דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר הסתדרות המעו"ף: "שכרם של עובדי השלטון המקומי הוא מהנמוכים במגזר הציבורי, אנחנו מודאגים מגל העזיבות"

היו"ר גיל בר-טל אמר היום (ב') בסמינר ועדי העובדים ברשויות המקומיות שעובדי הרשויות יהיו חלק מהסכם המסגרת הקרוב, שבו יינתן מענה גם לסייעות, למנהלי האחזקה בבתי הספר, לקב"טים ולעובדים נוספים

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל. "אנחנו מתואמים עם השלטון המקומי, ונפעל יחד מול השלטון המרכזי" (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו מודאגים מגל של עזיבות עובדים ברשויות המקומיות שנגרם בכלל שחיקת שכר העובדים בשלטון המקומי, שהוא מהנמוכים בשכר עובדי המגזר הציבורי", אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, בסמינר ועדי העובדים ברשויות המקומיות שנערך היום (שני).

"עובדי הרשויות המקומיות יהיו חלק מרכזי מהסכם המסגרת הקרוב, כפי שאמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. נבקש לתת מענה לשורה של סקטורים שנותרו מאחור, לרבות רפורמה בשכר הסייעות, ומתן פתרונות לקבוצות עובדים נוספות שדורשות הסדרה כמו מנהלי האחזקה בבתי הספר, הקב"טים, עובדות המינהל, מתאמי המחשוב, המפקחים ועוד".
בר-טל הוסיף שהסתדרות המעו"ף יודעת לשתף פעולה עם מרכז השלטון המקומי. "לקראת הסכם המסגרת הקרוב, אנחנו מתואמים ונפעל יחד מול השלטון המרכזי".
חגית מגן, ראש מינהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי, אמרה: "יש בעיה של אחריות הולכת וגדלה שהשלטון המרכזי מעביר לרשויות המקומיות, ועלייה בעומסי העבודה של העובדים בייחוד לאחר הקורונה – שפוגשים שכר מביש. אני נושאת עיניים להסכם הקיבוצי הבא. הרשויות המקומיות מצפות לתוספות שכר של 5%-7% לשנה. אנחנו מאז תחילת 2018 בלי הסכם קיבוצי.

"זה נכון שבעסקת החבילה ניתן פיצוי מסוים לסייעות, אבל זה לא מספיק, ויש עוד סקטורים רבים שתרם קיבלו מענה. השכר הממוצע ברשויות המקומיות כיום עומד על 7,500 שקלים, כשהשכר הממוצע במשק עבר כבר את ה-12 אלף שקלים. לכן אנחנו מצפים שהסכם המסגרת הבא יביא לתוספת אחוזית בת שתי ספרות לשכר העובדים והעובדות".
מגן התייחסה בין היתר לרפורמה המתוכננת בשכר הסייעות. "החלטתי להתקשר לרשות המקומית שבה אני גרה וביקשתי לשבץ אותי ל-3 ימים לעבוד כסייעת ילדים, כי חשוב לי להבין יותר לעומק איך נראית המציאות של העובדות הללו. יש לנו מחסור אדיר בסייעות. הרפורמה צריכה להיות לא רק בשכר, אלא גם במעמד המקצוע. ומה זה אומר? צריך להצמיד את שכר הסייעות ביחס לשכר עובדות ההוראה, כך שסייעת מתחילה תשתכר לפחות 7,600 שקלים – אבל צריך שסייעת תהיה גם רק שלב ראשון.

"ההסכם הקיבוצי יכלול גם פעימות של התקדמות בלימודים עד להוצאת תואר ראשון ותעודת הוראה, כשעבודת הסייעות תוכר כבר כסטאז'. אם בינואר מדינת ישראל תחזור בה מההסכמות ביחס לסייעות, נצא למאבק משותף יחד אתכם בנושא הזה".
רונן אהרוני, ראש חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות, אמר: "חברי בחטיבה ואני מסתובבים בארץ ושומעים את כל הסקטורים. אני שומע שנהגים במועצות לא רוצים להצטרף ועוזבים כי יש תחרות מול התחבורה הציבורית. אתמול ראיתי כתבה על החינוך הבלתי פורמלי – אמרו שאם מדריך או רכז נשאר שנה רואים בזה 'הישג'. אנחנו החטיבה הכי גדולה במעו"ף, ואנחנו בקו פרשת מים. בינואר 2023 חייב להיות הסכם רציני ומכבד שמעלה את השכר ברשויות המקומיות באופן משמעותי. עובדי הרשויות המקומיות יתייצבו מאחורי ארנון בר-דוד וההסתדרות בכל מקרה שיהיה צורך להיאבק על כך".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!