דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשת 13

הלו, דברו עם העובדים / אין קליטה: עתידם המקצועי של העובדים בערוץ 13 הממוזג עדיין בעלטה

למרות שהשידורים בערוץ החדש כבר החלו, עובדים רבים אינם יודעים אם ימשיכו בעבודתם, כשלמעשה נקבע שהדיון בעתידם יחל רק כעת | ועדי הערוצים עשר ורשת וההסתדרות הקימו צוות משא ומתן, והדיונים נמשכים

הפגנת עובדי ערוץ 10 מול משרד האוצר ואסיפת עובדי רשת מול משרדי החברה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 | דוברות ההסתדרות).
הפגנת עובדי ערוץ 10 מול משרד האוצר ואסיפת עובדי רשת מול משרדי החברה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90 | דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שידורי הערוץ הממוזג רשת 13 החלו הבוקר (רביעי) בשעה 6:00, אך עתידם של עובדי הערוץ החדש והערוצים הישנים טרם ברור. ההחלטות בסוגיית היקף כוח האדם צפויות להתקבל רק כעת, לאחר יציאת המיזוג לפועל. צוות מו"מ משותף הוקם, והוא כולל את ועדי עשר ורשת בליווי ההסתדרות, אך בשלב זה טרם נחתם הסכם והדיונים בנושא נמשכים.

המו"מ מבקש להבטיח הן את הפיצויים שינתנו לעובדים שיאלצו לעזוב והן את זכויותיהם של העובדים שישארו בערוץ המאוחד, במסגרת הסכם קיבוצי. על פי ההערכות בתקשורת, מרבית העוזבים יהיו מקרב עובדי ערוץ 10, שלמעשה יחדל מלהתקיים בפני עצמו. הערוץ החדש יפעל מבניין רשת 13 ברמת החייל, וישא שם זה.

אסיפת עובדי רשת מול משרדי החברה (צילום: דוברות ההסתדרות).
אסיפת עובדי רשת מול משרדי החברה (צילום: דוברות ההסתדרות).

בחברת חדשות עשר מסרו ל'דבר ראשון' כי המנכ"ל גולן יוכפז, יחד עם ועד העיתונאים ונציגי ההסתדרות, פעלו לכך שמלבד עובדים ספורים שהחליטו לעזוב את החברה נוכח השינויים שחלו בה, או עובדים שתכניתם ירדה ולא רצו להמשיך בתפקיד דומה שהוצע להם – לא תופסק חד צדדית עבודת עובדים. "הנהלת חדשות עשר עשתה כל שביכולתה כדי להשאיר בערוץ הממוזג את עובדי הרצועות שירדו מן האוויר כחלק מהמיזוג", מסרו.

גם עובדי החברות שסיפקו לערוצים שירותים ותכניות, צפויים להיות מושפעים מהמיזוג. "קיבלנו מכתבי פיטורים כבר בספטמבר ומאז גוררים אותנו. לאולפני הרצליה אין מה להציע לי ואני אתחיל לחפש", אמרה ל'דבר ראשון' עובדת מאולפני הרצליה אשר עבדה בהפקת תכניות הבוקר עבור ערוץ 10.

אמש שלח יוכפז מייל לעובדי ערוץ 10 בו כתב כי "אנחנו יוצאים עכשיו לדרך ארוכה, שתלווה במאבק יום-יומי ביריב חזק, ראוי ומקצועי, אבל אנחנו מקבלים גם, לראשונה, הזדמנות לתנאי-משחק אחרים, שלא הורגלנו בהם מעולם.

"אנחנו יכולים לעשות את זה – כי התקבצה פה קבוצת עיתונאים הטובה במדינה, כמעט בכל תחום כיסוי, התגבש במקום הזה אופי עיתונאי שכמעט דבר לא יכל לו וכי פועלים במקום הזה העורכים, המפיקים, הצלמים והצוותים הטכניים המסורים ביותר, שלא הרגישו רגע אחד של שובע מקצועי מנוון." הוא הוסיף כי "חדשות עשר" "הפכה מותג כמשסביב ניכרה השפעתם הרעה של גורמים פוליטיים, כלכליים ואחרים על העשייה העיתונאית."

המיזוג מונע בטווח המיידי את קריסתו הכלכלית הצפויה של ערוץ 10, אך לא ברור האם הוא יביא לידי רווחיות ויציבות בטווח הארוך. ערוצי הטלוויזיה בישראל הנאלצים בשנים האחרונות להתחרות במעבר ההדרגתי של כספי הפרסום לאינטרנט, נקלעו לשוק קיצוני אף יותר עם פיצולו של ערוץ 2 לרשת וקשת. מיזוג הערוצים יוכל למתן את התחרות בטווח הקצר, ולאפשר פרק זמן נוסף בו ינסו גופי השידור למצוא מודל עסקי משוכלל יותר, המסוגל להגיע לפחות לאיזון כלכלי אם לא לרווח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!