דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שכנים, פעילים ופרקי תהילים: טקס לזכר הרוגי תאונות העבודה נערך בראשון לציון

פעילי תנועת "מעגלי צדק" ערכו טקס זיכרון באתר הבנייה בו נהרג השבוע גסאן דחבור בן ה-50 | הפעילים הקריאו תפילה מיוחדת לשלום העובדים: "וְאַל יִיקָלוּ חַיֵּי אָדָם בְּעֵינֵיהֶם וּבְעֵינֵינוּ"

פעילי תנועת מעגלי" צק" באתר הבנייה, ומאחוריהם העובדים שנהרגו השבוע (צילום: ניצן צבי כהן)
פעילי תנועת מעגלי" צק" באתר הבנייה, ומאחוריהם העובדים שנהרגו השבוע (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פעילים מתנועת מעגלי צדק הגיעו הבוקר (שישי) לאתר הבניה ברחוב שרירא בראשון לציון, בו נהרג ביום שלישי העובד גסאן דחבור, בן 50 מהכפר עזון שליד קלקיליה, וערכו במקום טקס זיכרון לארבעת הרוגי תאונות הבניין מהשבוע החולף.על גדר אתר התמ"א 38, הנמשך לאורך שש כניסות ברחוב, נותרו תלויים השלטים המעידים כי דחבור שנהרג כיהן בו כמנהל בטיחות, לצד פרטי החברה היזמית אבגד בירוק וקבלן הביצוע חברת אניס הנדסה ובניין. פעילי מעגלי צדק תלו בסמוך למקום בו נפגע דחבור את תמונתו. אחד הפועלים מאתר סמוך סיפר שראה את האסון. "אחד העובדים עבד למעלה בקומה העליונה עם קונגו, פירק חתיכת בטון שנפלה עליו" סיפר. "זה עצוב מאוד, הכרתי אותו. הוא היה אדם טוב". גם אחד השכנים, שלא רצה להזדהות, סיפר על דחבור, "הוא היה איש מאוד נחמד ואדיב. מלא חוש הומור, שמח".לצד תמונתו של דחבור תלו הפעילים את תמונותיהם של דיאב וחסן ותד – בני הדודים בני ה-21 וה-30 מהיישוב ג'ת שבמשולש, שנהרגו השבוע באתר בניה בטירת הכרמל בו נפלה מעלית משא על הקראוון בו שהו. בתמונתו של חסן, הוא נראה מחזיק את בנו התינוק. לצידם נתלתה גם תמונתו של בילאל מוחמד אסעד ג'בארין מהיישוב מושיריפה  שבואדי ערה, שנהרג לאחר שנפל לבור עמוק ונקבר תחת אדמה באתר הנחת קווי ביוב ביישוב גדיש שבחבל התענכים.

הפעילים הניחו נרות זיכרון ליד התמונות, הדליקו נרות נשמה, והתכנסו לטקס. "היה חשוב לנו להגיע לכאן להנציח את פניהם של הרוגי תאונות העבודה השבוע" אמר אריאל שורץ, מרכז המאבק בתאונות העבודה בענף הבניה בתנועת מעגלי צדק.

"רצינו להזכיר שנשמות אינן חומרי בניין. לכל עובד יש שם, פנים, ומשפחה שממתינה לו בביתו. בפרשת השבוע שנקרא בשבוע הבא מופיע הציווי: " כִּי תִבְנֶה בַּיִת חָדָשׁ וְעָשִׂיתָ מַעֲקֶה לְגַגֶּךָ וְלֹא תָשִׂים דָּמִים בְּבֵיתֶךָ כִּי יִפֹּל הַנֹּפֵל מִמֶּנּוּ". אנחנו מבקשים לזעוק מכאן לקובעי המדיניות לבצע את תיקוני החקיקה הנדרשים שיגדירו מחדש את חלוקת האחריות באתרי הבניה, כך שגם החברות הקבלניות והיזמיות והבכירים בהן לא יוכלו לחמוק מהאחריות לחיי העובדים עליהם הם אמונים. אנחנו לא יכולים לבנות את המדינה הזו על דמם של אחרים – לא של האחר הסוציואקונומי ולא של האחר הלאומי".אחד השכנים מהרחוב, הרב ציון, הקריא לזכר ההרוגים פרק תהילים ומשנה. שכן אחר שיתף: "נורא כאב לנו שהמקרה קרה. זה בא בהפתעה. היינו ממש בשוק לשמוע על האסון הזה". המשתתפים קראו יחדיו תפילה לביטחונם של פועלי הבניין, אותה חיברה הפעילה החברתית ציפי חורי:אֵל שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה וְתַחֲנוּןאֵל רַחוּם,אָנָּא שְׁלַח בְּרָכָה וּשְׁמִירָהלְכָל הָעוֹסְקִים בְּבִנְיַן,בָּתִּים פְּרָטִיִּים וּבָתֵּי עֲסָקִים,וּמִבְנֵי צִבּוּר הַמְּשַׁמְּשִׁים אֶת הַכְּלָל.פְּקַח עֵינַי הַמְּמֻנִּיםלְבַל יִטְעוּ וּלְבַל יִתְרַשְּׁלוּוְאַל תַּעֲלֶה בְּיָדָם שׁוּם תַּקָּלָה בִּשְׁגָגָה אוֹ בְּזָדוֹןאוֹ שׁוּם הִתְרַשְּׁלוּת חֲלִילָה.וְאַל יִיקָלוּ חַיֵּי אָדָם בְּעֵינֵיהֶם וּבְעֵינֵינוּוְלֹא יַפְקִירוּ אוֹ יַעֲלִימוּ עַיִןמִכָּל מִינֵי תַּקָּלוֹת וּמִפְגָעִים.תֵּן שֶׁיִּהְיוּ הָעוֹבְדִים וְהַבּוֹנִיםשְׁמוּרִים מִכָּל רַע וּמוּגָנִים.תֵּן שְׁיְנֹּהַל זְמַנָּם בְּיֹשֶׁר לֵבוְלֹא יִזְדַּקְּקוּ לְשָׁעוֹת נוֹסָפוֹתתֵּן לָהֶם קוֹרַת גַּג וּפַרְנָסָה טוֹבָהלְגָדֵל אֶת מִשְׁפַּחְתָּם.מָלֵא לֵב כָּל יוֹשְׁבֵי יִשְׂרָאֵל רַחֲמִיםעַל הַבּוֹנִיםוְעַל אֵלֶּה שֶׁנִּפְצְעוּ וְקִפְּחוּ חַיֵּיהֶם בְּרַשְׁלָנוּת,בְּחֹסֶר תְּשׂוּמֶת לֵב וּבְאִי צֶדֶקתֵּן שֶׁלְּעוֹלָם לֹא נִשְׁכַּח שְׁבוּעָתֵנוּ לָהֶםלִזְכֹּר פָּעֳלָם וּלְתַקֵּןיְהִי שָׁמַם הַטּוֹב קַיָּם לְעוֹלָם.שְׁלַח נֶחָמָה לְמִשְׁפָּחוֹת הַהֲרוּגִיםוּרְפוּאָה שְׁלֵמָה לְאֵלּוּ שֶׁנִּפְצְעוּ וְנֵחְבֵּלוּבְּגוּפָם אוֹ בְּנַפְשָׁם בִּזְמַן עֲבוֹדָתָם.לֹא יַהַרְגוּ אֲנָשַׁי עָמַלוְכָל אִישׁ מִבְּרִיוֹתֵךָמֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!