצטברות עומסים חריגה, אשר עשויים להצדיק שינוי מהמתכונת הקיימת". ועד העובדים יוצג בהליך על ידי עו"ד כפיר זאב, וההסתדרות על ידי עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.

ביום רביעי בשבוע שעבר הכריז ועד העובדים על שביתה מלאה בחברה, למעט מחלקת הונאות, ומספר קטן של עובדים במחלקת איתורים וחסימות. לאחר שהנהלת החברה עתרה כאמור לבית הדין לעבודה, בנוגע לעבודה במחלקת או"ח בלבד, נעתר הועד לבקשתה ואפשר את המשך העבודה במחלקה במלואה. בשבת בשבוע שעבר הסכים הוועד לחזרה מלאה לעבודה לצורך קידום מו"מ אינטנסיבי. עם זאת, לאור המשכות המבוי הסתום, ולאחר שגם מכתבו של יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד מיום שני  לא הוליד הבקעה במו"מ, הורה הוועד אמש על חידוש השביתה, ובכלל זאת השבתת מחלקת האיתורים והחסימות (שתעבוד במתכונת לילה). עם זאת, נמנע הוועד מהשבתת מחלקת ההונאה בחברה.

במכתבו מיום שני פנה בר-דוד לפאינרו, והתייחס בנימה אישית לשותפות בין ההסתדרות והחברה סביב האשראי של מועדון הלקוחות הגדול של ההסתדרות, ביחד בשבילך. "אני חייב להביע את אכזבתי ממך ומהנהלת לאומי קארד, ולומר שמצער אותי מאוד לגלות שמבחינת הנהלת לאומי קארד, הסתדרות העובדים הכללית יכולה להיות שותפה בנושאים שונים של החברה, אך כשזה מגיע למישור של יחסי העבודה, פועלת ההנהלה בראשותך בנוקשות, ובניגוד מוחלט למצופה ממנה, ולא רואה בנו שותפים", כתב.

מלאומי קארד נמסר כי "ההנהלה ונציגי הוועד מנהלים משא ומתן אינטנסיבי לסגירת הפערים, ואנחנו מקווים שנגיע להסכמות לשביעות רצון הצדדים כדי לשמור על רווחת העובדים ויציבות החברה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!