דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

צווי המניעה נדחו: עובדי מחלבת טרה ליד נתיבות יוכלו לנקוט צעדים ארגוניים

בית הדין לעבודה דחה היום (ב') את בקשת ההנהלה לצו מניעה נגד צעדי הוועד | ההסתדרות הודיעה שתקיים הפסקות עבודה יזומות של שעתיים | יו"ר ועד העובדים במחלבה: "המנכ"ל החדש מתעלם מהוועד ומההסתדרות. ידנו מושטת תמיד להידברות"

ועד עובדי מפעל טרה בנתיבות. מימין לשמאל: מנשה פנחס יו"ר הוועד, יוסי הראל, אריאל ברנע מזכיר הסתדרות המזון, אהרון לוין ורומן שבשקביץ (צילום: ועד עובדי מפעל טרה בנתיבות)
ועד עובדי מפעל טרה בנתיבות. מימין לשמאל: מנשה פנחס יו"ר הוועד, יוסי הראל, אריאל ברנע מזכיר הסתדרות המזון, אהרון לוין ורומן שבשקביץ (צילום: ועד עובדי מפעל טרה בנתיבות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין לעבודה בבאר שבע דחה היום (שני) את בקשת ההנהלה של מחלבת טרה לצווים שימנעו נקיטת צעדים ארגוניים במפעל. זאת, בהמשך להודעת ההסתדרות שתנקוט צעדים ארגוניים, בשל פעולות חד-צדדיות של ההנהלה מזה זמן רב, שיש בהן כדי לפגוע בעובדים ובהסכמים הקיבוציים בחברה.

בהמשך להחלטת בית המשפט, אמר יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, אליעזר בלו, שבשלב זה, מתוך אחריות, ההסתדרות לא תשבית כליל את פעילות המפעל, אלא תקיים הפסקות עבודה יזומות בנות עד שעתיים כל אחת.

הנהלת המחלבה נקטה בחודשים האחרונים שורה של צעדים חד-צדדיים, ללא הידברות עם נציגי העובדים, ותוך הפרת חובותיה כמעסיק מאורגן. בין היתר, ההנהלה צמצמה משמרות תוך פגיעה בשכר העובדים, והעבירה עובדים מהסכם קיבוצי לחוזים אישיים. כל זאת, כשברקע הדברים עומדות דרישות מרחיקות לכת מצד ההנהלה להתייעלות רוחבית ופגיעה בהטבות הרווחה של העובדים.

סכסוך העבודה הוכרז כבר לפני יותר מחצי שנה, אבל ניסיונות ההידברות בין הצדדים לא צלחו, וההסתדרות הודיעה לפני כמה שבועות שתנקוט צעדים ארגוניים במפעל. ההנהלה פנתה אז לבית הדין בדרישה לקבל צו שימנע שביתה במפעל, ובית הדין שלח את הצדדים להידברות, שגם היא כשלה.

ההסתדרות הודיעה שוב על כוונתה לנקוט צעדים, ההנהלה פנתה שוב לבית הדין, והיום דחה השופט צבי פרנקל מבית הדין האזורי בבאר שבע את בקשת ההנהלה. במחלבת טרה (ששייכת לחברה המרכזית לייצור משקאות קלים) שליד נתיבות, מועסקים כ-400 עובדים בהסכם קיבוצי.

"לאורך כל הדרך ההסתדרות גילתה אחריות בכל הנוגע למחלבת טרה, ולראייה, ההסכם שאליו הגענו עם ההנהלה בתקופת הקורונה", אמר בלו. "לצערי הרב, ההנהלה נוקטת פעולות חד-צדדיות ומדרדרת את יחסי העבודה הקיבוציים שהיו קיימים במפעל. כיו"ר האיגוד, אני קורא להנהלת המחלבה להתעשת ולשבת איתנו בנפש חפצה כדי לפתור את המחלוקות".

מ"מ יו"ר מרחב הנגב נורברט בוקובזה אמר: "אנחנו שמחים על החלטת בית הדין. לדעתנו בית הדין לעבודה מאותת לחברה שלא ניתן לבצע שינויים ארגוניים או מבניים באופן חד-צדדי, במקום שבו קיימת מערכת יחסים קיבוצית. ההסתדרות במרחב הנגב מתכוונת לקיים את החלטת בית הדין ולנהל משא ומתן בתום לב לפתרון הסוגיות שבמחלוקת".

יו"ר ועד עובדי טרה מנשה פנחס אמר: "בדצמבר 2020 הוכרז סכסוך עבודה במחלבת טרה לאחר כ-18 שנה של מערכת יחסים נפלאה בין הנהלות טרה וועד העובדים. כך הגענו להסכמים משותפים מרחיקי לכת, ובעיקרן העברת המחלבה הישנה בתל אביב לדרום. לפני כשנה וחצי הגיע למחלבה מנכ"ל חדש, ותוך התעלמות מוועד העובדים ומההסתדרות ביצע צעדים בניגוד להסכם. לאחר ניסיונות כושלים להידברות, ולאחר שבית המשפט דחה את בקשת המחלבה לצו מניעה לצעדים ארגוניים, יחלו מהיום צעדים ארגוניים במחלבת טרה. ידו של יו"ר הוועד וועד העובדים, בתמיכת ההסתדרות, מושטת תמיד להידברות".

את המאבק מלווים גם עו"ד אריאל ברנע מאיגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה ומזכירת האיגוד המקצועי אילנה סוויסה, ועו"ד גיא בלס ממרחב נגב. את ההסתדרות ייצגה בהליך עו"ד יעל שילוני, ואת ועד העובדים בראשות מנשה פנחס, ייצג עו"ד אלעד מורג.

מטרה נמסר: "התאכזבנו מהחלטת ההסתדרות וועד העובדים בטרה להשבית את המפעל, למרות הנחיית השופט צבי פרנקל מבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. העיתוי שבו בחר הוועד להשבתה אינו מקרי, שכן נגד יו"ר הוועד מתנהל הליך משפטי על רקע אירוע משמעתי חמור ביותר. הנהלת טרה משוכנעת שאין כל הצדקה עניינית לשביתה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!