דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

שבעה נרצחו ו-3 נפצעו בפיגוע ירי ליד בית כנסת בירושלים

שלושה פצועים פונו לבתי החולים, אחד מהם מורדם ומונשם במצב יציב | המחבל, תושב העיר, יצא מרכב ופתח באש על עוברי אורח שהיו סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב, לאחר מצוד הוא חוסל ולא ידוע על מעורבים נוספים | המפכ"ל יעקב שבתאי: "מדובר במפגע בודד, שוטר ומתנדב מנעו פיגוע גדול יותר"

  • שלושה פצועים פונו לבתי החולים, אחד מהם מורדם ומונשם במצב יציב | המחבל, תושב העיר, יצא מרכב ופתח באש על עוברי אורח שהיו סמוך לבית כנסת בשכונת נווה יעקב, לאחר מצוד הוא חוסל ולא ידוע על מעורבים נוספים | המפכ"ל יעקב שבתאי: "מדובר במפגע בודד, שוטר ומתנדב מנעו פיגוע גדול יותר"
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שבעה בני אדם נרצחו בערב שישי בפיגוע ירי ליד בית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים בין הנרצחים אב ובנו בן ה-15. המחבל, עלקם חיירי (21), תושב מזרח העיר, יצא מרכב ופתח באש על עוברי אורח, לאחר מצוד הוא חוסל.

לפי מגן דוד אדום, בפיגוע נהרגו חמישה גברים בני 60, 50, 30, 25 ו-20, ושתי נשים בנות 60 ו-70. מותם של חמישה פצועים נקבע במקום, ושניים נוספים (גבר בן 30 ואישה כבת 70) נפטרו מפצעיהם בבית החולים. שלושה פצועים פונו לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק: נער בן 15 במצב בינוני עד קשה, גבר בן 24 ואישה כבת 60 במצב בינוני. בהדסה הודיעו הבוקר (שבת) שהנער בן ה-15 נותח ומצבו יציב, ובן ה-24 נותח על ידי צוותים נרחבים ומצבו יציב, והוא מורדם ומונשם.

לפי הודעת המשטרה, בשעה 20:13 הגיע מחבל לשדרות נווה יעקב בירושלים וביצע ירי מטווח קצר לעבר מספר אזרחים שחלפו ברחוב. כתוצאה מהפיגוע מחוץ לבית כנסת במקום, נקבע מותם של 7 אזרחים ונפצעו 3 נוספים באורח בינוני-אנוש. לאחר מסע ההרג ופיגוע הירי, המחבל נמלט באמצעות רכב שעמו הוא הגיע למקום.

כוחות הביטחון בזירת פיגוע הירי ליד בית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
כוחות הביטחון בזירת פיגוע הירי ליד בית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

בעקבות הדיווחים שהתקבלו במשטרה לאחר הפיגוע החל משעה 20:14 אודות הירי במקום, הוזעקו למקום כוחות משטרה גדולים. בשעה 20:18 שוטר סיור ומתנדב משטרה של תחנת שפט במחוז ירושלים, הבחינו כמה מאות מטרים מהזירה ברכב החשוד שבו המחבל כשהוא נוסע בפראות ממולם. אליהם הצרף שוטר נוסף של תחנת שפט, והכוח המשטרתי ביצע אחריו מרדף רכוב ורגלי. לאחר חילופי אש עם המחבל, השוטרים שחתרו למגע לעבר המחבל נטרלו אותו, ובהמשך נקבע מותו.

מחקירה ראשונית של זהות המחבל עלקם חיירי, שנוטרל על ידי שוטרי מחוז ירושלים, עולה שביצע את הפיגוע בזירה לבדו. מבדיקת זהותו עולה כי מדובר בתושב מזרח ירושלים בן 21. בזירת נטרול המחבל נתפס בסמוך אליו אקדח טעון עם מחסניות ותחמושת.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הגיע לזירה ואמר: "אנחנו מקיימים סריקות באזור כדי לשלול את האפשרות שיש עוד מעורבים שמסתובבים חופשי. השוטר והמתנדב מנעו פיגוע גדול יותר". ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל עדכונים שוטפים על הפיגוע וכינס הערכת מצב ביטחונית.

זירת פיגוע הירי בשכונת נווה יעקב בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
זירת פיגוע הירי בשכונת נווה יעקב בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

פרמדקית מד"א נוי שדה סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו מספר פצועים שוכבים על אי תנועה. בשדרה ראינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם מספר פצעי ירי. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים. לצערנו הרופאים קבעו את מותו".

פאראמדיק מד"א ליאור שאשא סיפר: "בתחילת הרחוב שכב נער כבן 15 מעורפל הכרה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון. לידו לא היו פצועים נוספים והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים הדסה בהר הצופים כשמצבו קשה ולא יציב שם הוא הועבר מיד לחדר הניתוח".

עמותת ער"ן מתגברת את המענה הנפשי בטלפון 1201, ובאתר ער"ן ⁦בכתובת ‪eran.org.il‬⁩. החל ממוצאי שבת יינתן מענה לנפגעי חרדה בבית חולים שערי צדק על ידי אנשי מקצוע מומחים לנושא.

