דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זכויות עובדים

עובדים בקורונה / 'כל זכות' ופייסבוק השיקו צ'טבוט שיסייע במידע על זכויות בתקופה הקורונה

היוזמה תאפשר חיפוש וקבלת מידע על זכויות באופן מהיר, וזמינה בעברית ובערבית | אמתי קורן, מנכ"ל 'כל זכות': "אנחנו רוצים שהגולשים יצפו ביותר עמודים, ליותר זמן, ודרך זה יצליחו לדעת יותר על זכויותיהם"

פרסומת של כל זכות (צילום: יח"צ)
פרסומת של כל זכות (צילום: יח"צ)
הדס יום טוב

אתר 'כל זכות', המאגד זכויות להן זכאים תושבי ישראל בשפה העברית והערבית, השיק צ'טבוט חדש, בשיתוף עם פייסבוק,  הבוט החדש יסייע באיתור זכויות רלוונטיות לתקופת הקורונה וקבלת מידע ומענה באופן מהיר. ליוזמה סייעו משרד המשפטים, מטה ישראל דיגיטלית במשרד הדיגיטל הלאומי וג'וינט ישראל.

"אנחנו מאפשרים לגולש להתחבר דרך הפייסבוק מסנג'ר לבוט, שיכול לספק שני דברים", מסביר ל'דבר' אמתי קורן, מנכ"ל 'כל זכות', "אחד זה תפריט שמאפשר לגולש להגיע לפונקציות הפופולריות ביותר כמו 'חל"ת בתקופת הקורונה'. הדבר השני הוא כתיבת טקסט חופשי, כשהבוט מביא מתוך האתר את הזכויות הרלוונטיות לבקשה או לשאלה בטקסט".

אמתי קורן (צילום: יח"צ)
אמתי קורן (צילום: יח"צ)

"אנחנו משקיעים בפרסום של הבוט בפייסבוק, ככה שאנשים יחשפו לאופציה הזו גם בפיד שלהם", מוסיף קורן, "אנחנו יודעים שבשביל הרבה אנשים זו ההזדמנות להיחשף למידע  שהם לאו דווקא יחפשו באינטרנט, אבל השימוש הפשוט בבוט יאפשר להם להגיע אליו".

לדבריו, "זה כרגע סוג של ניסוי. מה שמעניין אותנו זה אם נצליח להביא יותר גולשים וביקורים יותר אפקטיביים. אנחנו רוצים שהגולשים יצפו ביותר עמודים, ליותר זמן, ודרך זה יצליחו לדעת יותר על זכויותיהם". לדבריו, ההשקעה בכלי תגדל אם הוא יוכח כיעיל. "אין לי ספק שזה יעבוד", הוא מוסיף, "אני מאמין גדול באפקטיביות".

קורן מסביר כי אחת המטרות העיקריות של יצירת הבוט היא הנגשת הזכויות לחברה הערבית דרך האינטרנט, אתגר גדול עבורו.

"הבוט נכתב בערבית ואז תורגם לעברית, הפוך ממה שקורה בדרך כלל", הוא אומר, "הסיבה היא שבחברה הערבית בישראל, כשאומרים 'חיפוש באינטרנט' או 'שימוש באינטרנט' מתכוונים במידה רבה לפייסבוק ולרשתות חברתיות. יש הרבה פחות חיפוש מידע בגוגל ובדפי מידע. אז חשוב לנו להנגיש מידע על זכויות ומידע חברתי גם לחברה הערבית, מתוך העולם של פייסבוק".

השקת הצ'טבוט באה בעקבות הזינוק המשמעותי בהיקף חיפוש מידע על זכויות בתקופת הקורונה. על פי קורן, בחודש מרץ נרשם שיא בשימוש באתר, שהיה גבוה ביותר מ-50% מכל השיאים הקודמים. "זו עלייה שבדרך כלל לוקח כשלוש שנים להגיע אליה, וכאן היא קרתה בחודש אחד", הוא אומר.

עם זאת, אחרי השלב הראשוני של המשבר נרשמה ירידה בחיפוש, ובסגר השני הם כבר פחתו משמעותית. "אני בעצמי יודע, יש לי בת אחת בחל"ת ובן אחד עצמאי, שבשלב מסוים אנשים כבר ידעו איך להתמודד עם המציאות הנוראית הזו, ואני אומר את זה בצער רב", מסביר קורן.

לשימוש בצ'טבוט – לחצו כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!