דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ענת יורובס

פרשת נוה / עו"ד אפי נוה הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין

נוה נחקר היום (ה') בפעם השנייה | אמש נשלח נוה למעצר בית בתנאים מגבילים למשך שמונה ימים | נוה נחשד שקידם מינוי שופטת עימה היה בקשר מיני וניסה לקדם מינוי של שופט בזמן שקיים קשר מיני עם אישתו

הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב  (צילום: ראובן קסטרו)
הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: ראובן קסטרו)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה הודיע אתמול (חמישי) כי הוא מתפטר מתפקידו. "אני מודיע בזה על התפטרותי מתפקידי כראש לשכת עורכי הדין. החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד. אינני רוצה שענייני האישי – שאני מניח יסתיים במהרה – יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה". הדברים נאמרו לאחר ששלושה מחברי לשכה אחרים התפטרו במחאה וכאשר אישי ציבור שונים קוראים להתפטרותו.

הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב קרדיט (צילום: ראובן קסטרו)
הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב קרדיט (צילום: ראובן קסטרו)

נוה הוסיף כי הוא "מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי". ביום ראשון הקרוב צפויה היתה להתכנס המועצה הארצית של הוועדה לדיון בנושא, היות ונוה סירב להתפטר עד כה.

מלשכת עורכי הדין נמסר "עו״ד אורי קינן ימלא את מקומו של עו״ד נווה עד לקיומו של הליך בחירת ראש לשכה חדש במועצה הארצית בתוך 30-45 ימים. עו״ד נווה שימש כראש הלשכה באחת התקופות המאתגרות ללשכה ועל כך נתונה לו תודתנו ואנו סמוכים ובטוחים כי מערכת המשפט תפעל למיצוי ההליכים בפרשה ותגיע לחקר האמת. הלשכה תמשיך ותפעל למילוי תפקידיה הציבוריים עפ״י דין, לטובת הציבור בכלל וציבור עורכי הדין בפרט."

ממלא מקום ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אורי קינן, שיעמוד בראש לשכת עורכי הדין בעקבות התפטרותו של עו"ד אפי נוה מתפקידו, הביע היום תקווה שחקירת המשטרה תסתיים במהרה ואיחל למעורבים בה שינוקו מכל רבב. עו"ד קינן הודה לראש הלשכה היוצא, עו"ד נוה, על תרומתו ללשכה ולציבור עורכי הדין והכריז כי יפעל להצעדת הלשכה לימים טובים, עבור החברה הישראלית בכלל וציבור עורכי הדין בפרט.

נוה נחקר היום (חמישי) בשנית במשרדי להב 433. אתמול, נחקר נוה במשך שעות ארוכות בפרשת מינוי השופטים שלא כדין, בה הוא החשוד המרכזי. בסיום חקירתו אמש, הובא נוה לבית המשפט השלום בתל אביב, שם ביקשה המשטרה לעצור אותו למשך שלושה ימים. השופט עלאא מסארווה הורה לשחרר את נוה למעצר בית בתנאים מגבילים למשך שמונה ימים.

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי נוה הינו החשוד המרכזי בפרשה משפטית חמורה אותה חוקרת המשטרה מזה מספר שבועות, ובמרכזה – חשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות. נוה חשוד כי ניצל את תפקידו כיו"ר לשכת עורכי הדין ואת יכולת השפעתו על תהליכי מינוי שופטים, כדי למנות שופטת שלום עמה ניהל קשר מיני, וכי ניסה להביא למינוי של שופט שלום למחוזי, בזמן שקיים קשר מיני עם עורכת דין הנשואה לו, ופועלת בלשכה.

אתמול נחקרה גם שופטת השלום ועורכת הדין המעורבות. בסיום חקירתן, שוחררו השופטת ועורכת הדין בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית למשך חמישה ימים. המשטרה הבהירה כי השופט הנשוי לעורכת הדין אינו חשוד בביצוע עבירה.

במסגרת החקירה נגבו עדויות פתוחות משלושה מחברי הוועדה למינוי שופטים, ביניהם ח"כ נורית קורן (הליכוד). קורן מסרה עם סיום מתן העדות כי "לאור הפרשה הנוגעת למינוי שופטים, הגעתי היום למתן עדות אך לא היה לי מה להוסיף לחקירה המתנהלת. אני סמוכה ובטוחה כי גורמי החקירה יעשו את עבודתם נאמנה למען אמון הציבור במערכת המשפטית. בנוסף, פשטו שוטרי להב 433 אתמול על משרדי לשכת עורכי הדין, כמו גם על זירות נוספות.

לפי שעה, המשטרה לא מאמינה כי קיימים חשדות למינויים בלתי עניינים של שופטים נוספים או שופטות נוספות. על יתר פרטי החקירה, כמו גם על יתר שמות המעורבים, מוטל עדיין צו איסור פרסום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!