הפיגוע בוצע לאחר מעצר שביצע צה"ל במחנה הפליטים ג'נין בו נהרגו עשרה בני אדם מאש צה"ל. לפי צה"ל, הכוחות עצרו חברי חוליה שהיתה בדרכה לפיגוע. בעקבות הירי הודיע יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס על הפסקת התיאום הבטחוני עם ישראל, ובמהלך הלילה בין חמישי לשישי נורו מספר רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום, שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בתגובה תקף צה"ל יעדים צבאיים ברצועת עזה, בהם בסיס צבאי של ארגון חמאס.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

מד"א: 8 נפגעים בפיגוע בהם 5 שמותם נקבע בשטח, 3 פצועים פונו לבתי החולים

עדכון לפיגוע ירי בנווה יעקב בירושלים: בשלב זה בפיגוע 8 נפגעים כתוצאה מירי, בהם: 5 שמותם נקבע בשטח, 3 פצועים פונו לבי"ח הדסה בהר הצופים, בהם אישה כבת 70 במצב אנוש, צעיר כבן 20 במצב קשה ונער כבן 14 במצב בינוני עד קשה.

הפיגוע בירושלים: הירי בוצע כנראה מרכב חולף, מחבל חוסל

המשטרה: מחבל אחד חוסל, מתנהל מצוד אחר מחבלים נוספים

מד"א: 8 בני אדם נרצחו בפיגוע ירי ליד בית כנסת

הפיגוע בירושלים: המחבל ירה בבית הכנסת, בין הפצועים אישה כבת 70 במצב אנוש

ראש הממשלה נתניהו יכנס בקרוב הערכת מצב ביטחונית

מד"א: 3 פצועים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים ושני פצועים פונו לבית החולים שערי צדק

מד"א: 7 נרצחים בפיגוע, מתוכם 5 בזירה ועוד שניים נפטרו בבתי החולים

המפכ"ל יעקב שבתאי: "שוטר ומתנדב מנעו פיגוע גדול יותר"

המפכ"ל יעקב שבתאי הגיע לזירה ואמר: "אנחנו מקיימים סריקות באזור כדי לשלול את האפשרות שיש עוד מעורבים שמסתובבים חופשי. השוטר והמתנדב מנעו פיגוע גדול יותר". מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא מקבל עדכונים שוטפים על הפיגוע הקשה וכי הוא מכנס הערכת מצב ביטחונית.

מפקד מחוז ירושלים בשטרה: "המחבל החל להימלט ברגל, השוטרים דלקו אחריו והצליחו לנטרלו"

ניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים: "המחבל הגיע לשדרות נווה יעקב, מבצע ירי, פוגע במספר אנשים, ממשיך לרכבו ונוסע לכיוון הכללי של בית חנינא. השוטרים במקום קיבלו דיווח והחלו לחתור למגע. הם זיהו את הרכב שהחל לבצע ירי לעברם, החלו במרדף אחריו. המחבל החל להימלט ברגל, השוטרים דלקו אחריו והצליחו לנטרלו"

המרכז הרפואי הדסה: קלטנו שלושה פצועי ירי, נקבע מותה של בת 40

אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונו שלושה פצועי ירי מהפיגוע בנווה יעקב: נער בן 15.5 במצב בינוני, בחור כבן 24 במצב קשה ואישה כבת 40 אשר לצערנו מותה נקבע עם הגעתה לבית החולים.

משרד הבריאות: יינתן מענה לנפגעי חרדה בבית חולים שערי צדק

בעקבות הפיגוע הערב בירושלים משרד הבריאות מודיע על פתיחת מענה לנפגעי חרדה בבית חולים שערי צדק החל ממוצ״ש. המענה ינתן באופן מידי על ידי אנשי מקצוע מומחים לנושא.

עמותת ער"ן מתגברת את המענה הנפשי - חייגו 1201

בעקבות הפיגוע, עמותת ער"ן מתגברת המענה הנפשי בטלפון ובאינטרנט. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 או באתר ער"ן ⁦‪eran.org.il‬⁩

השר לביטחון לאומי בן גביר נמצא בזירת הפיגוע

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת פיגוע הירי בירושלים (צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בזירת פיגוע הירי בירושלים (צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

שר הביטחון יואב גלנט יחזור מארצות הברית בעקבות הפיגוע

מפכ"ל המשטרה: מדובר במפגע בודד שהגיע וביצע ירי במספר אנשים

מפכ"ל המשטרה: מדובר במפגע בודד, שהגיע וביצע ירי במספר אנשים

ארה"ב: "מגנים את מתקפת הטרור בירושלים, המחויבות שלנו לביטחון ישראל חזקה"

בן גביר לתושבים בזירת הפיגוע: "אתם צודקים, מוות למחבלים"

ח"כ מנסור עבאס: "מגנים ודוחים כל פיגוע בו נרצחים אזרחים וחפים מפשע"

ח״כ מנסור עבאס יו״ר רע״מ: "מגנים ודוחים כל פיגוע בו נרצחים אזרחים וחפים מפשע. אני משוכנע שפעולה זו ואחרות דומות לה תרחיק את האפשרות למצוא פתרון לסכסוך ולהגשים את חזון השלום, הביטחון ההדדי, השותפות והסובלנות בארץ הקדושה.
אני קורא לכולם לנהוג באיפוק, ולשתף פעולה כדי למצוא דרך להרגיע את המצב וכדי להציל את חייהם של אנשים רבים".

המרכז הרפואי הדסה: הסתיים הניתוח של הנער בן ה-15.5, מצבו יציב

צוות חדר הניתוח בהדסה הק הצופים סיים את הניתוח של הנער בן ה-15.5. מצבו יציב, הוא יצא מכלל סכנה ומלווה על ידי בני משפחתו.
הפצוע השני עודנו מנותח בשעה זו.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: "אדרוש מחברות המועצה לגנות את הפיגוע ואת הרש״פ שמסיתה ומממנת טרור"

ראש הממשלה נתניהו הגיע לזירת הפיגוע

ראש הממשלה נתניהו בזירת הפיגוע בנווה יעקב (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
ראש הממשלה נתניהו בזירת הפיגוע בנווה יעקב (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)

שר הביטחון: "נגיע אל כל מי שמעורבים בפיגוע"

שר הביטחון, יואב גלנט, אמר בסיום הערכת מצב עם הצמרת הביטחונית: "מדובר בפיגוע קשה ועצוב בערב שבת נגד אזרחים. מערכת הביטחון תפעל ביד קשה וללא פשרות נגד הטרור ותגיע אל כל מי שמעורבים בפיגוע".

מד"א: 7 הרוגים בפיגוע (5 גברים ו-2 נשים) ו-3 פצועים (2 גברים ואישה), מהם 1 בינוני עד קשה ו-2 בינוני

סיכום אירוע של מד״א: הערב (שישי) סמוך לשעה 20:15 התקבלו במוקד 101 של מד"א דיווחים על מספר נפגעים מירי סמוך לבית כנסת בשדרות נווה יעקב בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו בשטח את מותם של 5 נפגעים מירי, בהם 4 גברים כבני 60, 50, 25 ו-20 ואישה כבת 60 ופינו לבתי החולים הדסה בהר הצופים ושערי צדק 5 פצועים, מהם גבר כבן 30 ואישה כבת 70 במצב אנוש שמותם נקבע בבית החולים, נער בן 15 במצב בינוני עד קשה, גבר בן 24 ואישה כבת 60 במצב בינוני.

סה"כ בפיגוע הרצחני 7 הרוגים (5 גברים ו-2 נשים) ו-3 פצועים (2 גברים ואישה), מהם 1 בינוני עד קשה ו-2 בינוני.

דיווח פלסטיני: נעצרו הורי המחבל כוח צה"ל מכתר את ביתו

כוחות צבא ומשטרה נמצאים כבר מסביב לביתו של המחבל בשכונת א-טור במזרח ירושלים, כוחות גדולים של משטרה פועלים בכל השכונות במזרח ירושלים מחשש להסלמה והפרות סדר.

איחוד האמירויות: "מביעים את תנחומינו הכנים לממשלת ישראל ולאנשיה"

משרד החוץ של איחוד האמירויות גינה בחריפות את הפיגוע בירושלים: "איחוד האמירות מביעה את דחייתה לצמיתות של כל צורות האלימות והטרור שמטרתן לערער את הביטחון והיציבות ולסתור ערכים ועקרונות אנושיים".

"המשרד הביע את תנחומיו הכנים לממשלת ישראל ולאנשיה הידידותיים, ואת אהדתו למשפחות הקורבנות כתוצאה מפשע מתועב זה ואיחולי החלמה מהירה לכל הפצועים".

משרד החוץ הטורקי: "תנחומים למשפחות, לממשלה והעם בישראל"

משרד החוץ הטורקי גינה את התקפת הטרור על בית הכנסת בירושלים: "מציעים תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהם בהתקפה ולממשלה והעם בישראל, ומאחלים רפואה מהירה לפצועים".

חמאס מברך על הפיגוע הערב: "תגובה טבעית לטבח בג'נין"

ארגון חמאס מברך לפני זמן קצר על הפיגוע שבוצע הערב על-ידי המחבל ח'יירי עלקם:
"הפעולה היא תגובה טבעית לטבח בג'נין, ותגובה לחילול מסגד אל-אקצא וההסלמה בפשעים והתוקפנות נגד העם הפלסטיני".

"הפיגוע הוא מסר לממשלת הכיבוש לפיו לא יהיה ניתן לשבור את הרצון של העם הפלסטיני להמשיך בהתנגדות. הפלסטינים ימשיכו להכות באויב, וההתנגדות תישאר הבחירה של העם הפלסטיני עד לשחרור אדמתו ומימוש כל זכויותיו הלאומיות".

הרמטכ"ל הנחה על תגבור כוחות ביהודה ושומרון

הרמטכ"ל, הרצי הלוי, הנחה על תגבור הכוחות ברחבי יהודה ושומרון בעקבות הפיגוע בערב שישי.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!